Porsche Bergspyder: o masina sport usoara care nu va fi gasita niciodata pe piata!

2019 Porsche Bergspyder

In 1968, Porsche a construit modelul 909 Bergspyder, un speedster ultrausor cu un singur loc, pregatit special pentru cursele de viteza in coasta. Masina nu avea decat 384 de kilograme si a fost vopsita de producator intr-o combinatie alb-verde. Nu a avut o viata prea lunga, dar povestea nu s-a terminat atunci.

N-am avut, pana acum, vreo informatie despre asta, dar Porsche a angajat, in 2015, un grup din Weissach sa construiasca un model 981 Boxster. Tinta a fost creearea unui design "radical si fara compromisuri", diferit de Boxster Spyder, si pastrarea, in acelasi timp, a unei greutati reduse si a unor idei cat mai minimaliste.

Grupul de specialisti s-a inspirat de modelul 909 de la finalul anilor '60, iar rezultatul a fost versiunea 981 Bergspyder, masina care pastreaza chiar si culorile variantei originale.

O masina sport fara acoperis, cu un singur loc, fara manere pe portiere si fara parbriz, noul 981 Bergspyder este o interpretare moderna a lui 909, chiar daca un pic mai mare in gabarit.

In plus, asemeni modelului de curse din anii '60, si versiunea 981 Bergspyder este dotata cu un deflector de vant plat si transparent, care inconjoara frontal spatiul soferului. Tocmai de aceea, firma de design a gandit un fel de prelata din piele artificiala, care poate acoperi locul soferului si isi are radacinile in modelul Porsche 356 Speedster, din 1954.

In timp ce modelul a fost construit pe platforma celei de-a treia generatii Boxster, interiorul noului 981 Bergspyder a fost mostenit de la 918 Spyder, aici fiind vorba si despre scaune. Da, ati citit bine, in comparatie cu prima versiune, noul concept beneficiaza si de o a doua portiera, chiar daca nu pentru un al doilea pasager ci pentru depozitare.

Beneficiind de aceasi regim de greutate, noul 981 Bergspyder cantareste doar 1.099 de kg. De propulsie se ocupa motorul boxer de 3,8 litri de pe Cayman GT4, care produce 388 de cai putere, astfel ca masina poate accelera pana la 100 de km/h in putin peste 4 secunde si parcurge o tura la Nürburgring in 7 minute si 30 de secunde.

Vestile ar fi putut fi bune pentru fanii masinii si pentru model, dar specialistii au descoperit imediat o problema serioasa: faptul ca vehiculul nu poate fi inmatriculat in anumite tari va afecta vanzarile.

Acesta este si motivul pentru care Porsche nu a mai insistat cu acest proiect, astfel ca masina va ramane doar un concept... altfel.

Noul 981 Bergspyder a fost prezentat la Weissach inainte de a ajunge la muzeul Porsche, dar isi va face debutul public la un eveniment asteptat de multi dintre iubitorii sporturilor cu motor: cursa de urcare in panta de la Gaisberg 2019.

Sursa: Porsche

Newsletter

Whatsapp