Bosch: In 10 ani, 20% dintre masinile electrice vor fi propulsate de pile de combustibil

Specialistii din cadrul Bosch sustin ca in viitorul nu prea indepartat, 20% dintre masinile electrice de pe piata vor fi propulsate de pile de combustibil, aceasta tehnologie venind la pachet cu cateva avantaje importante.

Toyota Mirai

In ultima perioada vorbim din ce in ce mai des despre masinile electrice, cifrele de vanzarile inregistrate de acest segment in ultimii ani dandu-ne tot dreptul sa facem asta. Lumea auto se schimba chiar sub privirile noastre, viitorul putand fi catalogat a fi cel putin interesant.

Daca masinile electrice sunt deja o certitudine pentru noi toti, numerosi constructori auto investind din ce in ce mai mult in aceasta directie a electrificarii, despre masinile propulsate de pile de combustibil nu stim inca foarte multe. Insa, specialistii din cadrul Bosch sustin ca peste aproximativ zece ani, una din cinci masini electrice va fi propulsata prin aceasta tehnologie.

Asa cum stim deja din urma cu ceva timp, cei de la Bosch au un parteneriat cu firma Powercell care presupune inceperea productiei in masa a pilelor de combustie pentru autovehicule.

Reprezentantii companiei sustin ca ne aflam intr-un moment extrem de oportun pentru aceasta tehnologie Fuel Cell, drept pentru care se asteapta la investitii serioase in aceasta directie. Asa cum spuneam si in randurile anterioare, specialistii Bosch se asteapta ca in circa zece ani, 20% dintre masinile electrice de pe piata sa fie propulsate de pile de combustibil.

Stefan Hartung, directorul diviziei Automotive din cadrul Bosch, sustine cu aceasta ocazile ca pilele de combustibil reprezinta “o solutie preferata pentru electrificarea vehiculelor comerciale, in special pentru cele care au nevoie de o autonomie ridicata”.

Hartung ofera si cateva explicatii pentru care crede atat de puternic in aceasta tehnologie, spunand ca pilele de combustibil vin la pachet cu cateva avantaje importante.

Astfel, Stefan Hartung sustine ca beneficiile tehnologiei Fuel Cell in cazul masinilor sunt reprezentate de greutatea redusa a sistemului de propulsie si a rezervorului de hidrogen, precum si timpul de incarcare mai scazut.

Totusi, specialistul Bosch recunoaste ca va mai dura ceva timp pana ce aceasta tehnologie va reprezenta cu adevarat o solutie care va putea fi utilizata de toata lumea. Astfel, Stefan Hartung spune ca “deocamdata, comercializarea si productia de masa a pilelor de combustie ridica probleme complexe de rezolvat”.

In aceste conditii, Hartung transmite ca “industria are nevoie de timp pentru dezvoltarea tehnologiei. Ramane, asadar, de vazut cum vor evolua lucrurile in perioada urmatoare in acest domeniu extrem de interesant!

Newsletter

Whatsapp