Honda HR-V - Alegerea perfecta pentru familie

Noul Honda HR-V s-a bucurat de o primire pozitiva atat din partea pasionatilor auto de pe piata europeana, cat si din partea specialistilor din domeniu.

Honda HR-V este un nume interesant pentru piata auto europeana, SUV-ul de dimensiuni mici al producatorului nipon revenind pe Batranul Continent dupa o pauza de aproximativ zece ani. Prima generatie a lui HR-V s-a comercializat pe piata europeana intre anii 1999 si 2006, insa apoi nu a mai urmat nimic.

Cand nimeni nu isi mai facea sperante ca va mai vedea vreodata un HR-V disponibil in tarile europene, cei de la Honda au luat decizia de a reveni pe Batranul Continent cu acest model. Astfel, in 2005, Honda HR-V redebuta pe plan european, de data aceasta cu sperante ceva mai mari.

Decizia celor de la Honda nu a mirat pe nimeni la acea vreme, popularitatea in crestere a segmentului SUV-urilor compacte facandu-i pe multi producatori auto sa dezvolte noi si noi modele de acest fel dedicate pietei europene.

Uitandu-ne pe cifrele inregistrate in ultimii ani, ne putem da seama si noi foarte usor ca cei de la Honda nu au gresit deloc cand au luat acea decizie, popularitatea acestor modele fiind inca la un nivel extrem de ridicat. Insa, rivalitatea din segmentul SUV-urilor compacte este deja la fel de ridicata, multi constructori propunand pietei europene modele care mai de care mai dezvolte si mai sofisticate.

Asadar, Honda HR-V si-a facut revenirea pe piata europeana in urma cu mai bine de patru ani, in 2015, producatorul nipon alegand Salonul Auto de la Geneva pentru prezentarea sa. Misiunea noului Honda HR-V pe piata europeana nu era deloc una usoara, rivalitatea fiind la un nivel ridicat, asa cum spuneam si in randurile anterioare.

Spre exemplu, HR-V rivaliza unor modele deja populare pe plan european, precum Nissan Juke, Peugeot 2008, Opel Mokka, Renault Captur sau Citroen C4 Cactus. In aceste conditii, noul HR-V ne-a fost prezentat cu un design special, care sa il ajute pe acesta sa se diferentieze pe aceasta piata plina de modele de tip SUV de mici dimensiuni.

Noul Honda HR-V s-a bucurat de o primire pozitiva atat din partea pasionatilor auto de pe piata europeana, cat si din partea specialistilor din domeniu. Au urmat, asadar, trei ani in care HR-V a reusit sa atraga de partea sa o parte a publicului.

In 2018 insa, cei de la Honda au simtit ca este nevoie de ceva mai mult, drept pentru care au facut un pas in fata cu o versiune actualizata a lui HR-V. Noul HR-V facelift ne-a fost prezentat la acea vreme drept cel mai sofisticat SUV subcompact al marcii realizat pana la acel moment. Si, trebuie sa recunoastem ca aveam in fata ochilor un model care arata extrem de bine si care promitea multe!

Tocmai din acest motiv va spunem acum ca si noi am avut ocazia in ultima perioada de a testa un model Honda HR-V facelift pentru a ne da seama daca este capabil sa arate cu adevarat tot ceea ce stiam ca promite.

Am avut pe mana un model echipat cu o unitate de motorizare de 1.5 litri de 131 de cai putere, alaturi de care a stat o transmisie manuala. Va vom povesti in randurile urmatoarele si voua impresiile pe care ni le-a lasat aceasta versiune facelift a lui HR-V si trairile pe care le-am simtit la volanul ei, drept pentru care va invitam sa ne ramaneti alaturi!

Design Exterior

Trebuie sa spunem pentru inceput ca facelift-ul prezentat in toamna anului trecut de catre cei de la Honda nu ne-a adus niste modificari radicale, HR-V ramanand in mare acelasi model pe care il stiam inca din 2015. Bineinteles, exista totusi niste modificari minore care au fost pregatite de specialistii producatorului nipon atat la nivelul infatisarii exterioare, cat si la nivelul habitaclului. De asemenea, avem cateva modificari si in ceea ce priveste gama de motorizari. Vorbim insa pe larg despre toate acestea in randurile urmatoare!

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, noul Honda HR-V primeste odata cu aceasta actualizare cateva modificari la nivelul panoului lucios pozitionat deasupra grilei frontale, care arata acum foarte bine! De asemenea, putem observa cum la aceste modele facelift, prizele de aer de pe bara frontala sunt ceva mai proeminente. Totodata, mai trebuie sa spunem ca cei de la Honda ofera acum lumini de zi cu LED inca din standard. In partea din spate mai putem remarca un panou cromat deasupra hayon-ului. Nu in ultimul rand, si aici regasim cateva modificari operate la nivelul blocurilor optice.

Odata cu noul facelift introdus in toamna anului trecut, cei de la Honda au hotarat sa ne mai ofere inca o culoare in care poate fi vopsita caroseria, Midnight Blue Beam Metallic, care se alatura altor sapte culori care erau disponibile si pana in prezent. De asemenea, mai trebuie sa spunem ca versiunile superioare vor fi echipate acum cu jante din aliaj cu dimensiuni de 17 inci, care vor beneficia de un design nou. Totodata, evacuarea are un finisaj nou acum!

