2020 BMW M3 (G80): tractiune spate pt modelele Pure sau xDrive? Ultimele detalii!

2020 BMW M3 G80

Imediat dupa ce BMW a prezentat noul M340i (G20), atat cu tractiune spate cat si cu tractiune integrala (in versiunea M Performance), ne-am indreptat atentia catre varianta de top a modelului: M3 (G80).

Informatii recente, aparute in presa de specialitate britanica, incearca sa ne ofere cateva idei despre modelul sedan sport planificat sa apara pe piata la inceputul anului viitor.

Ei bine, pentru a multumi pe toata lumea, se pare ca BMW va oferi noul M3 atat in versiunea cu tractiune spate, cat si in cea xDrive, prima dintre ele numindu-se, se pare, "Pure". Aceasta varianta, vazuta ca model standard in familia M3, va fi echipata exclusiv cu tractiune spate, o cutie de viteze manuala in sase trepte si un diferential de cursa limitata controlat electronic.

Conform acestor informatii, masina va fi propulsata de un motor bi-turbo in linie, in sase cilindri, de 3,0 litri, care ne asteptam sa beneficieze de sistemul de injectie cu apa de pe M4 GTS si sa ajunga la 454 de cai putere, exact la fel ca pe editia limitata M3 CS.

Pentru cei care beneficiaza de un buget ceva mai mare, zvonurile vorbesc si despre o versiune M3 high-end, echipata cu sistemul xDrive si tractiune spate, ambele imprumutate de pe cel mai recent model M5. Pe aceasta varianta, cutia manuala va fi inlocuita de una automata in opt trepte, responsabila cu trimiterea celor 474 de cai putere catre ambele axe, ceea ce inseamna 20 de cai mai mult decat pe versiunea Pure.

Conform informatiilor despre care vorbeam, se pare ca BMW va incerca sa diferentieze cele doua versiuni, in special prin adoptarea unor stiluri diferite. Ce inseamna asta? Varianta Pure va fi echipata cu un desisng unic pentru barile fata si spate, jante de aliaj gandite special pentru model, dar si propriul stil coloristic.

In cabina, ne intalnim cu finisaje dintr-un material textil special si Alcantara, rezervate exclusiv pentru aceasta versiune, dar si cu elemente grafice unice pe instrumentarul de bord si, in general, cu o imagine complet diferita la capitolul finisaje.

In acelasi timp, pe varianta M4, in versiunile coupe, decapotabil cu acoperis textil si Competition (pregatita pentru anul 2021), ne vom putea intalni cu puteri de pana la 503 cai.

Revenind la M3, se asteptam ca BMW sa pregateasca noi versiuni M3 CS si chiar M3 CSL, pe care sa ne intalnim cu mai multe performante, printre care si puterea suplimentara. Conform zvonurilor, primul ar putea ajunge la 530 de cai, iar al doilea la nu mai putin de 550 de cai.

Din pacate, avem si vesti mai putin bune pentru fanii marcii, surse oficiale din "departamentul M", care vor sa-si pastreze anonimatul, sustinand ca, pana la urma, nu va exista si o varianta M3 Touring.

Informatiile confirmate, deocamdata, de producatorul german sunt ca se lucreaza deja la M4 Gran Coupe si ca o versiune ceva mai practica a modelului M3 va fi pregatita de lansarea oficiala in 2020.

Sursa: carmagazine.co.uk

Newsletter

Whatsapp