O premiera surprinzatoare la Concorso d'Eleganza Villa d'Este: Austro Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand!

Austro Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand

Pe langa masini clasice senzationale, printre care Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring (1937), celebrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este, de pe malul lacului Como, este recunoscut si ca o gazda perfecta pentru modelele concept sau pentru prototipuri.

Ei bine, anul acesta, evenimentul a marcat premiera mondiala a unui concept socant: Austro Daimler Bergmeister ADR 630 Shooting Grand.
Creat de o companie care poarta numele Projekt Austro Daimler, este vorba, bineinteles, de incercarea de a readuce pe piata o marca de mult disparuta.

Austro Daimler a fost o marca austrica operationala in perioada 1899 - 1934, dar si o subsidiara a mai cunoscutei DMG (Daimler Motoren Gesellschaft), din Germania.

Avand in vedere legatura cu Mercedes-Benz, nu e deloc surprinzator ca acest Bergmeister (germana pentru "campion la escalada pe munte") este dotat cu portiere de tip gullwing. Mai mult, manerele acestor portiere au fost luate chiar de la un Mercedes-Benz SLS AMG.

Si acestea nu sunt singurele componente de provenienta Mercedes-Benz. Motorul turbo in linie in sase cilindri, de 3,0 litri, a fost imprumutat de la modelul coupe in patru usi AMG GT 43, iar parbrizul si suspensiile vin tot de la AMG GT.

Restul pachetului este, insa, complet nou. Noul Bergmeister ADR 630 Shooting Grand are la baza un sasiu personalizat de aluminiu, iar caroseria este o combinatie de aluminiu si fibra de carbon, astfel ca distributia sa este una perfecta: 50:50.

Conceptul are 4.544 de mm in lungime, 2.087 de mm in latime, 1.331 de mm in imaltime si un ampatament de 2.637 de mm. Rezultatul? O caroserie in stilul "shooting brake" cu proportii epice.

Pe langa portierele sub forma de aripi, printre elementele de design pe care le-am mai remarcat sunt capota foarte lunga, farurile si stopurile LED foarte subtiri, dar si luneta panoramica.

Echipa de design si de ingineri, condusa de Roland Stagl, a vrut sa creeze un grand tourer modern, care sa fie considerat un mostenitor spiritual al vehiculelor legendare Austro-Daimler.

Exista, fara indoiala, si cateva elemente de design retro la aceasta masina, printre care logo-ul marcii, acoperisul double-bubble sau combinatia dintre lemn si piele din cabina dar, in mare, Bergmeister arata foarte contemporan.

Propulsia este, fara indoiala, contemporana. Motorul Mercedes-Benz in sase pistoane este ajutat de trei propulsoare electrice (care produc 805 cai) si, impreuna, duc aceasta hipermasina hibrida la nu mai putin de 1.182 de cai putere si la un cuplu-forta de 1.600 de Nm.

Pachetul de baterii de 55 de kWh a fost gandit pentru incarcare la un sistem de maxim 150 de kW, este localizat in fata axului spate si ofera o autonomie de 250 de km. Frumusetea sistemului hibrid consta in faptul ca, dupa consumarea bateriei, masina mai poate circula, cu ajutorul motorului termic, 750 de km.

Deloc surprinzator, aceasta propulsie plug-in hybrid ofera masinii performante stelare. Producatorul sustine ca va accelera de la 0 la 100 de km/h in doar 2,5 secunde si poate atinge o viteza maxima de 330 de km/h.

Aparent, primul exemplar Bergmeister a fost deja vandut, dar reprezentantii Projekt Austro Daimler vor sa mai construiasca cel putin cateva unitati.

Modelul Austro Daimler Burgmeister nu a castigat premiul pentru design de la Concorso d’Eleganza, care a ajuns la versiunea Bugatti La Voiture Noire dar, spre deosebire de aceasta hipermasina pe comanda, e posibil sa nu ramana doar un concept, sau cel putin asa isi doreste echipa din spatele masinii.

Newsletter

Whatsapp