Noul Skoda Scala G-TEC primeste trei rezervoare pentru gaz natural

2019 Skoda Scala G-Tec

Cu cea mai recenta dubla lansare a modelelor Superb iV si Citigo iV, Skoda se pregateste de viitor, in incercarea de a ajunge la cele 10 masini electrificate promise pana la mijlocul deceniului viitor.

Cu toate acestea, marca din Cehia inca mai crede in masinile propulsate cu ajutorul gazului natural comprimat si in locul acestora in lumea auto. Dupa lansarea, in septembrie 2018, a unei noi versiuni Octavia G-TEC, marca detinuta de VW prezinta o versiune compatibila CNG a modelului Scala, cel care inlocuieste versiunea hatchback Rapid.

Spre deosebire de mai marele Octavia, care este echipat cu un motor in patru cilindri de 1,5 litri, noul Scala G-TEC se bazeaza pe un propulsor in trei cilindri, de 1,0 litru, care produce 90 de cai putere si un cuplu-forta de 160 de Nm, putere transmisa prin intermediul unei cutii de viteze manuala, in sase trepte.

Nu e genul de masina care sa doboare recordul lui Renault Megane RS Trophy-R de la Nürburgring, dar sa nu uitam ca masina a fost gandita sa fie cat mai economica si sa pastreze emisiile la minim.

Mai mult, acest propulsor poate fi alimentat din trei rezervoare care pot stoca un total de 13,8 kg de gaz natural comprimat, suficient pentru o autonomie de aproximativ 410 km, in timp ce rezervorul standard ajunge la doar 220 de km. La un calcul matematic simplu, noul model hatchback prietenos cu mediul ajunge la o autonomie totala de 630 de km.

E foarte important sa mentionam si ca noua versiune a modelului Scala nu e la fel de practica in comparatie cu modelele conventionale, de vreme ce noile rezervoare ocupa aproape tot spatiul din portbagaj. Daca un model normal ajunge la un spatiu de bagaje de 467 de litri, noul Scala G-TEC poate ajunge la doar 339 de litri, lucru deloc rau pana la urma.

De fapt, oficialii de la Skoda sustin ca masina intra, la acest capitol, in segmentul de top al modelelor alimentate cu gaz natural comprimat, nu ca am avea vanzari senzationale in acest segment in Europa...

Skoda va vinde noul G-TEC in versiunile Active, Ambition si Style, cu discuri de frana atat pe fata cat si pe spate. In plus, standard, masina va fi echipata cu faruri si stopuri partiale LED, dar exista, pentru un cost suplimentar, si o optiune LED completa.

Ca si pe modelele hatchback conventionale, aceasta noua versiune este echipata, standard, chiar de la cel mai slab echipate variante, cu un sistem de pastrare a benzii de mers sau cu un asistent frontal cu franare de urgenta.

Noul Skoda Scala G-TEC va ajunge pe piata europeana in al patrulea trimestru al acestui an...

Videoclipul zilei
5 LUCRURI PE CARE NU LE STIAI DESPRE TESLA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Skoda

Newsletter

Whatsapp