Anvelopele contribuie la reducerea emisiilor de CO2

Articol scris de Adi S., in data de 10 Iunie 2019

Subiectul reducerii emisiilor de dioxid de carbon a fost intens dezbatut in ultimii ani, insa putini dintre noi stiu ca pana si anvelopele pe care le folosim pentru masinile noastre contribuie la acest grad ridicat de emisii de CO2 din atmosfera.

Insa, soferii au optiunea de alege niste anvelope cu o rezistenta redusa la rulare, care ajuta atat la reducerea consumului de carburant, cat si la reducerea emisiilor de dioxid de carbon. In acest context, Nokian Tyres este unul dintre producatorii de anvelope care face eforturi substantiale pentru a pune la dispozitia clientilor anvelope din ce in ce mai ecologice.

Spre exemplu, in comparatie cu anul 2013, rezistenta la rulare a anvelopelor a fost redusa in medie cu nu mai putin de 8 procente. Mai exact, rezistenta la rulare se refera la energia pierduta atunci cand anvelopele se misca in timpul condusului. Ca sa intelegem mai bine, cu cat este mai mica rezistenta la rulare, cu atat mai putina energie este pierduta si mai putin combustibil este consumat.

Atunci cand vorbim despre un consum redus de combustibil, vorbim automat si despre un impact pozitiv asupra mediului inconjurator. Teppo Huovila, Vicepresedinte al departamentului de Calitate si Sustenabilitate in cadrul Nokian Tyres a declarat in acest context ca reducerea cu 8 procente a rezistentei la rulare “este echivalentul reducerii gazelor de esapament emise de nu mai putin de 65.000 de autovehicule.

Specialistii de la Nokian Tyres dau chiar si un exemplu concret in acest sens, bazat chiar pe niste anvelope din gama lor de produse. Spre exemplu, in cazul in care toate masinile din Finlanda, Suedia si Norvegia ar utiliza anvelopele de iarna Nokian Hakkapeliitta R3, care au avantajul unei rezistente scazute la rulare, in locul altor anvelope de iarna premium, beneficiile s-ar simti imediat. Mai exact, am putea vorbi despre economii de combustibil de aproape 300 de milioane de litri si despre o scadere a emisiilor de dioxid de carbon cu aproape 710.000 de tone!

La nivelul Uniunii Europene, statisticile ne arata ca un procent de 24% in cazul emisiilor de gaze cu efect de sera sunt produse din cauza traficului. Obiectivul asumat de Parlamentul European in acest sens este de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera cu 20% pana in anul 2020.

De asemenea, incepand cu anul 2021, PE va lua masuri si mai stricte in aceasta directie. Cei de la Nokian Tyres fac eforturi consistente pentru a reduce rezistenta la rulare a anvelopelor din gama. Acest lucru se poate face atat prin dezvoltarea unor compusi avansati din cauciuc, cat si prin introducerea unor modele inovatoare de rulare si constructii de anvelope.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: nokian, anvelope, emisii
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Nimeni nu poate nega faptul ca Ferrari construieste unele dintre cele mai atractive masini din lume dar, daca ne intrebati pe noi, nici un model Ferrari modern nu arata atat...
de - 18 Iunie 2019
Mercedes-Benz sarbatoreste a 40-a aniversare a Clasei G cu o noua editie speciala "Stronger Than Time". Echipata cu pachetul stilistic AMG Line, editia speciala beneficiaza de bare mai sportive, noi...
de - 18 Iunie 2019
De la caroseria salbatica pana la cabina rafinata sau la performantele tehnice senzationale, Koenigsegg Jesko este una dintre cele mai dorite hipermasini din lume. Modelul a fost prezentat in martie,...
de - 18 Iunie 2019
Kia se pregateste pentru urmatoarea generatie a modelului crossover Sorento. Am apucat sa vedem deja, in teste, mai multe prototipuri, toate mai mult sau mai putin camuflate, pentru a ascunde...
de - 18 Iunie 2019

Cele mai noi anunturi

2400.00 EUR - 17 Iunie 2019
4700.00 EUR - 17 Iunie 2019
5500.00 EUR - 17 Iunie 2019
3100.00 EUR - 17 Iunie 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare