Noul Ford Puma: un crossover compact plin de tehnologie!

Acum ceva vreme, modelul Ford Puma batea strazile europene sub forma unui coupe inteligent de mici dimensiuni cu tractiune fata. Ei bine, masina revine pe piata, tot in Europa, de aceasta data sub forma unui model crossover compact inteligent de mici dimensiuni.

Daca ideea in sine nu e la fel de impresionanta ca modelul original al masinii, trebuie sa recunoastem ca noua versiune reprezinta cu exactitate vremurile in care traim. Mai mult, datorita limbajului de design curent al celor de la Ford, efectele isi fac simtita prezenta atat la interior cat si la exterior, chiar daca cu o alta finalitate.

Si pentru ca am vorbit despre asta, nu avem mari surprize atunci cand e vorba despre forma noului crossover compact Puma. Ford a prezentat ideea la inceputul anului, asa ca am recunoscut imediat legaturile cu versiunea europeana a modelului Fiesta. Ambele masini au fost construite pe aceeasi platforma si exista multe elemente stilistice din Fiesta in profilul modelului.

Puma beneficiaza de un bot ceva mai rotund si mai fericit, dar si de o garda la sol ceva mai mare, asa ca toti cei care se simt bine in Fiesta se vor bucura la fel de mult si de noul Puma. Mai mult, in momentul lansarii oficiale, producatorul a pregatit doua versiuni ale masinii, Titanium sau ST-Line, ultimul adoptand, bineinteles, o aparenta ceva mai sportiva.

Deocamdata, Ford sustine ca Puma, masina care va fi construita in fabrica din Romania a marcii, va fi scoasa la vanzare in Europa inainte de finalul acestui an. Nu avem, in acest moment, nici o informatie despre preturi.

Design Interior

In cabina, ne intalnim cu aceleasi idei familiare de pe Fiesta, dar acest lucru se schimba pe partea din spate a masinii. Noile proportii ale modelului crossover Puma vin si cu mai mult spatiu pentru bagaje, care ajunge la nu mai putin de 456 de litri. In plus, partea din spate poate fi configurata in mai multe moduri si vine echipata si cu o gaura de scurgere, dar masina poate fi folosita perfect ca un model hatchback tipic.

Cel mai important lucru, insa, este faptul ca cei de la Ford au echipat noul Puma cu cele mai noi tehnologii valabile. Pe langa sistemul de control activ al directiei, sistemul de franare automata de urgenta si de cel de pastrare al directiei de mers, pe Puma ne intalnim si cu sistemul autonom limitat CoPilot360 al celor de la Ford.

Nu lipseste camera cu vedere la 180 de grade, un sistem in premiera pe acest segment, dar si integrarea, fara costuri suplimentare, a sistemelor Android Auto si Apple CarPlay. Totul este comandat prin intermediul unui ecran tactil central de 8 inch, un altul de 12,3 inch fiind folosit pentru instrumentarul digital de bord. Din cabina nu lipseste nici sistemul de sunet de top cu 10 incinte si nici scaunele cu masaj.

Sursa: Ford

Newsletter

Whatsapp