McLaren revine pe piata cu modelul Ayrton Senna P1 GTR!

McLaren P1 GTR Ayrton Senna

Ayrton Senna este vazut de multa lume ca cel mai bun sofer de curse din lume, probabil din toate timpurile. Talentul sau innascut si felul in care "simtea" masinile pe care le conducea i-au adus, in Formula 1, trei titluri mondiale.

Pentru a celebra 30 de ani de la primul sau titlu de Formula 1, divizia McLaren Special Operations (MSO) a creat un nou model, P1 GTR, masina care este inspirata de foarte cunoscutul model F1 McLaren MP4/4.

"Imbracata" cu ceea ce pare o recreere a culorilor istorice purtate de masina pe care Senna a condus-o pe circuite, primul P1 GTR a fost construit, pe o perioada de trei ani, pentru un colectionar privat McLaren. Trebuie sa mentionam ca nu doar schema de culori aminteste de Senna, dar si steagul brazilian de pe portiere si sigla destul de usor de observat pe multe portiuni ale masinii.

Sa nu uitam nici de cusca din fibra de carbon MonoCage, pe care vom gasi unul dintre cele mai reusite citate semnate Ayrton Senna: "Nu m-am nascut pentru a termina pe locul 2 sau 3, ci pentru a castiga!".

McLaren P1 GTR este versiunea doar pentru circuit a acestei hipermasini britanice, si a fost construita pentru a sarbatori 20 de ani (1995) de cand McLaren F1 a castigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Mai usoara cu 50 de kg si cu un mai bun centru de greutate, aceasta masina de 1,9 milioane de lire sterline a fost un adevarat tur de forta.

Initial, au fost produse 12 unitati din cele 58 propuse, iar aceasta masina unica se bucura acum de un pachet aerodinamic refacut, care contribuie la tinuta de drum, in special gratie noului splitter frontal si a aripii spate Gurney. De acelasi tratament s-a bucurat si compartimentul motorului, care are acum un nou scut termic si piese complet refacute.

In cabina, pe versiunea standard P1 GTR, scaunele de curse au fost inlocuite de unele minimaliste din fibra de carbon, create special pentru McLaren Senna. Din punct de vedere mecanic, noul P1 GTR are acelasi motor bi-turbo de 3,8 litri, dar beneficiaza de mai multa putere decat cea originala de 981 de cai.

Modelul McLaren MP4/4 care a inspirat aceasta versiune a fost una dintre cele mai succes masini de Grand Prix. Creata de Gordon Murray, masina a castigat 93,8% din toate cursele la care a participat.

Noul MSO McLaren P1 GTR a fost supra-numit "Beco", nume inspirat de porecla de alint pe care familia si prietenii i-au dat-o lui Senna.

Ansar Ali, directorul McLaren Special Operations, a declarat "pentru el si oamenii sai a fost o mare oportunitate sa creeze o masina care are legatura cu istoria marcii, mai ales la 30 de ani de la primul titlu din Formula 1 castigat de Ayrton Senna pe o masina McLaren".

Newsletter

Whatsapp