Skoda prezinta noua generatie Octavia: mai tehnologizata, mai practica!

Avem primele informatii oficiale cu noua generatie Skoda Octavia!

2020 Skoda Octavia

Am vazut, in ultima perioada, multe imagini cu cea mai noua generatie Octavia si am trecut printr-o campanie de pregatire de lansare destul de lunga pentru cel mai bun produs Skoda, asa ca am rasuflat usurati cand am vazut masina. Trebuie sa mentionam ca a fost o perioada destul de aglomerata pentru Volkswagen Group, care a incercat sa prezinte nu doar versiunea break, dar si pe cea standard sau derivatele plug-in hybrid, care vor purta sigla "iV".

Masina, botezata simplu Octavia 4 (desi este a cincea daca luam in calcul si modelul produs in perioada 1959-1971), a debutat intr-un eveniment singular in Praga si urmeaza pasii facuti de gigantul german, in ultimele luni, cu modele ca Volkswagen Golf.

Varul ceh al celei mai bine vandute masini din Europa continua sa fie un model de top in segmentul sau si este cu 19 mm mai lung si cu 15 mm mai lat decat actuala generatie. Si versiunea break, cea mai vanduta pe continentul european, este mai lunga cu 22 de mm si mai lata cu 15 mm, ajungand la aceleasi dimensiuni ca varianta standard. In plus, ambele masini au acelasi ampatament generos de 2.686 de mm.

Marimea masinii pare sa nu fie una ideala atunci cand te afli la volanul noii Octavia 4, chiar daca si anterioara generatie era destul de mare, vine cu cateva beneficii. De exemplu, capacitatea portbagajului versiunii standard a crescut la 600 de litri, in timp ce in varianta break atinge 640 de litri. Mai mult, spatiul interior a crescut, de asemenea, cu pana la 78 de mm.

Primul scos la vanzare va fi modelul cu acoperis lung, de vreme ce acesta e si mai popular, in timp ce varianta standard o va urma, dupa cateva saptamani. Mai mult, producatorul ceh a confirmat deja, pentru 2020, si versiunile Scout si RS.

Design Exterior

Pana la urma, fiecare dintre noi va vedea exact ceea ce-si doreste la aceasta masina, dar sa nu uitam ca si Octavia 3 a fost criticata pentru imaginea sa frontala, asa ca ne-am bucurat ca Skoda a decis sa revina la farurile standard. Exista si optiunea unor lumini matriciale LED, farurile fiind ceva mai subtiri, asa ca imaginea este una ceva mai tehnologizata. Tot pe partea din fata am observat si luminile de ceata, asemanatoare celor de pe noul Superb, in timp ce grila frontala are mai mai multe colturi.

La capitolul profil lateral, lucrurile nu s-au schimbat prea mult, dar Skoda mentioneaza jante noi de aliaj de 19 inch, dar si nuante noi pentru caroserie: negru Crystal, albastru Lava sau albastru Titanium. In plus, cei interesati pot opta pentru pachetele Chrome si Dynamic, in timp ce varianta break are bare complet noi pe acoperis.

In mod interesant, coeficientul de frecare a scazut la 0,24 pe modelul standard si cu 0,26 pe versiunea break, in acest fel imbunatatindu-se eficienta la consum si emisiile de dioxid de carbon. Daca alegeti una dintre cele doua variante plug-in hybrid, pe partea fontala veti mai gasi un capac ascuns, in spatele caruia se afla portul de incarcare.

Pe partea din spate, stopurile noii Octavia arata ceva mai modern si par sa iasa cumva in evidenta, mai ales ca se extind, in premiera, catre portbagaj. Stopurile LED beneficiaza de pe urma indicatorilor dinamici si se sincronizeaza cu farurile atunci cand proprietarul incuie sau descuie masina, exact ca pe modelele Audi.

