Audi se concentreaza mai mult pe vanzari decat pe tehnologie

Solganul oficial al Audi este Vorsprung durch Technik ("žProgres prin tehnologie"), folosit inca din anii 1970. Dar, se pare, tot cresc semnele cum ca subsidiarul grupului Volkswagen pierde din vedere chiar propriul sfat.

Cheltuielile pentru dezvoltare si cercetare ale brand-ului in varsta de 81 de ani, au fost depasite simtitor anul trecut de cheltuielile realizate de BMW si Daimler, detinut de Mercedes Benz.

In vreme ce BMW tot face cunoscuta lansarea modelelor electrice din Seria i, iar Mercedes primeste recenzii pozitive datorita noilor modele sportive construite pe platforma compacta Mercedes, CLA si GLA, Audi pare sa fi atipit in aceasta industrie unde inovatia este atractia principala a clientilor.

"žM-am saturat de aceeasi grila a radiatorului intr-un singur cadru", spune Stefan Reimann, un manager de relatii publice de 47 de ani, privind un nou model compact Audi A3 intr-un showroom din Berlin.

"žBMW si Mercedes par sa fi progresat mult mai mult acum. Este vremea pentru Audi sa se ridice la nivelul lor." Miza este mare. Audi contribuia cu peste 40 de procente la profitul pe noua luni al grupului Volkswagen de 8,6 miliarde de euro.

Astfel ca, profiturile brandului de lux sunt esentiale pentru finantarea dezvoltarii celui mai mare producator de automobile din Europa, in lupta sa de a impiedica General Motors si Toyota sa devina numarul 1 pe piata pana in 2018.

Orice diminuare a vanzarilor Audi pune la indoiala strategia VW, unii analisti intrebandu-se deja daca aparitia unei noi platforme de productie ce vizeaza schimbul de costuri va livra beneficiile proiectate si va reduce platile prea mult pentru a castiga cota de piata in Europa.

In aparenta totul pare in regula. Insa, desi in ultima decada Audi si-a dublat vanzarile, este luata din urma cu rapiditate de vanzarile marcii rivale – BMW, care atinge in primele 10 luni ale anului un numar de livrari record: 1.35 milioane de automobile fata de 1,31 milioane de automobile livrate de Audi.

Se pare ca BMW se extinde rapid pe piata in curs de dezvoltare cu noi spatii de productie din China, Mexic si Brazilia.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Mercedes-AMG E 63 S T-MODELL: RIVAL PENTRU AUDI RS6?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter