Aspark Owl este cea mai rapida masina din lume: de la 0 la 100 de km/h in 1,69 secunde!

Vor exista doar 50 de exemplare: cu ce vine noul Aspark Owl?

Prima hipermasina complet electrica si oarecum misterioasa din Japonia, si vorbim aici despre Aspark Owl, ne tot "chinuie" inca din septembrie 2017. Anul trecut am vazut chiar un prototip care a accelerat pana la 100 de km/h in doar 1,9 secunde si asta se intampla inainte ca modelul sa poata fi comandat oficial.

Ei bine, versiunea pregatita de productie a fost prezentata oficial in Dubai. Masina ajunge la nu mai putin de 1.984 de cai si la un cuplu-forta de 2.000 de Nm, poate accelera pana la 100 de km/h in 1,69 de secunde, atinge o viteza maxima de 400 de km/h si va avea o autonomie totala de 450 de km.

Masina va fi produsa in doar 50 de exemplare, fiecare dintre ele cu un pret de plecare de 2.900.000 de euro. Conform producatorului, modelul complet electric Owl nu este doar cea mai rapida masina ci, probabil, va fi cea mai scunda hipermasina din lume, cu o inaltime de doar 99 de cm. Si da, termenul "probabil" a fost folosit chiar de producator.

In plus, la capitolul imagine, putem observa diferente serioase intre conceptul din 2017 si versiunea finala. Producatorul japonez a ales sa monteze pe masina doua camere exterioare in locul oglinzilor laterale, pentru a-i "oferi mai multa eleganta si farmec", oferind si o "scurgere a aerului naturala si in directia potrivita".

Printre imbunatatiri se mai numara geamurile laterale, mult mai functionale gratie formei lor, dar si aripa spate activa (pe concept era fixa), gandita sa se activeze automat la 150 de km/h si sa retraga in acelasi fel la 100 de km/h.

Cat despre cabina, specialistii japonezi sustin ca a fost gandita pentru a aminti de "conceptul modern al luxului", in care "fiecare element pare sa pluteasca si sa se lumineze intr-un mod extrem de dinamic". In plus, daca privesti de afara in cabina, designul bordului pare sa fie orientat in principal catre sofer.

Din echipamentul standard al masinii am remarcat stopurile LED, sistemul de camere de pe partea din spate (CMS), conectivitatea USB, navigatia prin satelit, controlul climei, cele patru ecrane interioare, luminile ambientale, sistemul de plecare fara cheie, sistemul de monitorizare a bateriei, cel de monitorizare a presiunii din pneuri, sistemele ESP, ABS si TCS, sau asistentul la virare.

Pachetul de baterii al noului model Owl ajunge la 1.300 de kW si poate fi incarcat, la un sistem de 44 de kW, in doar 80 de minute, desi specialistii de la Aspark sustin ca lucreaza la imbunatatirea acestuia.

"Suntem prima companie din lume care a prezentat un concept de hipermasina complet electrica in 2017 si vom fi primii care vor livra un asemenea model in al doilea trimestru al lui 2020, asa ca sunt extrem de mandru de ce am realizat", a declarat presedintele consiliului de administratie Aspark, Masanori Yoshida.

Noul Owl va fi construit in Torino (Italia), in colaborare cu Manifattura Automobili Torino.

Videoclipul zilei
CUM CONDUCI EFICIENT O MASINA DIESEL
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp