Noul Audi RS Q3 e mai agil si mai puternic!

Avem informatii oficiale despre noile Audi RS Q3 si Audi RS Q3 Sportback: in cat timp accelereaza pana la 100 de km/h?

2020 Audi RS Q3 / Sportback

Noile Audi RS Q3 si RS Q3 Sportback si-au facut debutul oficial sub forma unor modele crossover performante create pentru cei care isi doresc un hatchback mai dotat, cu o imagine mai dura si o tinuta de drum mai inalta. Cele doua modele vor ajunge pe piata europeana in primul trimestru al anului 2020 dar, din pacate, nu avem deocamdata nici o informatie despre disponibilitatea lor pe continentul nord-american.

De propulsia celor doua versiuni se ocupa o varianta imbunatatita a motorul turbo in cinci cilindri, de 2,5 litri, a celor de la Audi. In aceasta configuratie, acesta ajunge la 400 de cai si la un cuplu-forta de 480 Nm, suficient pentru ca masinile sa atinga 100 de km/h in 4,5 secunde si o viteza maxima standard de 250 de km/h. Optional, cei interesati pot mari viteza maxima pana la 280 de km/h.

Noul propulsor are o carcasa din aluminiu ranforsat, astfel incat scade greutatea masinii cu aproximativ 18 kg, in timp ce silueta carcasei este goala pe la interior, pentru un castig de inca un kg. Una peste alta, greutatea totala a celor doua masini nu depaseste cu mult 1.000 de kg.

Daca vreunul dintre clientii marcii este interesat de un sunet ceva mai agresiv, producatorul german ofera, optional, un sistem de esapament RS Sport cu iesiri finisate in culoarea neagra, care poate adauga cateva kilograme la greutatea oficiala.

Puterea este transmisa, prin intermediul unei cutii de viteze in sapte trepte, catre un sistem de tractiune integrala specific Audi. In plus, suspensiile standard ale celor doua masini sunt mai joase cu 10 mm decat pe versiune Q3 si Q3 Sportback. Amortizoarele adaptive, care fac parte din sistemul de control dinamic al sasiului, sunt doar optionale si sunt dedicate celor care isi dorec ceva mai sofisticat.

Mai mult, gigantul german a echipat standard cele doua noi versiuni cu etriere de frana cu sase pistoane si cu rotor din otel, dar cei interesati le pot schimba cu discuri de ceramica si etriere monobloc din aluminiu.

Noile RS Q3 si RS Q3 Sportback se disting din punct de vedere vizual datorita botului vopsit in culoarea caroseriei si a grilei frontale mesh de o nuanta neagra lucioasa. Partea din fata, complet refacuta, include si guri de aer gigantice pe colturi, cu elemente sub forma unor lame pe fiecare parte.

Pe partea din spate, cele doua modele castiga un spoiler pe acoperis de culoare neagra lucioasa, dar si o pereche de iesiri destul de generoase, sub forma ovala, de guri pentru sistemul de esapament, care isi fac aparitia din bara spate. In plus, Audi a echipat, standard, cele doua noi modele cu jante de 20 de inch, dar ofera si optiunea unora de 21 de inch.

Cele doua masini vor fi livrate exclusiv, in varianta standard, in doar doua culori: un verde Kyalami foarte deschis si un gri Nardo. Exista, insa, si un pachet optional exterior cu accente negre lucioase si finisaje de aluminiu.

In cabina, ne intalnim cu scaune sport "imbracate" intr-un amestec de piele Nappa neagra si Alcantara dar, daca pasagerii sunt interesati si de un strop de culoare, pot opta pentru cusaturi contrastante rosii sau albastre.

In plus, pentru a face diferenta vizuala si mai usor de observat, producatorul a pregatit si pachete de design care vin cu accente rosii sau albastre pe volan, pe centuri, interiorul portierelor sau pe schimbatorul de viteze. Sa nu uitam, bineinteles, nici de optiunea Virtual Cockpit Plus, care extinde zona digitala a instrumentarului de bord.

Una peste alta, un "pachet" destul de interesant, nu vi se pare?...

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE NOUTATI ADUCE BMW SERIA 4 COUPE (G22)
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter