Ferrari prezinta SF90 Stradale: un model hibrid cu 986 de cai putere!

2020 Ferrari SF90 Stradale

Multumim LaFerrari! Existenta si succesul sau pe piata a facut ca modelele hibrid sa-si gaseasca locul permanent in portofoliul Ferrari. Cu cei 949 de cai putere ai sai, masina a dovedit ca, si in cazul unei companii cu o istorie atat de stufoasa, progresul face parte intotdeauna din planurile de viitor. Iar cea mai recenta creatie Ferrari nu e deloc o exceptie.

Ca si modelul LaFerrari, noul Ferrari SF90 Stradale este un hibrid. Spre deosebire de predecesorul sau, insa, SF90 este echipat cu un motor pe benzina ceva mai mic, cu capacitati de incarcare plug-in, tractiune integrala si mai multi cai putere. Da, cu 986 de cai, noul SF90 este cea mai puternica masina de serie produsa vreodata de Ferrari.

Numai propulsorul turbo V8 de 4,0 litri produce 769 de cai si un cuplu-forta de 800 Nm, mai mult decat orice Ferrari V8 construit vreodata. In plus, producatorul italian a echipat masina cu trei motoare electrice, unul pe axul spate si doua pe partea frontala, care produc inca 217 cai, astfel ca puterea totala ajunge la 986 de cai si 800 Nm.

Toata aceasta putere este ajutata de transmisia in opt trepte cu dublu-ambreiaj si, pentru prima data pe o masina sport Ferrari (cu exceptia modelului GTC4Lusso), cu tractiune integrala.

Asta permite masinii sa accelereze pana la 100 de km/h in 2,6 secunde, pana la 200 de km/h in 6,7 secunde si sa atinga o viteza maxima de 340 de km/h. Mai mult, masina nu e doar ridicol de rapida. Pe circuitul Ferrari de la Fiorano, noul SF90 a terminat un tur in 79 de secunde (aproximativ 1 minut si 19 secunde), timp care rivalizeaza cu cel al lui LaFerrari, de 1 minut, 19 secunde si 70 de sutimi.

Pentru cei care vor sa fie eficienti si in afara circuitului, noul SF90 poate fi condus si intr-un mod complet electric. Cu o autonomie de 25 de km, o viteza maxima de 135 de km/h si capacitatea de incarcare plug-in, SF90 poate circula in liniste completa sau intr-un adevarat concert.

La exterior, pe langa schimbarile stilistice radicale, noul SF90 reinventeaza si accesoriile aerodinamice. Partea din fata a sasiului este mai inalta cu 15 mm decat centrul masinii, lucru care permite aerului sa treaca mai usor prin generatoarele vortex si prin intreaga caroserie. Cu ajutorul acestor elemente avansate, masina genereaza doar 390 de kg de forta la 250 de km/h, cifra despre care Ferrari sustine ca va fi "noua referinta in eficienta si performante" la acest capitol.

Pe langa noile elemente stilistice ale cabinei, care ne-a impresionat prin ecranul HD de 16,0 inch, prin display-ul head-up avansat sau prin carlinga inspirata din Formula 1, trebuie sa mai amintim si de noul volan si de butoanele de pe el care controleaza modurile de condus: eDrive, Hybrid, Performance si Qualify.

Primele doua, asa cum o sugereaza numele, se folosesc de bateriile litiu-ion: cel mai eficient, eDrive, opreste motorul V8 si se bazeaza doar pe pachetul de baterii si pe motoarele electrice, in timp ce cel de-al doilea comuta in mod automat intre cele doua tipuri de propulsie, tinand cont de informatiile oferite de presiunea de la pedala de acceleratie si de la conditiile de drum.

Celelalte doua moduri se bazeaza, in principal, pe motorul turbo V8. Primul foloseste acest propulsor pentru a incarca bateriile, in timp ce cel de-al doilea inseamna combinarea totala a celor doua tipuri de propulsii si atingerea celor 986 de cai putere. Asa cum o sugereaza si numele, acesta este modul ideal pentru circuitele de viteza.

Echipat cu toate aceste tehnologii avansate, noul SF90 Stradale ajunge la o greutate de 1.570 de kg, cu 13 kg mai putin decat LaFerrari. Mai mult, sasiul este cu 20 de procente mai rigid, in timp ce rigiditatea torsionala este cu 40% mai mare decat pe platformele anterioare, si asta fara vreo greutate suplimentara.

Toate acestea fiind spuse, noul Ferrari SF90 Stradale pare sa fie o adevarata minune tehnologica. Inca nu stim nimic despre pret si despre valabilitatea masinii, dar ne asteptam ca noul hiper-hibrid sa fie lansat anul viitor si nu oricum, ci la un pret destul de piperat.

Sursa: Ferrari

Newsletter

Whatsapp