Skoda a prezentat noul model Scala: un adevarat rival pentru VW Golf si Ford Focus!

2019 Skoda Scala

Trebuie sa recunoastem ca drumul pana la prezentarea acestui model a fost unul extrem de scurt, avand in vedere faptul ca am aflat pentru prima oara despre inlocuitorul lui Rapid in luna iulie a acestui an. Dupa cateva fotografii spion, cateva campanii de teasing si prezentarea unor detalii tehnice, iata ca modelul Skoda Scala este deja oficial aici.

Ce ne-a placut in mod special este ca producatorul a renuntat la ideea de a debuta cu masina la Geneva Motor Show 2019 si a organizat un eveniment dedicat in Tel Aviv (Israel), in asa fel incat sa faca o prezentare cat mai exacta a noului hatchback in cinci usi.

La 4,36 m lungime, 1,79 m latime si 1,47 m inaltime, noul model Scala este mai lung, mai lat si mai inalt decat Rapid Spaceback. Ampatamentul masinii, de 2,65 m, este de asemenea, ceva mai mare decat pe Spaceback, asta insemnand si o cabina mai spatioasa, optimizata pentru noua platforma MQB A0.

In plus, nu vorbim doar despre mai mult spatiu pentru pasageri, dar si spatiul pentru bagaje din portbagaj a crescut de la 415 la 467 de litri. In cazul in care decideti sa pliati scaunele din spate, veti descoperi un spatiu de 1.410 litri, cu 30 mai mult decat pe versiunea Rapid Spaceback.

Lasand deoparte marimea si simtul practic al masinii, Scala arata si mai bine decat modelul pe care il inlocuieste. Pana la urma, masina trebuie sa vine cu ceva plusuri pentru a intra in competitie directa cu mai popularele Volkswagen Golf, Ford Focus sau SEAT Leon, dar si cu masini care vin cu succes din Asia, printre care Kia Ceed sau Hyundai i30.

Skoda sustine ca Scala este doar primul pas in ceea ce priveste designul pentru anii ce vin. Acest model compact are, e adevarat, cateva lucruri si elemente in comun cu conceptul Vision RS, dar nu este la fel de spectaculoasa, asa ca asteptam cu mare nerabdare un potential model Scala RS, chiar daca producatorul nu are in agenda, deocamdata, o asemenea versiune.

Tehnologia poate merge mai departe, cei interesati putand opta pentru faruri si stopuri LED (cu semnale dinamice), dar si pentru un sistem nou, numit Sport Chassis Control care, la activare, coboara masina cu 15 mm si sacrifica din confort pentru mai multa sportivitate.

In cazul in care va intrebati de ce "Scala" (latin pentru "scara"), Skoda a decis sa aleaga acest nume pentru a prezenta marile imbunatatiri fata de cele doua versiuni Rapid de pe piata. Ca si in cazul variantei exclusive pentru piata chineza Kodiaq GT, numele companiei este scris pe partea din spate a masinii, inlocuind sigla marcii si dand o senzatie de premium.

Va fi interesant sa vedem cum se va descurca Skoda Scala pe piata europeana, intr-un segment compact hatchback destul de "aglomerat", dar vom afla asta in al doilea trimestru al anului 2019.

Design Interior

La interior, diferentele dintre Scala si Rapid sunt foarte usor de observat. Fara indoiala mai frumoasa, cabina modelului Scala combina materiale mai bune cu o cantitate mai mare de tehnologie.

Producatorul ofera, optional, si un instrumentar digital de bord de 10,25 de inch, dar si o noua generatie de sistem de infotainment cu display de 9,2 inch, cu suport si functionalitate online 24 de ore din 24.

Sursa: Skoda

Newsletter

Whatsapp