Avem imagini oficiale: asa va arata VW Golf 8!

In loc sa faca tam-tam pe tema asta, Volkswagen a decis sa ascunda aceste imagini intr-un document PDF de 39 de pagini, in care a fost vorba despre intalnirea anuala din 2019 a marcii. Cu gandul la a produce, din nou, "un model de top", este pentru prima data cand vedem noul Golf 8 si ne intalnim cu elemente revolutionare de design, atat la exterior cat si la interior.

Am vazut, pana acum, mai multe imagini spion cu modele prototip camuflate sau in teste, asa ca cele doua imagini nu sunt chiar o surpriza. Tineti cont de faptul ca elementele stilistice sunt exagerate, pentru ca ar fi imposibil ca acoperisul sa fie atat de jos si jantele atat de mari. Cu toate astea, e vorba despre imagini oficiale, care ne ofera informatii despre ceea ce ar trebui sa asteptam de la urmatorul Golf.

Cat despre cabina, aici lucrurile sunt si mai interesante, de vreme ce VW promite, pe noul Golf 8, un interior fara precedent la capitolul technologie. Fata de declaratiile anterioare, numarul butoanelor fizice a scazut, multe dintre functii fiind integrate in ecranele tactil. Sistemul de infotainment este amplasat chiar langa instrumentarul digital de bord si, chiar daca nu e la fel de mare ca cel de 15 inch de pe Touareg, are dimensiuni mai mult decat generoase.

Nu ne putem da seama, din cauza rezolutiei slabe a imaginilor, de prea multe detalii, dar se pare ca exista doar 4 butoane conventionale amplasate intre gurile de aer centrale, plus inca unul central, pentru avarii. Poate va intrebati unde se afla controlul climei? Probabil pe ecranul tactil, desi e la fel de posibil ca soferul sa aiba acces direct la el sub ecranul central, acolo unde vedem doua dungi, una albastra si una rosie, pentru cald si rece. Poate ca si aceasta zona este tactila, ceva ce am mai vazut pe cele mai recente modele BMW.

Sub consola centrala, ne intalnim cu o zona de depozitare generoasa, ascunsa sub un capac, si nu ne-am mira ca aici sa ne intalnim si cu o zona wireless de incarcare a telefonului mobil. In plus, langa si sub cutia de viteze automata ne mai intalnim cu cateva butoane traditionale, unul dintre ele pentru frana de mana electronica. Mai mult, in dreapta, mai exista un spatiu vertical de depozitare.

Cat despre volan, acesta e plin de butoane, atat in stanga cat si in dreapta emblemei VW. Nu stim daca sunt butoane clasice sau doar touch, dar speram ca sunt conventionale. Sub butoane ne intalnim cu ceea ce pare sa fie elemente tactile orizontale, fie pentru controlul volumului, fie pentru orice altceva.

Poate cel mai interesant element se afla, insa, pe partea stanga a instrumentarului digital de bord si este reprezentat de un ecran, care ar putea fi unul tactil. Nu stim la ce ajuta, dar ar putea fi, plecand de la o idee pe care Grupul VW o foloseste de multi, multi ani, un comutator pentru lumini. E posibil sa fie chiar un element stilistic si tehnic configurabil, idee care l-ar face chiar mai interesant.

Documentul de care vorbeam mai devreme confirma faptul ca VW va prezenta oficial noul Golf in luna octombrie, iar acum stim ca acest lucru se va intampla la Wolfsburg. Din putinele informatii oferite in PDF am aflat ca a opta generatie Golf va adopta un setup mediu hibrid si va rula, inca o data, si cu gaz comprimat, ca pe varianta TGI. Pe langa variantele diesel si pe benzina, sau modelul CNG, VW va vinde si versiuni hibrid plug-in, care vor avea o autonomie de cel putin 80 de km.

Sunt multe asteptari de la aceasta noua generatie, mai ales daca luam in calcul faptul ca VW a vandut nu mai putin de 830.000 de unitati anul trecut, asa ca producatorul spune ca masina reprezinta "un vehicul cheie pentru Grup". Urmatoarea tinta a marcii germane este reprezentata de o masina electrica care sa combine perfect elemente cum sunt "consumul si emisiile, comfortul sau conectivitatea".

Conform informatiilor noastre, versiunea de baza Golf 8 nu va ajunge si in Statele Unite, unde vor fi valabile doar versiunile GTI si R. Mai mult, varianta e-Golf nu va avea o noua generatie ci va fi inlocuita cu modelul hatchback compact electric ID.3, iar versiunea Alltrack are un viitor incert, mai ales pentru ca editia standard nu va ajunge si in State.

Sursa: Volkswagen

Newsletter

Whatsapp