Lamborghini Huracan Sterrato Off-Road este un superconcept altfel!

Lamborghini Huracan Sterrato Off-Road Concept

Combinati un sistem de tractiune integrala cu un motor mare si puternic si veti obtine o masina off-road mai mult decat potenta. Din pacate, insa, Lamborghini si super-masinile pe care le produce sunt foarte rar (sau niciodata!) intalnite pe astfel de trasee.

Chiar si in aceste conditii, specialistii de la Lamborghini au incercat sa-si imagineze o astfel de posibilitate.

Compania italiana a prezentat recent un concept off-road altfel, care arata bine si poarta numele Lamborghini Huracan Sterrato. Imaginea de dur este oferita de aripile mai mari, de bara frontala si de cea din spate mai usoare, dar si de suspensia ceva mai inalta.

Superconceptul a fost construit pe scheletul unui Huracan Evo, astfel ca va produce, gratie motorul V10 de 5,2 litri, nu mai putin de 640 de cai putere. Tot de pe Evo a fost imprumutat si Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), adevaratul creier al acestei supermasini.

LDVI controleaza, cu ajutorul logicii predictive, care anticipeaza miscarile soferului, multe dintre sistemele lui Sterrato, printre care tractiunea integrala, virarea pe toate cele patru roti sau vectorizarea cuplului-forta.

Mai mult, Lamborghini a calibrat sistemul LDVI pentru off-road, a lucrat si la modul in care se comporta tractiunea spate si a imbunatatit tractiunea si acceleratia.

Bineinteles ca producatorul din Sant’Agata a modificat si partile hardware ale lui Sterrato. Inginerii au inaltat garda la sol cu 47 de mm si au imbunatatit unghiul de atac si cel de plecare de pe loc.

Tinuta mai agresiva vine de la partea din fata dar si de la spatele masinii, mai late cu 30 de mm, dar si de la jantele de 20 de inch "incaltate" cu pneuri de mari dimensiuni.

Sub concept, Lamborghini a mai adaugat un scut de protectie care actioneaza si pe post de difuzor. In partea frontala, chiar in scheletul masinii, inginerii marcii au integrat elemente de aluminiu pentru ranforsare, si acestea protejate de un scut din aluminiu.

Printre elementele de protectie, se mai numara camasile laterale din aluminiu ranforsat, completarile din caroserie de sub capota si din jurul gurilor de aer, dar si aparatoarele din fibra de carbon sau rasini elastomerice.

Pentru a imbunatati imaginea off-road a lui Sterrato, Lamborghini a echipat conceptul cu lumini LED pe acoperis si pe bara frontala.

In plus, producatorul sustine ca Sterrato beneficiaza si de o cabina sport off-road, in care ne intalnim si cu o cusca de protectie de titan, centuri de siguranta cu prindere in patru puncte, podea de aluminiu si noi scaune sport din fibra de carbon. Spunem ca sustine pentru ca, cel putin deocamdata, nu avem fotografii cu interiorul.

In acest moment, Lamborghini Huracán Sterrato nu e altceva decat un concept off-road altfel, pentru care nu exista planuri de productie, dar ar putea fi un mod interesant de a capta interesul publicului larg.

Nu putem uita ca producatorul italian a incercat, acum cativa ani, sa intre si in cursele de raliu, propunand versiunea LM002, iar acum are pe piata modelul Urus, asa ca ni se pare o posibilitate o varianta coupe off-road.

Sursa: Lamborghini

Newsletter

Whatsapp