Porsche 718 Cayman GT4 si 718 Boxster Spyder: revin adevaratii cai putere!

Porsche 718 Cayman GT4 / Boxster Spyder

Motoare aspirate natural, in sase cilindri. Ei da, seful de la Porsche GT, Andreas Preuninger, nu mai trebuie sa spuna nimic altceva. Am facut o vizita la baza tehnica a celor de la Porsche, langa Weissach, pentru a arunca o privire la noile Porsche 718 Cayman GT4 si Porsche 718 Boxster Spyder. Bineinteles ca vorbim despre masini oficiale, atat de oficiale incat putem pune punct zvonurilor si speculatiilor de pe internet.

Sub capota acestor masini sport nu ne vom intalni cu variante ale puternicului GT3 in sase cilindri, de 4,0 litri, asa cum ne asteptam, ci cu un nou propulsor in sase cilindri, de 4.0 litri, gandit special de producatorul german. Avand la baza motorul 9A2 de pe 911 Carrera si construit pe aceeasi linie de productie, propulsorul va beneficia de cele mai noi tehnologii, printre care sistemul de dezactivare a cilindrilor sau injectoare piezo.

Motorul poate ajunge la 8.000 de rpm, la 420 cai (de la 7.600 de rpm) si la un cuplu-forta de 420 de Nm (intre 5.000 si 6.800 de rpm). Aceste cifre permit celor doua noi modele sa atinga 100 de km/h in 4,4 secunde si viteze maxime de 302 si, respectiv, 300 de km/h. In plus, ambele masini sunt dotate cu transmisie manuala. Modelele castiga si la capitolul greutate, ajungand pana la peste 1.400 de kg.

Mare parte din aceasta greutate suplimentara se datoreaza unor elemente cum sunt filtrele de particule pe sistemul de esapament sau implementarii sistemului start-stop, care are nevoie de un starter mai mare si de o baterie mai generoasa. Cu toate acestea, Preuninger sustine ca diferenta de greutate e mai mica, dar acest lucru nu mai e chiar atat de important.

Preuninger sustine chiar ca GT4, in special, este cu 10 secunde mai rapid pe un tur de pista la Nurburgring fata de rudele sale. De ajutor sunt si noile elemente avansate de aerodinamica, printre care si noul difuzor. Mai mult, ne intalnim cu aceleasi jante si pneuri, unele de 20 de inch "incaltate" cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2, 245/35 pe fata si 295/30 pe spate.

Printre imbunatatirile performante suplimentare se numara si cel mai nou sistem de vectorizare al cuplului-forta, un diferential mecanic de cursa limitata, dar si noile amortizoare. Suspensia include si amortizoare active, asa ca garda la sol a celor doua noi modele este cu 30 de mm mai joasa decat orice versiune 718.

In plus, masinile sunt echipate si cu alte componente de pe GT3. Mai exact, e vorba de cateva dintre elementele mecanice cu care se mandreste versiunea de care vorbim, dar si de conexiuni noi (chiar daca unele conventionale) pentru sistemul de amortizare, care vor imbunatati experienta la volan.

Cei interesati de noile vehicule orientate catre circuit vor fi extrem de incantati de modul ajustabil in care trateaza masinile virajele, asa ca suntem siguri ca vor fi nerabdatori sa apese butonul "Sport". Printre tehnologiile suplimentare se numara reviziile automate si chiar aplicatia Porsche Track Precision. Optiunile includ franele ceramice mai usoare si mai rezistente, scaunele sport si o multime de versiuni de finisaje.

Noul Spyder pleaca de la 93.350 euro, iar noul GT4 de la 96.206 euro. E adevarat, nu sunt ieftine deloc dar, avand in vedere motorul si performantele fiecareia dintre ele, putem spune ca noile Cayman GT4 si Boxster Spyder sunt chiar destul de ieftine.

Sursa: Porsche

Newsletter

Whatsapp