A murit parintele spiritual al marcii Porsche: doliu pentru Ferdinand Piech

S-a stins din viata unul dintre cei mai importanti oameni de la Porsche: Ferdinand Piech

E o veste pe care nu o putem anunta altfel: Ferdinand Piech, fost membru al consiliului de administratie Porsche AG, ne-a parasit, pe 25 august 2019, la varsta de 82 de ani.

"Veste mortii sale inseamna o pierdere tragica pentru toti. Gandurile noastre sunt alaturi de familia lui Ferdinand Piëch", a declarat Oliver Blume, presedintele consiliului de administratie Porsche AG.

"Dragostea lui pentru masini si dorinta constanta de progres tehnologic nu vor fi niciodata uitate. Piëch a fost un adevarat om al industriei din toate punctele de vedere", a mai declarat oficialul german. "Ii multumim pentru pasiunea si curajul care au condus la senzationalele imbunatatiri ingineresti ale masinilor pe care le producem. Prin deciziile sale strategice, el este cel care a pus fundatia succesului companiei noastre", a mai
spus Oliver Blume.

Fascinatia pentru masini a lui Ferdinand Piëch s-a aflat mereu in sangele sau, de vreme ce a fost nepotul celebrului designer si inginer Ferdinand Porsche. Si-a inceput cariera profesionala in Stuttgart-Zuffenhausen, pe 1 aprilie 1963, ca angajat in departamentul de testare a motoarelor Dr. Ing. h.c. F. Por-sche KG. Dupa designul de succes al sistemului de racire cu ulei de pe modelul de curse Type 904 si cel al motorului de curse in sase cilindri, Piëch a devenit, in 1966, seful acestui departament.

Sa nu uitam, de asemenea, ca legendarul motor boxer in sase cilindri de pe Porsche 911 a fost dezvoltat pana la maturitate chiar sub comanda sa. In 1968, Piëch a fost numit sef al departamentului de dezvoltare iar, in 1971, si-a asumat responsabilitatea de a reprezenta tehnologia si dezvoltarea internationala in consiliul de administratie Porsche KG.

Piëch a jucat un rol extrem de important in profesionalizarea departamentului de motoare pentru masini de curse Porsche, care s-a bucurat de numeroase victorii sub comanda sa. Sa ne amintim doar de modelul de curse 917, construit in 1969, care este considerat si astazi una dintre cele mai bune masini de curse create vreodata. Prima victorie a modelului 917 in cursa de la Le Mans, in 1970, sub bagheta sa, a reprezentat inceputul unei noi ere pentru Porsche.

Datorita transformarii Porsche KG intr-o corporatie pe actiuni si deciziei ca pozitiile manageriale decizionale sa nu mai fie ocupate de membrii ai familiei, Ferdinand Piëch, asemeni celorlalti reprezentanti ai familiei, a parasit compania in 1972, iar un an mai tarziu a intrat in echipa celor de la Audi.

Cu toate acestea, Ferdinand Piëch a revenit la Porsche ca membru al Comisiei de supervizare in perioada 1981 - 2015. In 1984, Universitatea Tehnica din Viena i-a oferit un titlu de doctor onorific in stiintele tehnologice, iar in 1999, 132 de jurnalisti si experti auto din 33 de tari l-au numit "Managerul auto al secolului". Odihneasca-se in pace!

Videoclipul zilei
5 LUCRURI PE CARE NU LE STIAI DESPRE TESLA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Porsche

Newsletter

Whatsapp