Printre schimbarile notabile de pe partea din spate se mai numara si capacul porbagajului remodelat si decizia deloc surprinzatoare a producatorului de a renunta la logo-ul oficial si a-l inlocui cu litere mari "SKODA". Pe versiunea break, ne intalnim si cu un spoiler pe acoperis dar si cu un stergator spate standard, dar acesta va costa suplimentar.

Design Interior

In cabina, schimbarile revolutionare pe care VW le-a facut pe Golf au un corespondent pe Octavia, masina avand un bord similar celui de pe modelul hatchback popular fabricat la Wolfsburg. A disparut ecranul tactil pentru sistemul de infotainment integrat in bord, pe partea din sus a acestuia existand acum un display de tip tableta pozitionat pe partea din dreapta a instrumentarului de bord.

Ecranul digital de pe partea soferului ajunge la 10,25 inch, in timp ce display-ul sistemului de infotainment poate varia intre 8,25 si 10 inch, in functie de nivelul de echipare. Mai mult, chiar sub ecranul principal de pe consola centrala a fost amplasata o bara tactila, care ofera acces facil la controlul sunetului sau la sistemul de navigare.

Volanul cu doua spite isi face debutul pe o versiune de serie Skoda si ofera soferului acces la 14 functii diferite. In cazul in care optati pentru modelul echipat cu transmisie automata, schimbatorul de viteze de pe actuala generatie Octavia va fi inlocuit de un selector de mici dimensiuni adoptat de pe Golf. Lumina ambientala din portiere si de pe bord va avea 10 optiuni de culori si nu lipsesc un nou sistem de sunet optional Canton, cele pana la cinci porturi USB-C sau priza de 230 de V.

Motorizare

La capitolul motorizare, continua asemenarile cu noul Golf. Echiparea incepe cu un propulsor TSI in trei cilindri, de 1,0 litru, care produce 110 cai si un cuplu-forta de 200 Nm si poate fi oferit si in varianta hibrida. Motorul TSI in patru cilindri de 1,5 litri ajunge la 150 de cai si la un cuplu-forta de 250 de Nm si va fi disponibil si intr-o varianta electrificata, ambele masini purtand sigla "e-TEC".

In momentul lansarii, cel mai rapid Octavia 4 va fi echipat cu un propulsor TSI de 2,0 litri si transmisie automata, care produce nu mai putin de 190 de cai si un cuplu-forta de 320 de Nm si care permite masinii sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in 6,9 secunde si sa atinga o viteza maxima de 232 de km/h.

La capitolul diesel, motorul TDI de 2,0 litri va fi disponibil cu 116, 150 si 200 de cai putere, cu o cutie de viteze manuala in sase trepte sau cu una automata in sapte trepte. Pe versiunea cu tractiune integrala, cuplul-forta poate ajunge pana la 400 de Nm, astfel ca masina atinge 100 de km/h in 7,1 secunde.

Producatorul ceh ofera celor interesati si propulsorul TSI G-TEC de 1,5 litri, modul in care Skoda ne informeaza ca lucreaza la o versiune propulsata de gazul natural comprimat. E vorba despre un motor in patru cilindri conectat fie la o cutie manuala in sase trepte fie la una automata in sapte trepte, care produce nu mai putin de 130 de cai si 200 de Nm.

Ca pe Superb iV si Golf GTE, si noua Octavia va fi disponibila cu un sistem plug-in hybrid, care ajunge la 204 de cai si la un cuplu-forta de 350 Nm, o combinatie intre un motor TSI de 1,4 litri si unul electric. Pachetul va lucra cu o cutie automata in sase trepte si cu un pachet de baterii de 13 kWh, care vine cu o autonomie de 55 de km. Tineti, insa, minte ca daca alegeti aceasta varianta va avea un impact negativ asupra spatiului de bagaje, care va scadea la 450 de litri pe modelul standard si la 470 de litri pe cel break.

Videoclipul zilei
MOTOR DIESEL: PIESELE CARE SE STRICA CEL MAI DES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Skoda

Newsletter

Whatsapp