BMW sustine ca motoarele diesel vor mai exista pe piata cel putin 20 de ani!

Saptamana asta, la NEXTGen, eveniment desfasurat in Munchen, BMW ne-a prezentat un concept mai degraba ciudat, botezat Vision M, care ar putea semnala o schimbare in modelele coupe sport hibride, cu peste 600 de cai putere. Masina ar putea fi unul dintre multele modele electrificate care intra in planul marcii germane pana in 2023, acela de a construi nu mai putin de 25 de vehicule de gen, mai mult de jumatate chiar fara un motor termic.

Mai mult, bavarezii au confirmat deja si un model hibrid produs de Divizia M, in timp ce o masina M complet electrica ar putea ajunge pe piata pe la jumatatea deceniului viitor.

Asta inseamna ca producatorul renunta la traditionalele motoare termice? Nicidecum! Intr-un interviu recent, inginerul sef al celor de la BMW, Klaus Froelich, a declarat simplu ca propulsoarele pe benzina si diesel vor mai fi pe piata inca cel putin 20 de ani.

Specialistul german estimeaza ca motoarele diesel vor mai rezista pe piata inca 20 de ani, asa ca ar trebui sa mai putem cumpara modele BMW cu litera "d" in nume pana in 2040. Daca va doriti, insa, o terminatie in "i", motoarele pe benzina vor mai putea fi cumparate, conform oficialului german, cel putin pana in 2050.

Chiar daca BMW are o agenda electrica destul de aglomerata pentru viitor, Froelich sustine ca "trecerea la modelele electrice este putin exagerata". Specialistul german a declarat ca masinile electrice sunt mai scumpe de fabricat, in special datorita materialelor necesare pentru baterii, iar situatia asta s-ar putea inrautati in anii ce vin, de vreme ce va creste cererea pentru ele.

In acelasi timp, chiar daca motoarele termice nu vor disparea prea curand, Froelich a explicat ca producatorii vor renunta la unele dintre ele.

Un exemplu este propulsorul turbo diesel in trei cilindri, de 1,5 litri, de la BMW, pe care il intalnim pe modelele compacte sau pe MINI. De ce? Pentru ca ar fi mult prea costisitor pentru producator sa-l aduca la zi, mai ales cand vine vorba despre din ce in ce mai strictele reguli antipoluare.

In plus, propulsorul quad-turbo diesel in sase cilindri, de 3,0 litri, intalnit pe M550d, X5 M50d, 750d sau X7 M50d, nu va avea o noua versiune, pentru ca procesul de fabricatie e prea complicat si prea costisitor. Vor ramane, insa, motoarele diesel in patru si sase cilindri, dar numarul turbinelor va fi limitat la trei.

Froelich a amintit, de asemenea, ca zilele puternicului propulsor pe benzina V12 (de pe M760i) sunt numarate, si acesta fiind mult prea costisitor atunci cand vine vorba despre modificarile pentru actualele legi antipoluare. In plus, nici vanzarile nu stau prea bine, asa ca n-ar fi rau sa cumparati modelele dotate cu acest propulsor bi-turbo de 6,6 litri cat inca le mai gasiti pe piata.

Mai mult, nu doar propulsoarele V12 sunt in pericol, nici viitorul motorului V8 bi-turbo de 4,4 litri nefiind foarte sigur. Froelich a explicat ca propulsia hibrida cu motor termic in sase cilindri poate fi un inlocuitor excelent pentru acesta, pentru ca "depaseste 670 de cai si ajunge la un cuplu-forta care poate distruge o transmisie".

Newsletter

Whatsapp