BMW M: Sfarsitul e aproape pentru masinile cu transmisie manuala si dublu ambreiaj

Iti plac masinile si te gandesti serios sa comanzi noul model BMW M? Ei bine, producatorul german iti va oferi, in acest moment, doua optiuni de transmisie: o transmisie manuala in sase viteze sau una automata in sapte trepte, cu dublu ambreiaj.

Dragi prieteni, acum vine vestea oarecum socanta: aceasta oferta va fi schimbata foarte curand. Divizia de performanta a celor de la BMW a decis ca e cel mai bun moment sa abandoneze cele doua versiuni.

Veti spune ca aceasta declaratie pare prea dramatica, dar ideea nu ne apartine, am extras-o din declaratiile lui Peter Quintus, vice-presedintele de vanzari si marketing a lui BMW M. Aceste declaratii au fost oferite recent unei reviste de specialitate. Intrebat daca cele doua tipuri de transmisie au vreun viitor pe noul model M, acesta a oferit un raspuns surprinzator, mai ales daca luam in considerarea portofoliul modelului in acest moment.

"Problema care se pune este legata de timpul pe care il mai au aceste doua tipuri de transmisie", a spus el. "Cat vor mai rezista pe piata?", a continuat Peter Quintus.

Mai exact, Quintus este de parere ca actualele cutii de viteze, cu dublu ambreiaj, mai au doar 6 sau 7 ani si prezice ca industria auto se va intoarce la cutiile de viteze automate conventionale.

"Avem, in acest moment, cutii de viteze automate cu noua sau chiar zece viteze, asa ca exista o multime de tehnologie implicata in proces", a declarat Quintus. "Versiunile pe care le folosim acum au doua avantaje importante: sunt usoare si schimba vitezele foarte repede. Din pacate, aceste caracteristici nu mai sunt la fel de esentiale odata cu evolutia tuturor sistemelor automatice, care devin din ce in ce mai bune si mai inteligente", a mai spus oficialul BMW.

Acelasi Quintus spune ca nu timpul de schimb dintre viteze este principalul argument al declaratiilor sale, ci durabilitatea, de vreme ce limita pentru cutiile manuale este, mai mult mai mai putin, de aproximativ 450 de cai putere (335 de kW), dar si un cuplu forta de 600 de newtoni-metru. Dincolo de aceste valori, durabilitatea nu mai poate fi garantata.

O cutie de viteze manuala pentru un producator auto american, de exemplu, pare sa fie o solutie buna la aceasta problema, dar Quintus nu este deloc de acord.

"Am aruncat o privire la cutiile de viteze produse in Statele Unite. Concluziile sunt foarte clare: aceastea sunt foarte grele si nu schimba deloc vitezele asa cum ar trebui. De fapt, nu sunt deloc sigur ca urmatoarele generatii de BMW M3 sau M4 vor mai avea ca optiune o cutie de viteze manuala", a conchis Peter Quintus.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Sursa: Drive.com.au

Newsletter