Toyota mai lanseaza o frumusete cu tractiune integrala: GR Yaris!

Toyota ne uimeste cu o noua versiune a modelului Yaris: tot ce trebuie sa stiti despre noul GR!

2020 Toyota GR Yaris

Trebuie sa recunoastem ca modelul Yaris nu a fost niciodata cel mai tare din segmentul sau, dar inginerii de la Toyota au reusit sa schimbe aceasta opinie in 2017, atunci cand marca japoneza a lansat versiunea superturbo GRMN.

Ei bine, o noua versiune a acestui hatchback subcompact si-a facut debutul acum cateva luni si deja se bucura de un tratament de performanta prin intermediul acestei variante GR, care va fi pozitionata insa sub o foarte probabila versiune GRMN, despre care Toyota spune ca se pregateste sa uimeasca lumea auto.

Micuta racheta japoneza reprezinta, practic, cam tot ceea ce ne-am dori de la o masina de genul acesta: putere suficienta, o cutie de viteze manuala si tractiune integrala. Cu cei 261 de cai putere de sub capota, noul GR Yaris vine echipata cu cel mai puternic motor in trei cilindri instalat vreodata pe o masina de serie. Noul propulsor turbo de 1,6 litri este complet nou si ofera un cuplu-forta surprinzator de 360 Nm, putere transmisa catre ambele axe motoare prin intermediul unei cutii de viteze manuala, in sase trepte.

Pe langa tractiunea integrala si cele doua diferentiale de cursa limitata Torsen, trebuie sa amintim ca noul GR Yaris cantareste doar 1.280 kg si promite o experienta fantastica la volan. Masina accelereaza de la 0 la 100 de km/h in mai putin de 5 secunde jumatate si poate atinge o viteza maxima de 230 km/h.

Prezentat la Tokyo Auto Salon 2020, acest hatchback fara frica profita si de avantajele oferite de expertii echipei de raliuri de la Toyota, modelul in trei usi folosind din abundenta, pentru o greutate cat mai redusa, polimeri din fibra de carbon si aluminiu. Producatorul a echipat modelul cu o noua suspensie dubla pe spate si cu arcuri MacPherson pe fata, iar ampatamentul pe spate este mai lat decat pe un Yaris standard.

In plus, acoperisul a fost coborat cu aproximativ 90 de mm, astfel ca forma masinii se apropie foarte mult de cea a unui coupe, in timp ce portierele fara cadru superior sau jantele de aliaj de 18 inch sunt de asemenea semne ca nu avem de-a face cu o versiune obisnuita a modelului Yaris.

Cei interesati vor putea alege din trei moduri de condus, toate cu tractiune integrala: Normal, Sport si Track. In modul Normal, cuplul-forta va fi impartit 60:40 intre axul frontal si cel dorsal, in cel Sport, aceasta se va schimba intr-un raport de 30:70, iar daca alegeti un circuit si activati modul Track, forta va fi impartita in mod egal pe cele doua axe.

E vorba, bineinteles, de setarile implicite ale sistemului de tractiune integrala, acesta putand fi, insa, manevrat in asa fel incat sa trimita toata puterea catre oricare ax, in functie de conditiile de drum sau de modul de sofat.

Pentru a intelege cu adevarat cat de speciala este aceasta versiune GR Yaris, trebuie sa va amintim ca Toyota va construi masina in noua fabrica din Motomachi, unde a fost construita o linie speciala pentru vehiculele GR.

In Japonia, va exista si o varianta First Edition, care va costa aproximativ 36.100 de dolari si va fi vopsita in mai multe accente negre mate, in timp ce versiunea High-Performance First Edition, care va ajunge la 41.600 dolari, va beneficia de jante forjate din aluminiu BBS si de o lista de echipamente ceva mai bogata.

Mai trebuie sa amintim, la final, ca, in timp ce versiunea europeana a noului GR Yaris va ajunge la doar 262 de cai putere, varianta JDM va fi ceva mai puternica, ajungand la 268 de cai. Nu e o diferenta mare, dar voi ce varianta ati alege?...

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
10 DOTARI COMPLET INUTILE PENTRU MASINI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Toyota

Newsletter