BMW ar putea fi concurenta serioasa pentru Tesla in lumea vehiculelor electrice

Va mai amintiti BMW Isetta? Ideea suprema de excentric si ceva cu totul altfel? In ciuda disparitiei de acum o jumatate de secol, vehiculul mai poate fi intalnit, ca spectacol, in prezentarile BMW sau in analele istoriei automobilistice, ca fiind unul ca fiind una dintre cele mai ciudate masinarii care au circulat vreodata pe drumuri.

De aceea, parerea noastra este ca BMW ar trebui sa produca din nou Isetta. O revenire a modelului ar fi cool si, mai mult de atat, o relansare are sens in acest moment.

Nu e nevoie decat de o versiune moderna a acestei "neintelese" si BMW are potential sa concureze la modul serios in lumea vehiculelor electrice cu Tesla. Imposibil, veti spune! Iata de ce n-ati avea dreptate.

Modelul Isetta este unul dintre primele vehicule din clasa economic

De acord, Isetta nu a fost vreo minune inginereasca. A fost o ciudatenie italiana pana cand BMW a cumparat patentul si i-a adaugat un motor de motocicleta in spate.

Cu un design frugal, sa-i spunem urban, singurul sau motiv de a fi era promisiunea de economie. Consuma, acum aproape 60 de ani, 3,8 l/100 km, si semana oarecum cu o ciudata masina de curse.

Oamenilor le place o masina eficienta prezentata cum trebuie

Toata lumea stie ca peste 400.000 de oameni s-au inscris pentru achizitia unui Tesla Model 3, desi nu s-a schimbat nimic deosebit din punct de vedere ingineresc. Putem spune, deci, ca tuturor le place ideea de masina eficienta care nu se strica foarte des.

Diferentiere

Isetta se diferentiaza de orice alta masina economica pentru ca nu sufera de "economie de personalitate". Numai uitati-va la ea! Este iertata si uitata pentru ciudateniile sale in momentul in care deschizi portiera.

Care portiera se deschide in fata, ca o trecere spre o lume in care responsabilitatile, fiscale sau ecologice, nu mai sunt atat de urate sau plictisitoare.

BMW produce modelul MINI, deci exista deja o scanteie. Rivalul Mercedes-Benz produce modelul Smart si construieste micro-masini de multi ani. Iata deci ca revenirea marcii Isetta capata sens.

BMW are deja in fabricatie un sasiu super-eficient

Modelul i3 este, conform calculelor noastre, cea mai ecologica masina a prezentului (in comparatie, Tesla nu intra nici macar in Top 10).

Iata un punct de plecare nemaipomenit, adica cea mai grea parte e deja rezolvata: sasiul. Noi spunem ca a monta un corp modern Isetta pe acest sasiu nu ar trebui sa fie foarte dificil. Nu spunem ca i3 este urat, dar imaginea pe care o ofera este una de o eficienta plictisitoare.

Ar fi un pas perfect in revolutia automobilelor autonome

Un coupe sport care se poate roti in cerc, un sedan de lux care parcheaza singur sau face fata traficului de unul singur? Idei frumoase, dar cu totii ne dam seama ca nu sunt decat "aperitive".

Mult asteptata revolutie a automobilelor autonome inseamna mai mult, inseamna modificarea formelor masinilor traditionale (putem observa asta la Google Car), si ce mod mai bun de a intra in viitor decat un design de succes din trecut care sa personifice exact moralitatea ecologica.

Ar fi perfect pentru programele de inchirieri auto

Odata cu lansarea si planuita expansiune a programului de inchiriere ReachNow din Seattle, Grupul BMW si-a exprimat clar intentia de a oferi maselor vehicule pe care sa si le permita, in orase aglomerate.

Luand in calcul si problemele cu parcarea, mai ales in San Francisco, o masina ca Isetta ar fi mai mult decat perfecta.

Mai mult, conceptul de masina mica electrica pentru una sau doua persoane, eventual dotata cu tehnologie autonoma, este exact ce se asteapta de la viitorul industriei de taximetrie.

Daca BMW nu produce Isetta, altcineva o va face

Ideea e mult prea buna pentru a nu fi pusa in aplicare. Atat de buna ca o companie mica din Elvetia incearca deja sa o faca. Ideea lor de Isetta, complet refacuta, se numeste Microlino.

Timpul trece, domnilor de la BMW, si aveti o alegere de facut: refaceti Isetta sub forma unei masini electrice si deveniti competitori seriosi pentru Tesla, sau uitati-va, de pe margine, cum fac asta elvetienii.

Videoclipul zilei
INTRETINERE MASINA: CE SCHIMBAM SI LA CATI KM?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter