BMW confirma noi versiuni plug-in hybrid pentru modelele X3 si X5

Atat BMW X3 cat si BMW X5 se vand "ca painea calda" inca din momentul in care producatorul bavarez a prezentat noile generatii SAV (Sports Activity Vehicles). Comenzile pentru modelul BMW X3 au crescut cu 60% fata de versiunea anterioara, dar nici X5 nu se lasa mai prejos, asa ca lucrurile stau bine pentru BMW in aceasta clasa. Cu toate acestea, nu totul e perfect pe taramul BMW.

Pentru multi dintre cumparatorii din America de Nord, lipsa optiunilor atunci cand vorbim despre propulsoare i-a cam indepartat de BMW si le-a indreptat atentia catre alte marci, printre care Jaguar I-Pace, Hyundai Kona Electric sau Tesla Model X.

De aceea, producatorul s-a vazut nevoit sa reactioneze. Oficialii BMW au confirmat recent ca atat X3 cat si X5 vor avea pe piata, cat de curand, variante plug-in hybrid. Anuntul a fost facut de presedintele companiei, Harald Kruger, asa ca BMW X3 va fi lansat anul acesta, iar X5 in 2020. In felul acesta, BMW isi completeaza gama de masini, mai ales daca luam in calcul faptul ca ne pregatim si pentru o versiune complet electrica BMW iX3.

Conform celor mai recente informatii, noul BMW X3 xDrive30e va beneficia de acelasi propulsor de pe viitorul BMW 330e iPerformance. E vorba despre un motor in patru cilindri de 2,0 litri, completat de unul electric, amplasat intre motorul pe combustie interna si cutia de viteze. Impreuna, cele doua propulsoare inseamna 275 de cai putere si o autonomie electrica de aproximativ 60 de kilometri.

Si pentru ca am vorbit de el, pentru BMW 330e oficialii germani sustin ca va produce doar 39 de grame de emisii de CO2 pe kilometru, iar consumul va fi unul de doar 1,7 l / 100 de km, chiar daca noua ni se pare putin stiintifico-fantastic.

Avand in vedere ca modelele hibrid plug-in din Seria 3 vor ajunge la 3 l / 100 de km, ne gandim ca vanzarile ar trebui sa fie excelente. De acord, BMW X3 este mai greu si mai robust, asa ca va produce mai multe emisii de CO2 si va consuma ceva mai mult, dar ne-am bucura daca acesta nu va depasi 4 l / 100 de km.

In cazul modelului BMW X5, conform celor mai recente informatii, va avea sub capota un propulsor cu sase clindri in linie, de 3.0 litri, in timp ce motorul electric va fi amplasat tot intre el si cutia de viteze. Aceleasi surse vorbesc despre 388 de cai putere si un cuplu-forta de 600 Nm, mai mult decat de ajuns pentru nenumarate scenarii.

Aceste cifre permit modelului X5 xDrive45e sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in doar 5,6 secunde, cu o secunda mai putin de decat versiunea anterioara. Asemeni lui X3, si X5 va veni cu o autonomie de aproximativ 60 de km, o imbunatatire fata de actualul model xDrive40e X5.

Ceea ce ne ramane este sa speram ca BMW pregateste, pentru viitorul apropiat, si o versiune complet electrica BMW X5. Posibilitatile sunt nelimitate, mai ales daca ne gandim la noua varianta cu sapte locuri a modelului. Cu toate acestea, producatorul bavarez nu se grabeste si, daca ne uitam la vanzari, ne dam seama ca face ceea ce trebuie.

Videoclipul zilei
CUM CONDUCI EFICIENT O MASINA DIESEL
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp