Audi prezinta A7 Sportback E Quattro PHEV (Plug-in Hybrid) cu o autonomie electrica de 40 de km

Ne place dar nu suntem impresionati: noul Audi A7 Sportback E Quattro PHEV

2020 Audi A7 Sportback 55 TFSI E Quattro PHEV

Ne bucuram deja de forma si elementele stilistice ale modelului A7 Sportback de cativa ani dar, pentru ca vrea sa "tina pasul" cu tehnologia, Audi ofera in acest moment si modelul in patru usi si in versiunea plug-in hybrid. Ei bine, a venit momentul sa prezentam asa cum se cuvine noul A7 Sportback 55 TFSI e quattro si, pentru ca numele ni se pare cam stufos, am decis sa-l botezam simplu "e quattro".

Marea diferenta dintre acest model si versiunea standard A7 este, bineinteles, propulsia electrificata. Noul e quattro foloseste un motor turbo in patru cilindri, care ajunge la 252 de cai, si un singur propulsor electric, care atinge un maxim de 141 de cai putere.

Impreuna, cele doua motoare ajung la 367 de cai si la un cuplu-forta care ne-a impresionat, de 500 de Nm. Toata aceasta putere este transmisa, prin intermediul unei cutii de viteze automate in sapte trepte S tronic, catre toate cele patru roti ale masinii.

Cu totul la maximum, noul A7 Sportback e quattro va accelera pana la 100 de km/h in doar 5,7 secunde si va atinge o viteza maxima limitata electronic de 250 de km/h, desi suntem siguri ca cei interesati vor fi mai interesati de performantele electrice ale modelului.

Ei bine, pachetul de baterii de pe masina, unul de 14,1 kWh, amplasat sub portbagaj (fara sacrificarea spatiului interior), va duce la o autonomie de 40 de km la o viteza maxima de 135 de km/h.

In plus, Audi a echipat noul e quattro cu trei moduri de condus. Modul standard este "EV", in acest fel incepand ziua modelul, dar nu trebuie sa uitam de modul "Battery Hold", care pastreaza pachetul de baterii incarcat, si nici de cel "Hybrid", care foloseste ambele propulsoare pentru a maximiza performantele si eficienta.

Mai mult, noul A7 se foloseste si de cel mai nou software de management predictiv al producatorului, scopul fiind acelasi, de a imbunatati performantele si eficienta la consum a masinii. Cat despre pachetul de baterii, acesta poate fi incarcat in 2 ore si jumatate la o priza industriala tri-fazata de 400 de volti si in aproximativ 7 ore la una casnica de 230 de volti.

Revenind la elementele stilistice ale noului A7 e quattro, am observat ca acesta este "imbracat" intr-un pachet S line si "incaltat" cu jante de 19 inch. In plus, standard, masina este echipata cu faruri LED matriciale, scaune sport si bordul virtual Audi, cu ecrane speciale plug-in hybrid.

Bineinteles ca toate aceste dotari vin la un cost nu tocmai pentru oricine. Mai exact, noul A7 Sportback e quattro incepe, in Germania, de la 77.850 de euro. Producatorul anunta ca va prezenta oficial masina in acest final de an, dar nu a anuntat nimic despre disponibilitatea acesteia in Statele Unite.

Sursa: Audi

Newsletter

Whatsapp