BMW este acuzat de folosirea unui dispozitiv care ar truca testele de emisii la cel mai popular motor diesel

Fac ce fac producatorii germani si, odata la ceva timp, se lovesc iar si iar de cate un scandal provocat de testele de emisii. Vorbim astazi despre cei de la BMW, producator ce tocmai a fost acuzat ca ar folosi un dispozitiv care trucheaza emisiile modelelor Seria 3.

Asa cum era si de asteptat, oficialii producatorului german resping categoric aceste acuzatii, insa in memoria colectiva a clientilor din lumea auto aceste acuzatii vor ramane fara doar si poate. Iar aceste neclaritati se rasfrang acum intregii piete auto din Germania, mai ales dupa scandalul monstru in care au fost implicati cei de la Volkswagen si despre care nu mai are rost sa va reamintim. 

Acuzatiile despre care va vorbim vin din partea organizatiei de mediu DUH din Germania si se indreapta spre modelele Seria 3 320d, echipate cu o unitate de motorizare diesel cu capacitate de 2.0 litri.

Citeste si: Cel mai accesibil model al noii generatii BMW Seria 3 porneste de la 31.900 euro

 

Reprezentantii organizatiei germane de mediu spun ca aceste acuzatii au in spate mai multe teste efectuate pentru masurarea emisiilor, nefiind vorba doar despre o banuiala. Conform acestora, modelul mai sus amintit a emis in urma testelor de 2.6 ori mai mult oxid de azot decat ar fi fost normal sa o faca. Conform legislatiei in vigoare, limita emisiilor de oxid de azot este de 80 de miligrame / kilometru. 

Reprezentantii organizatie de mediu DUH spun ca aceste rezultate au fost confirmate de nu mai putin de sase teste efctuate pe sosea. Mai mult decat atat, se pare ca atunci cand viteza de rulare a fost marita cu 10 kilometri/ora, cantitatea de emisii de oxid de azot a crescut de pana la 7.2 ori mai mult decat limita impusa de lege.

Cu toate acestei, cei de la organizatia de mediu DUH au recunoscut faptul ca au supus modelul producatorului german si la unele teste pe un banc de probe, rezultatul acestor teste fiind de fiecare data in limita impusa de lege. Fapt care ii determina pe cei de la DUH sa ii acuze pe cei de la BMW de folosirea unui dispozitiv ilegal care ar truca aceste rezultate. 

Reprezentantii BMW au negat cu vehementa aceste acuzatii, sustinand intr-un comunicat de presa ca nu exista nici un fel de modificari tehnice care sa afecteze modul de testare al emisiilor. De asemenea, directorul de dezvoltare din cadrul BMW este de parere ca aceste acuzatii fac parte dintr-o campanie indreptata impotriva producatorului, spunand ca face demersurile legale pentru a o opri.

Te-ar mai putea interesa: 

BMW M anunta 26 de masini noi sau modificate pana in 2020! Iata ce declara oficialii!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter