Audi prezinta noul RS6 Avant! Ce putere dezvolta noul model cu tehnologie mild hybrid?

Americanii vor putea cumpara si ei noul Audi RS6 Avant

2020 Audi RS6 Avant

Se pare ca oficialii de la Audi au auzit, pana la urma, cererile clientilor de peste ocean. Producatorul german tocmai ce a prezentat noul RS6 Avant, masina care ajunge in premiera si in Statele Unite. Sa nu uitam ca aceasta noua generatie sarbatoreste 25 de ani pe piata pentru celebrul brand RS si reprezinta un nou capitol stilistic pentru acest break performant.

"In istoria de 25 de ani a lui RS, modelul RS6 Avant este o adevarata celebritate in randul fanilor din intreaga lume", a declarat Oliver Hoffmann, managerul departamentului Audi Sport. "In plus, in premiera, vom oferi acest model in Statele Unite, lucru care speram sa deschida o noua piata si sa genereze o crestere pentru noi pe aceasta", a completat oficialul german.

Adoptand noile unghiuri ale actualului A6, noul RS6 Avant arata ceva mai dur. Partea frontala, scoasa in evidenta de o grila interesanta si cele doua guri de aer masive, ofera noului RS6 o imagine mai agresiva si mai distinctiva. Acelasi lucru se intampla si pe spate, unde ne intalnim cu doua iesiri pentru sistemul de esapament, un difuzor negru si finisaje argintii, asa ca, lucru la care ne asteptam, noul RS6 Avant este diferit de versiunea standard.

De putere se ocupa o propulsie hibrida din care face un V8 bi-turbo de 4,0 litri, care produce 600 de cai si un cuplu-forta de 800 Nm, astfel ca aceasta noua versiune este cea mai puternica pana acum. Propulsia este conectata la o transmisie automata in opt trepte Tiptronic si la un sistem de tractiune integrala Quattro. Masina accelereaza pana la 100 de km/h in 3,6 secunde, iar viteza maxima este limitata la 250 de km/h.

Chiar daca aceasta configuratie pare una destul de buna, avem vesti interesante pentru cei care iubesc viteza. Echipat cu noul pachet Dynamic, viteza maxima a lui RS6 Avant poate ajunge la 280 de km/h. Mai mult, cu pachetul Dynamic Plus, viteza maxima urca pana la 305 km/h. Aceste doua pachete optionale nu imbunatatesc doar viteza maxima a noului Avant, ci vin si cu noi diferentiale centrale operate mecanic, care pot  transfera, la nevoie, pana la 70% din putere catre rotile din fata sau 85 de procente catre cele din spate.

In plus, pentru prima data in istoria marcii, modelul RS6 Avant este echipat standard cu suspensii pe aer adaptive. Pentru ca am vorbit despre asta, noul RS 6 are o garda la sol cu 20 de mm mai joasa decat pe un A6 Avant standard. La viteze de peste 120 de km/h, insa, garda la sol mai scade cu 10 mm. Masina este dotata si cu un sistem de ridicare al garzii la sol cu 20 de mm la viteze mici, care este de mare ajutor mai ales
atunci cand vorbim despre parcari.

Cei interesati de mai multa "dinamica" pot opta pentru versiunea RS Sports Suspension Plus, care este dotata cu sistemul Dynamic Ride Control (DRC). Acesta vine cu doua noi arcuri din otel si cu amortizoare ajustabile in trei trepte, care intaresc garda la sol si reduc ruliul masinii. Sa nu uitam, de asemenea, ca masina este destul de generoasa si la capitolul spatiu, acesta ajungand la 565 de litri in portbagaj sau la 1.680 de litri ca volum total interior.

In cabina ne intalnim cu cea mai recenta generatie a bordului virtual Audi, care include si o interfata tactila MMI dar si un display head-up. Diferenta este, de aceasta data, ca bordul virtual are caracteristici RS, printre care un sistem de masurare a fortei G, a temperaturilor unor diverse componente ale masinii, informatii despre forta, putere si presiuni, toate infatisate intr-o grafica specifica RS. Nu lipsesc nici sistemele de siguranta, printre care si asistentul adaptiv al soferului.

Mai mult, noul Audi RS6 Avant vine cu sase moduri distincte de condus: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency si doua moduri configurabile RS (RS1 si RS2) localizate pe volan, fiecare dintre ele putand personaliza presiunea la apasarea pedalei de acceleratie, modul de virare sau rigiditatea suspensiilor.

Deocamdata, nu avem deloc informatii despre preturile modelului dar, in Germania si alte zone din Europa, masina fi disponibila in primul trimestru al anului 2020. Pentru cititorii nostri de peste ocean, speram ca masina sa ajunga cat mai curand si in Statele Unite.

Sursa: Audi

Newsletter

Whatsapp