Noul SUV electric Ford Mustang Mach-E la debut: autonomie de 480 de km, patru usi si o imagine proaspata!

Ford a lansat oficial noul SUV electric Mustang Mach-E. Impresionant!

Ford Mustang Mach-E

Trebuie sa incepem cu putina istorie, de vreme ce Ford Mustang face parte din trecutul si prezentul industriei auto, ne-a prezentat, in ultimele zeci de ani, mai multe sute de versiuni si a vandut mai bine de 10 milioane de exemplare. De aceea, in lumea masinilor cu adevarat puternice, recunoastem ca se numara printre cele mai de succes vehicule construite vreodata.

Ei bine, pregatindu-se pentru viitor, producatorul american face un pas mai mult decat important in aceasta directie. Noul Ford Mustang Mach-E este atat primul model de serie electric Mustang cat si primul crossover sub aceasta marca. Masina este vitala pentru viitorul celor de Ford si pentru electrificarea modelelor americane, amestecand capacitatea, performantele si eficienta intr-un singur pachet propulsat de baterii.

Ce inseamna asta? Noul The Ford Mustang Mach-E va fi echipat cu doua tipuri de pachete de baterii litiu-ion: standard si extended. Cel standard este un pachet de 228 de celule si 75,7 kWh, care trimite puterea catre un motor de mari dimensiuni amplasat pe partea din spate, iar cel extended are 376 de celule si 98,8 kWh si poate trimite puterea catre motoare de pe ambele axe. Asta inseamna ca noul Mustang Mach-E poate ajunge la o autonomie maxima de aproximativ 480 de km la o incarcare, e adevarat pe anumite versiuni si neaparat echipate cu pachetul de baterii extended.

Mai trebuie sa mentionam ca versiunile cu tractiune integrala si acelasi pachet de baterii pot ajunge la o autonomie maxima de 434 de km. In acelasi timp, modelele standard cu pachetul de baterii mai mic si tractiune spate pot ajunge la 370 de km, iar cu tractiune integrala la 337 de km. Singurul care iese din aceasta ecuatie pare sa fie Mach-E GT Performance. Chiar daca beneficiaza de acelasi pachet de baterii extended si de tractiune integrala ca modelele First Edition si Premium, masina ajunge la doar la aproximativ 400 de km.

Noul Mustang Mach-E va beneficia, asa cum v-ati dat seama, de cateva versiuni interesante dar, la inceputul lui 2020, vor fi disponibile doar doua optiuni: Premium si First Edition. Modelul First Edition va fi echipat standard cu pachetul de baterii extended si tractiune integrala, dar si cu cateva tratamente vizuale unice, printre care etrierele rosii, pedalele metalice sau logo-urile personalizate. Din pacate, cei care spera sa intre in posesia unei versiuni mai ieftine vor trebui sa mai astepte pana in 2021, atunci cand va fi lansat Mach-E Select.

Acest model ceva mai accesibil va fi echipat cu pachetul de baterii standard si va avea fie tractiune pe fata fie pe spate. Mai puternicul California Route 1 va fi echipat exclusiv cu pachetul de baterii extended si cu tractiune integrala, dar va fi disponibil doar in 2021, in timp ce modelul de top Mach-E GT Performance, cel mai puternic din gama (cel putin, deocamdata), va fi vandut doar catre finalul lui 2021.

Trebuie sa recunoastem ca cifrele gamei Mach-E suna mai mult decat bine pentru clasa modelului. Exista multe modele de top pe piata auto, printre care Kia Niro EV (384 de km), Jaguar I-Pace (377 de km) sau Audi E-Tron (328 de km), care nu ajung la aceasta autonomie. Pe de alta parte, Tesla Model Y, desi nu a intrat inca in productia de serie, se apropie de limita de 480 de km, e adevarat pe versiunile mai bine echipate.

Foarte important este si faptul ca Ford garanteaza clientilor sai accesul la cel putin 75 de procente din statiile de incarcare de pe teritoriul Statelor Unite. Asta chiar daca Frod nu este proprietarul acestora, dar a incheiat contracte cu companii ca Chargepoint sau EVGo.

In momentul in care cumparati masina, veti avea acces la aceasta retea cu ajutorul FordPass Charging Network, pachetul de baterii putand fi incarcat pentru o autonomie de 75 de km in doar 10 minute, si asta la o priza de 150 de kW curent continuu. In comparatie, modele ca Porsche Taycan sau Tesla Model 3 isi pot incarca bateriile la prize de pana la 250 de kW.

Nu va temeti, insa, indragostiti de modelul Mustang, performantele fac parte inca din ecuatia Mach-E. Chiar daca impresioneaza prin autonomie si capacitatea de incarcare, Ford sustine ca Mach-E se conduce ca si pana acum, "ca un adevarat Mustang". Are pana si caii putere necesari.

