Zvonuri sau planuri oficiale: BMW Vision M Next va inlocui pe piata modelele i3 si i8?

BMW Vision M Next Concept

BMW a lasat de inteles, la prezentarea oficiala recenta a conceptului Vision M Next, ca masina ar putea ajunge pe liniile de productie in aproximativ trei ani. Asta da veste! Conform directorului de dezvoltare al marcii, Klaus Frölich, nu vor fi produse noi generatii directe ale modelelor i3 si i8, asa ca exista un potential loc gol pe piata pentru un vehicul cum este Vision M, masina care ar putea reprezenta varful de lance pentru vehiculele electrice performante germane.

"Acest concept M este "rapid si furios" si te indragostesti repede de el, lucruri care conteaza in aceasta zona. Sa nu uitam, in acelasi timp, ca nu vor exista generatii noi pentru i3 si i8", a declarat acesta.

Chiar daca nu avem prea multe detalii despre versiunea de productie a lui Vision M Next, Frölich sustine ca masina se va comporta ca un model M adevarat si ca producatorul a facut deja un plan de afaceri pentru el. Acest nou concept a fost construit, in mare parte, pe aceeasi structura de fibra de carbon si aluminiu ca actualul i8.

Pe de alta parte, daca acesta foloseste un un propulsor turbo in linie in trei cilindri si un singur motor electric, Vision M Next este echipat cu un propulsor in linie in patru cilindri si doua motoare electrice. Rezultatul final inseamna un total de 600 de cai putere, care permite modelului sport hibrid sa accelereze pana la 100 de km/h in aproximativ 3 secunde si sa atinga o viteza maxima de 300 de km/h.

Cei de de la BMW s-au gandit foarte serios sa construiasca o versiune complet electrica a acestui model performant, dar au decis ca nu e o idee buna, in special datorita faptului ca pachetul de baterii ar fi trebuit sa fie unul extrem de generos.

"Orice masina M trebuie sa se comporte ca o masina din Clasa M. Daca vrei sa construiesti o masina complet electrica sport de 600 de cai, pachetul de baterii ar duce greutatea vehicului la aproape 2,2 tone", a spus oficialul german.

"Ei bine, la asemenea greutate, nici o masina nu se comporta bine pe circuitul de la Nürburgring. Pana la urma, o masina rapida nu inseamna doar acceleratia longitudinala. Partea asta e destul de usoara", a mai spus acelasi Frölich.

Newsletter

Whatsapp