Audi R8 V10 RWD: o versiune mai ieftina a celebrei supermasini!

Ne pregatim de o noua versiune Audi R8 V10: RWD va fi mai ieftin!

2020 Audi R8 V10 RWD

In septembrie 2018, oficialii de la Audi au declarat ca se gandesc destul de serios sa aduca pe piata o versiune "not-Quattro" a celebrei supermasini sport a marcii si chiar fac asta prezentand o alta varianta cu tractiune spate.

De data aceasta, e vorba despre un membru permanent al familiei R8, masina care va fi produsa, asemenea predecesorului sau, in doar 999 de exemplare. Producatorul german schimba si numele masinii, din RWS (Rear Wheel Series) in RWD (Rear Wheel Drive), idee care pare sa fie destul de corecta.

Desi nu mai e nevoie sa o spunem, noul R8 RWD are la baza cea mai noua generatie a supermasinii Audi si va fi produsa in doua versiuni: Coupe si Spyder. Ne putem da seama ca are tractiune spate daca ne uitam la benzile laterale ale masinii, de vreme ce acoperisul este negru, iar partea de jos este acoperita cu aceeasi nuanta ca restul caroseriei.

In versiunea standard, acest nou R8 cu tractiune spate, este dotata cu lama frontala, cu noi inserturi pe praguri si cu un difuzor de culoare neagra lucioasa dar, optional, puteti opta pentru pachetul de fibra de carbon.

Versiunea cu acoperis poate fi comandata cu un pachet extins de culoare neagra, in timp ce caroseria poate fi vopsita intr-o culoare noua, botezata "gri Kemora". Sa nu uitam ca producatorul promite si posibilitatea de personalizare a masinii.

Noua versiune Audi, dedicata in special fanilor seriosi ai marcii, este echipata cu un motor aspirat natural V10 de 5,2 litri, care produce 532 de cai si un cuplu-forta de 540 Nm, putere transmisa catre axul spate prin intermediul unei transmisii S tronic in sapte trepte si a unui diferential mecanic.

Trebuie sa mentionam ca noua versiune a lui R8 este mai putin puternica decat noua generatie R8 Coupe V10 Quattro, care ajunge la 540 de cai si la un cuplu-forta de 560 Nm. Asta inseamna ca este depasita de modelul RWS cu doar 30 de cai si 20 de Newtoni-metru.

Cu toate acestea, configuratia permite masinii sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in doar 3,7 secunde (3.8 secunde pentru Spyder) si sa atinga o viteza maxima de 320 de km/h (in cazul versiunii Coupe) si de 318 km/h pe Spyder, datorita in special greutatii suplimentare.

Faptul ca masina a renuntat la sistemul Quattro inseamna si ca a castigat la capitolul greutate, noul R8 V10 RWD fiind cu aproape 65 de kg mai usor decat echivalentul R8 V10 Quattro Coupe, care ajunge la 1.595 de kg fara sofer. Si versiunea R8 V10 RWD Spyder a scapat de 55 de kg si ajunge la 1.695 de kg, dupa ce a renuntat la axul elicei, ambreiajul dublu sau diferentialul de pe axul frontal.

Sa nu uitam nici de celalalt beneficiu serios al acestui model cu tractiune spate: pretul este mai mic decat cel al versiunii Quattro. Este vorba, cel putin pe piata germana, de 144.000 de euro (pentru Coupe) si 157.000 de euro (pentru Spyder), ambele fiind cu 22.000 de euro mai ieftine decat variantele Quattro.

Audi va vinde primele exemplare ale modelului R8 V10 RWD in Europa la inceputul anului viitor.

Sursa: Audi

Newsletter

Whatsapp