Design Interior

Mergem mai departe catre interior, acolo unde vom observa ca vorbim despre cateva modificari si mai minore, care pot fi chiar trecute cu vederea in cazul in care nu cunoasteti bine modelele ante-facelift. In primul si primul rand, constructorul promite acum o antifonare mai bune, unele versiuni urmand sa primeasca in premiera sistemul Active Noise Cancellation (ANC). Totodata, la interior mai putem vorbi si despre niste materiale de calitate superioara care au fost utilizate pentru acest facelift si despre cateva modificari operate la nivelul scaunelor, care acum sunt mult mai confortabile.

Pe plansa de bord regasim acum un ecran touch color cu dimensiuni de 7 inci, prin intermediul caruia poate fi operat sistemul de infotainment Honda Connect. Acesta poate functiona in combinatie cu multe alte dotari de conectivitate, precum Wi-Fi, Bluetooth, HDMI sau sistemul de navigatie prin satelit Garmin, care este disponibil optional. In standard este oferit si un sistem audio cu patru difuzoare de 160 W putere, insa se poate opta si pentru un sistem cu sase difuzoare si 180 W.

Motorizare

In momentul lansarii, Honda HR-V facelift ne-a fost prezentat ca fiind echipat cu o unitate de motorizare pe benzina i-VTEC cu capacitate de 1.5 litri, capabila sa dezvolte 131 de cai putere si un cuplu maxim de 155 Nm. Alaturi ne-a stat si o cutie de viteze manuala, cu sase trepte.

Aceasta a fost si echiparea pe care am avut-o noi pe modelul pe care l-am testat, drept pentru care trebuie sa stiti ca impresiile despre care va povestim sunt aferente acestei versiuni de motorizare. HR-V mai poate fi echipat si cu noul motor turbo de 1.5 litri, capabil sa dezvolte 182 de cai putere, disponibil si pe noul Civic.

Din punct de vedere al cifrelor de performanta, putem spune ca Honda HR-V facelift s-a descurcat destul de bine, aceste cifre fiind de ajuns pentru o buna parte dintre soferi. Spre exemplu, vorbim despre o acceleratie de la 0 la 100 km/h care poate fi realizata intr-un timp de 10.2 secunde, ceea ce este mai mult decat decent pentru o astfel de motorizare. De asemenea, versiunea imbunatatita a lui HR-V se mai poate lauda si cu o viteza maxima care poate ajunge pana la 192 km/h, ceea ce nu este deloc rau!

1. Consum redus

Mergem acum si mai departe si va spunem cateva cuvinte si despre consum, acesta fiind un aspect extrem de important pentru multi dintre cei care isi doresc sa isi cumpere o noua masina. Unitatea de motorizare despre care va vorbeam mai devreme s-a dovedit a fi destul de economa, reusind un consum de putin peste 7 litri pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri.

Daca ne uitam in fisa tehnica, vom observa ca cei de la Honda ne vorbesc despre un consum mixt ceva mai mic, de doar 5.7 litri/100 kilometri. De asemenea, sa mai spunem la acest capitol ca Honda HR-V facelift promite un grad de emisii de dioxid de carbon de 130 grame/kilometru.

2. Siguranta

Versiunea imbunatatita a lui Honda HR-V ne-a fost prezentata ca fiind echipata cu o serie intreaga de sisteme de asistenta si de siguranta activa. Spre exemplu, putem enumera atunci cand vorbim despre aceasta lista urmatoarele: sistem de asistenta impotriva coliziunilor frontale, sistem de recunoastere a semnelor de circulatie, sistem de asistenta la depasirea benzii de rulare, faza lunga automata, limitator inteligent de viteza si altele.

3. Spatiu interior

Noul Honda HR-V este cel mai spatios SUV de clasa mica, ceea ce se poate dovedi a fi un mare avantaj in lupta cu celelalte modele de pe piata. Cu o lungime de 4.334 de mm, HR-V apartine in mod normal segmentului clasei mici, insa trebuie spus ca acesta este mai lung decat majoritatea modelelor din aceasta clasa.

Asadar, pasagerii vor beneficia de un spatiu extrem de generos la interior, ceea ce inseamna ca se vor bucura de un confort sporit. De asemenea, si portbagajul este foarte mare, avand un volum de depozitare al bagajelor de 448 de litri.

4. Pret

Per total, putem sa spunem ca HR-V este un model care arata foarte bine si care ofera o experienta placuta de condus pentru cei care nu au extrem de multe pretentii de sportivitate sau de cifre de performanta exagerate.

Preturile pentru versiunea facelift a lui HR-V incep de la 23.900 de euro, cu toate taxele incluse, pentru acesti bani fiind disponibila versiunea Elegance cu transmisie manuala. Honda HR-V este eligibil si pentru Programul Rabla, ceea ce inseamna ca puteti beneficia de o reducere de 1.450 de euro.

Newsletter

Whatsapp