Noul Peugeot 2008: o infatisare indrazneata si optiuni electrice!

2020 Peugeot 2008

Dupa o prima generatie plina de succes, a doua versiune a modelului Peugeot 2008 evadeaza cumva de la formula familiara, mai ales ca producatorul francez promite si o varianta complet electrica in viitorul apropiat.

Indiferent de motorizari, noul Peugeot 2008 este ceva mai indraznet, cu un design mai pronuntat pentru partea din fata, o noua grila orizontala, elemente optice imprumutate de la sora mai mica 208 si cu celebra semnatura LED sub forma de carlig. La capitolul dimensiuni, masina este putin mai mare (cu 14 cm, mai exact), asa ca ampatamentul este ceva mai lung.

Asa cum ne imaginam, noile dimensiuni inseamna si mai mult spatiu interior pentru oameni si bagaje. Scaunele din spate ofera mai mult spatiu, in asa fel incat doi oameni maturi se pot bucura de un confort relativ.

In spatele scaunelor, noul 2008 vine cu un spatiu pentru bagaje de 434 de litri, o imbunatatire fata de versiunea anterioara. Acest lucru se datoreaza si noului design al acoperisului care nu numai ca arata bine din profil ci are impact si asupra spatiului din cabina.

Cat despre tratamentul interior, toti cei familiari cu noul Peugeot 208 se vor intalni cu elemente familiare. Toate au fost imbunatatite fata de generatia anterioara. In primul rand, soferul si pasagerul din fata se bucura de doua ecrane digitale, dar si de multe butoane negre pentru functiile masinii, in functie de versiunea aleasa.

Si pentru ca am vorbit despre asta, noul 2008 va fi disponibil in patru variante: Active, Allure, GT Line si GT. Toate versiunile pot fi echipate cu motoare pe benzina si pe motorina, exceptie facand varianta complet electrica e-2008.

Noua versiune complet electrica arata la fel ca variantele cu motoare cu combustie interna si beneficiaza de acelasi spatiu interior. In locul rezervorului si a motorului, masina va fi dotata cu un propulsor electric care genereaza 136 de cai si un cuplu-forta instant de 260 Nm.

Bateria e una oarecum modesta, una de 50 de kWh, despre care Peugeot sustine ca permite o autonomie de 312 km. In plus, timpii de incarcare sunt diferiti, la un terminal de 100 de kW bateriile incarcandu-se pana la 80 de procente din capacitate in doar 30 de minute.

Si la capitolul combustie interna ne vom bucura de cateva optiuni de motorizare. De exemplu, motorul PureTech in trei cilindri de 1,2 litri va avea trei optiuni, una de 100, una de 130 si una de 155 de cai putere. La capitolul diesel, propulsorul BlueHDI in patru cilindri de 1,5 litri va fi valabil cu 100 sau cu 130 de cai.

Toate versiunile masinii vor beneficia de numeroase sisteme de asistenta si de siguranta, printre care si aranjamentul Drive Assist al producatorului, care combina controlul adaptiv al vitezei cu sistemul de pastrare a benzii de mers si cu cel de corectie al directiei. In plus, printre asistenti ne intalnim cu sistemul de monitorizare a unghiurilor "moarte", frana automata de urgenta si operarea automata a farurilor.

Preturile tuturor acestor versiuni ale masinii vor fi anuntate aproape de momentul lansarii oficiale, iar masinile vor ajunge in reprezentante inainte de finalul anului 2019.

Sursa: Peugeot

Newsletter

Whatsapp