Noul Porsche Taycan 4S: doua optiuni de baterii si un pret mult mai mic!

In sfarsit un Porsche Taycan mai ieftin: noul 4S se pregateste de lansarea oficiala!

2020 Porsche Taycan 4S

Da, de acum putem spune asta fara nici o indoiala: Porsche nu pierde deloc timpul. La mai putin de sase saptamani de la debutul modelelor Porsche Taycan Turbo si Turbo S, producatorul german isi extinde familia sedan complet electrica, insa fara a schimba nimic la capitolul nomenclatura. E vorba chiar despre masina pe care o prezentam in acest articol: noul Porsche Taycan 4S 2020.

Noul si cel mai ieftin Taycan pana acum urmeaza pasii modelelor Turbo si Turbo S, adica va fi echipat cu doua motoare electrice, o transmisie in doua trepte pe spate si o arhitectura electrica de 800 de volti care permite incarcarea extrem de rapida a bateriilor.

Fiecare dintre noile 4S sunt echipate standard cu un pachet de baterii litiu-ion de 79,2 kWh, dar sa nu uitam ca Porsche a gandit pentru modelele Turbo si Turbo S o optiune de 93,4 kWh, care a fost botezata Performance Battery Plus. Pachetul de baza actioneaza cele doua motoare electrice pentru 522 de cai putere, in timp ce pachetul mai performant poate ajunge la 563 de cai.

Indiferent de optiunea aleasa, noul Taycan 4S poate atinge 250 de km/h si accelera pana la 100 de km/h in 3,8 secunde. Pentru comparatie, nu uitati ca si modelul de baza Tesla Model S Long Range ajunge tot la 250 de km/h, dar accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 3,7 secunde. Pe de alta parte, luand in calcul conservatorismul celor de la Porsche, nu am lua in calcul micul avantaj al lui Model S.

Unde Tesla se comporta, probabil, mai bine, este la capitolul autonomie. Chiar daca Porsche nu a anuntat cifre oficiale, sustinand ca acestea vor fi disponibile inainte de lansarea masinii, sa ne amintim ca Model S Long Range atinge o autonomie de aproape 600 de km.

Ei bine, cel mai nou Taycan, in special echipat cu pachetul Performance Battery Plus, ar trebui sa se bucure de o autonomie mai mare decat Taycan Turbo si Turbo S, dar am fi extrem de surprinsi sa depaseasca 450 de km. Pentru a face o comparatie, modelul Taycan Turbo poate ajunge la o autonomie cuprinsa intre 340 si 400 de km.

La fel de important este si pretul noului 4S, care scade fata de cei 157.000 de euro ai modelului Turbo si fata de cei 190.000 de euro ai lui Turbo S. Versiunea de baza Taycan 4S pleaca de la 110.624 euro. Pe de alta parte, Tesla Model S Long Range incepe de la 79.990 de dolari si poate ajunge, pe Tesla Model S Performance, la 99.990 de dolari.

Ceea ce primim, insa, pentru banii suplimentari va fi, fara indoiala, o experienta de neuitat la volan. Chiar daca Porsche nu a oferit detalii despre performantele noului 4S (pe langa suspensiile pe aer cu trei camere si amortizoarele adaptive) dar, daca modelele alimentate cu benzina ne spun ceva, noul Taycan de baza ar putea fi echipat, pentru cei care vor sa cheltuiasca mai mult, aceeasi tehnologie de pe Turbo si Turbo S.

In plus, noul Taycan 4S va continua sa impresioneze prin viteza de incarcare a pachetului de baterii, arhitectura de 800 de volti permitand un timp mai scurt, chiar daca nu stim cifrele exacte. Cu toate acestea, se pare ca pe optiunea mai bine echipata, masina si-ar putea incarca bateriile pana la 80 de procente in doar 22 de minute si jumatate.

Noul Porsche Taycan 4S va ajunge in reprezentante in primavara lui 2020, dar ne asteptam la un debut oficial in noiembrie, la Los Angeles Auto Show.

Sursa: Porsche

Newsletter

Whatsapp