Cat mai valoreaza brandurile auto: Toyota il surclaseaza pe gigantul BMW

Un clasament anual de branduri de top din lume arata ca BMW este depasit de Toyota in lupta pentru titlul de cel mai valoros brand auto. Valoarea brandului Toyota a crescut in 2013 cu 12%, ajungand la 24,5 miliarde de dolari, datorita incursiunii sale semnificative de pe piata hibrid.

Peter Walshe, directorul de brand de la Millward Brown a declarat ca Toyota are o pozitie fruntasa pe piata automobilelor hibrid, data de satisfacerea nevoii consumatorilor de a avea costuri scazute ale combustibilului.

Valoarea de brand a automobilelor BMW a scazut cu 2%, ajungand la 24 de miliarde de dolari, din cauza lipsei lansarii de autoturisme noi, comparativ cu anii trecuti. BMW a fost cel mai valoros brand auto in 2010 si in 2012.

Toyota a detinut primul loc din 2006 pana in 2009 si din nou, in 2011. Printre alte branduri premium nemtesti, Mercedes-Benz a crescut cu 11% la 18 miliarde de dolari, iar Audi cu 18% la 5,5 miliarde de dolari.

Cresterea valorii brandului Audi se datoreaza cererii mari de masini de lux din Statele Unite si China . Prosperitatea milionarilor chinezi si imbogatirea populatiei au facut din China o piata cheie pentru brandurile de lux, cum ar fi Audi, BMW si Mercedes.

Newsletter

Whatsapp