Cel mai puternic model din gama, Mach-E GT Performance, produce 459 de cai si un cuplu-forta de 830 de Nm, asa ca va putea accelera de la 0 la 100 de km/h in aproximativ 3.2 secunde si jumatate. E adevarat, de asemenea, ca modelul nu va fi disponibil pana in primavara lui 2021, asa ca, pana atunci, vor trebui sa se multumeasca cu cele mai rapide masini lansate in 2020: Premium si First Edition.

Echipate cu pachetul de baterii extended si cu tractiune integrala, cele doua versiuni produc pana la 332 de cai putere si ajung la un cuplu-forta de 565 Nm, in timp ce modelele California Route 1 (care nu va fi disponibil pana in 2021) si Premium cu tractiune sapte produc 282 de cai si un cuplu-forta de 414 Nm. Nici cele mai slab echipate modele, cum este cel de baza Select (cu baterie standard si tractiune spate) nu se lasa mult mai prejos, producand 255 de cai si un cuplu-forta de 314 Nm, iar cu tractiune integrala la 581 Nm. Pe de alta parte, modelul de baza Select nu va fi echipat cu pachetul de baterii extended.

Calutul re-interpretat de pe grila frontala a noului model face legatura cu familia din care face parte noul Mach-E. Chiar si noile faruri LED oarecum unghiulare ale masinii au ceva in comun cu modelul coupe, cu care imparte si numele dar si stopurile din trei elemente. Ei bine, dincolo de imaginea de crossover a masinii si de cele patru portiere, mai exista cateva zone in care Mach-E poate sta fara griji alaturi de fratii sai mai "batrani".

De exemplu, nici Mach-E nu are manere pe portiere ci butoane amplasate pe stalpii lateriali ai masinii, care elibereaza un fel de manere. Nu acelasi lucru se intampla, insa, pe portierele din spate, de pe care lipsesc total manerele. Pe de alta parte, jantele nu au fost imprumutate de la modelele coupe, fiecare versiune a noului Mach-E fiind echipata cu jante noi de 18, 19 sau 20 de inch.

Asa cum v-am spus deja, noul Mach-E va fi disponibil, in versiunile Premium si First Edition, de la inceputul lui 2020. Daca veti alege versiunile Select, California Route 1 sau GT Performance, va trebui sa asteptati pana in 2021.

Pe de alta parte, preturile noului model pleaca de la 40.000 de dolari si poate ajunge, in functie de finisaje, la peste 60.000 de dolari. Ford va oferi mai multe informatii despre asta in viitorul nu foarte indepartat. Daca sunteti interesati sa comandati masina, va fi nevoie de un avans de 500 de dolari chiar pe site-ul oficial al celor de la Ford.

Design Interior

Si interiorul noului Mach-E este complet nou. Producatorul a folosit materiale de cea mai buna calitate, printre care pielea sintetica "Sensico" pe scaune si pe volan (un material complet nou pentru Ford), dar si materiale textile Premium Black Onyx sau Space Gray pe bord sau pe incintele sonore (care seamana cu cele de pe Amazon Alexa sau Google Home). Tot pe bord ne intalnim cu elemente care ne amintesc de primul model Mustang, o idee care ni se pare cel putin interesanta.

Pe parte centrala a bordului ne intalnim cu un ecran tactil masiv de 15,5 inch, dar si acesta beneficiaza de un buton fizic. Acest display este standard pe toata gama Mach-E, ca si instrumentarul digital de bord de 10,2 inch sau noul volan al modelului. In plus, nu lipseste cel mai nou sistem de infotainment Sync, de asemenea standard, dar nici sistemul Co-Pilot 360 2.0, cel mai recent gandit de specialistii de la Ford in materie de siguranta.

In materie de spatiu, noul Mach-E ajunge la peste 820 de litri cu scaunele pe pozitie si la aproape 1.700 de litri cu ele rabatate. In plus, pentru ca nu mai exista un motor pe fata, Mach-E beneficiaza de un portbagaj frontala, care poate ajunge pana la 138 de litri. Nu doar ca avem spatiu suficient in acesta pentru bagaje, dar mai trebuie sa amintim si ca este tapitat cu un material usor de spalat si echipat cu o scurgere.

Si spatiul din cabina este la fel de impresionant: Mach-E are un spatiu pentru cap suplimentar de pana la 102 cm pe partea din fata (pe versiunea cu acoperis fix din sticla), cel mai bun din clasa sa, din care mai fac parte masini ca I-Pace, Niro EV sau E-Tron, dar si un spatiu pentru picioare care poate ajunge la 105 cm.

Videoclipul zilei
MOTOR DIESEL: PIESELE CARE SE STRICA CEL MAI DES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Ford

Newsletter

Whatsapp