Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se pregateste pentru circuite!

2019 Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport

Ne-am intalnit cu o multime modele Porsche pe circuite, dar producatorul german a pregatit special versiunile Clubsport pentru viteze si curse de gen. Ei bine, inginerii marcii sunt acum pregatiti cu o noua masina in stare sa stabileasca recorduri pe circuit, si anume noul 718 Cayman GT4 Clubsport.

Modelul este disponibil in doua variante. In primul rand, e vorba despre versiunea Trackday, dedicata soferilor amatori interesati de o masina puternica pe care sa o conduca pe circuitele locale, in timp ce soferii mai seriosi pot opta pentru versiunea Competition, care adera la numeroase reguli nationale si internationale de circuit.

Pe ambele variante ne intalnim cu un motor in sase cilindri, de 3,8 litri, care produce 420 de cai putere si un cuplu-forta de 425 Nm. De trimiterea acestei puteri catre rotile motoare se ocupa o cutie de viteze in sase trepte, cu dublu-ambreiaj, si un diferential mecanic pe partea din spate. In plus, suspensiile frontale au fost imprumutate de la un model de curse 911 GT3 Cup.

Pentru ca e o masina de circuit, nu ne asteptam ca noul GT4 Clubsport sa beneficieze de multe imbunatatiri. Pentru siguranta ocupantilor, masina vine echipata standard cu o cusca specifica FIA, scaune de curse Recaro cu centuri cu prindere in sase puncte, dar si cu o iesire de urgenta pe acoperis. Nu lipseste instrumentarul de bord Cosworth, care isi poate ajuta proprietarul sa ajunga la viteze nemaintalnite pana acum.

Pe noul GT4 Clubsport ne intalnim, in premiera pe o masina pentru publicul larg, cu materiale compozite din fibre naturale. Acestea sunt similare fibrei de carbon, atat la capitolul greutate cat si duritate, dar sunt compuse din fibre organice, cum sunt cele de in si canepa. Noile materiale au fost folosite pentru a da forma portierelor si aripii spate, in timp ce restul caroseriei este confectionat dintr-un amestec de aluminiu si otel.

Cele doua versiuni difera, insa, asa ca pe Trackday ne putem intalni cu sisteme de asistenta ale soferului, printre care frane anti-blocante, controlul electronic al stabilitatii sau controlul tractiunii, iar aerul conditionat este standard. In plus, rezervorul de 80 de litri permite o autonomie destul de buna, iar proprietarii beneficiaza de service Clubsport Trackday la orice reprezentanta oficiala Porsche.

Pe de alta parte, versiunea Competition beneficiaza de multe componente speciale de circuit. De exemplu, masina este echipata cu socuri ajustabile in trei pozitii (fata de o singura pozitie pe Trackday), dar si cu frane ajustabile, atat pe fata cat si pe spate, in timp ce volanul detasabil a fost imprumutat de pe un model 911 GT3 R. Aceasta versiune beneficiaza si de un rezervor mai mare, adica de unul de 115 litri.

Pretul de plecare pentru 718 Cayman GT4 Clubsport Trackday este de 134.000 de euro, iar cel al versiunii Competition este de 157.000 de euro. Puteti deja comanda ambele variante, dar Porsche anunta ca va incepe livrarile de-abia in luna februarie.

Videoclipul zilei
Sursa: Porsche

Newsletter

Whatsapp