Honda e: detalii oficiale despre motorul electric si autonomie

Dupa multe luni de asteptare pentru fani (si, probabil, si pentru rivali!), Honda a oferit in sfarsit mai multe informatii despre modelul sau electric Honda e. Stim deja ca masina va fi construita pe o platforma cu tractiune spate si ca va avea o autonomie de aproximativ 200 de km, asa ca am fost foarte incantati sa aflam mai multe despre motorul electric si despre caracteristicile dinamice ale modelului.

Ei bine, micutul model electric este propulsat de un motor electric care produce 148 de cai si un cuplu-forta de peste 300 de Nm. Inainte de a spune ca nu sunteti deloc impresionati de aceste cifre, trebuie sa va amintim ca vorbim despre un vehicul din segmentul B, care masoara 3,9 m in lungime, 1,75 de m in latime si 1,5 m in inaltime.

Nu avem, deocamdata, cifrele la capitolul performante, dar Honda sustine ca noul "e" va fi "o masina masina foarte dinamica, foarte eficienta si extrem de performanta". Stim, de asemenea, ca Honda e va oferi si un mod de condus "Sport", care va veni cu un raspuns mai rapid la capitolul acceleratie.

Producatorul a mai declarat ca centrul de gravitate al masinii se afla la aproximativ 500 de mm inaltime, in special datorita faptului ca pachetul de baterii a fost amplasat mai jos pe acest model. In plus, noul Honda beneficiaza de o distributie a greutatii perfecta (50:50), oferind "o stabilitate optima si o manevrabilitate mai buna decat a oricarei masini electrice din segmentul sau".

Centrul jos de greutate si statura noului Honda e permit masinii sa ruleze pe orice teren fara a avea nevoie de suspensii mai dure. Rezultatul? Masina "se descurca perfect la schimbarea benzii de mers" si, gratie suspensiilor independente McPherson de pe cele patru roti, e si foarte confortabila pentru pasageri.

Mai mult, Honda sustine ca poate compara calitatea si confortul cu cele intalnite pe masini mai mari. Sa nu uitam, de asemenea, ca tractiunea spate ofera mai multe avantaje decat acceleratia de pe loc sau manevrabilitatea in trafic. De exemplu, rotile de pe fata pot vira mai mult si mai articulat, ajungand la aproximativ 4,3 metri, lucru care asigura ca noul Honda e este "foarte manevrabil pe strazile mai inguste din orase".

Cat despre baterii, vorbim despre un pachet racit cu apa de 35,5 kWh, unitate descrisa de oficialii de la Honda ca fiind una dintre cele mai compacte din clasa sa. Asta permite producatorului sa ofere o masina usoara, desi nu avem inca cifre care sa dovedeasca asta. Ceea ce a comunicat producatorul este ca sasiul masinii este construit din materiale foarte solide, care contribuie la rigiditatea structurala a modelului si reduce si greutatea.

In plus, pachetul de baterii a fost gandit pentru o autonomie de peste 200 de km si beneficiaza de incarcare super-rapida, de 80 de procente din capacitate in doar 30 de minute. Asemeni majoritatii modelelor electrice, noul Honda e va beneficia de doar o pedala la bord (producatorul numeste sistemul "Single Pedal Control"), si asta gratie sistemului regenerativ automat de franare. Versiunea de serie a modelului Honda e va fi prezentata oficial in septembrie, la Frankfurt Motor Show, dar prototipul e (pe care il vedeti in imagini) va aparea, in weekend, la Goodwood Festival of Speed.

Sursa: Honda

Newsletter

Whatsapp