Sistemul hibrid Honda pentru noul CR-V - informatii complete

2019 Honda CR-V Hybrid

Honda au adus in Romania noul CR-V hibrid, asadar consideram importanta prezentarea acestui nou sistem de tractiune cititorilor nostri interesati de marca japoneza si de inovarile pe care le aduce pe modelele sale.

Acum cateva saptamani va povesteam despre noul Honda CR-V intr-un test-drive extins. Reactiile in urma aflarii consumului real al masinii au fost... interesante si pline de patos, sa spunem asa. Profitam acum de ocazia lansarii oficiale in Romania a noului CR-V hibrid si va explicam toata tehnologia pe care o foloseste noul SUV japonez.

In primul rand, trebuie sa privim putin in lumea masinilor hibrid. Sunt acestea bune doar pentru taierea valorilor emisiilor sau doar pentru banii pe care ii cheltuie soferii pe alimentarea masinilor lor? Ei bine, adevarul este undeva intre. Tehnologia hibrid a aparut ca o solutie, ca un compromis ideal la problemele de poluare cu care se confrunta marile orase ale lumii si, indirect, tot globul nostru pamantesc. Cautand o solutie la scaderea cantitatii uriase de noxe din mediul urban, soferii beneficiaza si ei de o noua facilitate: consumul mai mic de carburant ca urmare a folosirii bateriilor si a energiei electrice in mod inteligent. Au fost, bineinteles, numeroase dezbateri in multe tari despre utilitatea pe termen lung a masinilor hibrid. Nu le voi aminti pe toate aici, insa reliefez un singur subiect ale carui concluzii mi s-au parut elocvente: "Este masina ta hibrid prietenoasa intr-adevar cu mediul inconjurator?". Iata concluzia principala a panelului: totul depinde de cum soferul isi foloseste masina hibrid si de unde alimenteaza cu energie electrica. Explicatiile au fost urmatoarele:

  • daca faci frecvent drumuri scurte (ex. acasa - serviciu - acasa) si incarci bateriile masinii dintr-o sursa regenerabila de energie (instalatie de captare a energiei solare proprii / energie eoliana / distribuitor care are o retea producatoare de energie electrica curata samd.), atunci impactul negativ al folosirii masinii este diminuat cu aproximativ 95% pentru ca vei emite efectiv 0 substante poluante in aerul respirat
  • daca vei folosi mai des motorul termic al masinii hibride pentru a conduce si pentru a alimenta bateriile, atunci amprenta ta se va resimti in continuare asupra aerului, iar schimbarile climatice vor continua sa fie accentuate.

Inteleg ca pare minuscul efortul achizitionarii unei masini hibrid pentru a reduce din propria contributie la poluare, insa puterea schimbarii nu a stat niciodata intr-un singur individ. Cu cat mai multe persoane aleg sa aduca in viata lor o masina hibrid, cu atat va fi mai mic impactul negativ asupra mediului inconjurator. Din fericire, din ce in ce mai multi romani aleg sa opteze pentru masini cu tehnologie hibrida, iar acest lucru este evident din mai multe motive categorice: consumul scade, taxele sunt mai mici, bonusurile pentru cumpararea unei masini noi sunt destul de consistente, iar la nivel european unele municipii si metropole au interzis deja accesul masinilor diesel sau benzina (cu valori mai mici de Euro 5) in zona lor centrala sau le taxeaza suplimentar (pe langa vinieta) prezenta prin cartierele importante. Un astfel de exemplu cunoscut este Londra, unde masinile hibrid sau electrice nu platesc "congestion charge", adica taxa pentru aglomeratie care se aplica exclusiv celor cu masini cu motor termic.

Avand toate aceste lucruri in vedere, este momentul sa intelegem cum functioneaza tehnologia hibrid disponibila pe noua Honda CR-V care polueaza mult mai putin.

Intelegem ca este vorba despre un motor pe benzina de 2 litri i-VTEC care produce 145 de CP amplasat in fata si special adaptat noii tehnologii de functionare impreuna cu bateriile din spatele masinii care ofera energia necesara (39 de CP) mobilitatii celor doua motoare electrice. Honda CR-V hibrid vine cu tehnologia dual motor pentru ceea ce ei numesc "condus fara efort" oferind un total de 184 de CP (315 Nm/135kW). Cele doua motoare electrice ofera un start lin, dar direct in momentul in care pleci de pe loc si, in cazul in care ai suficienta energie in baterie pentru a rula mai multi kilometri, un sistem acustic va avertiza pietonii cand te apropii de ei.

In al doilea rand, exista trei moduri prin care noul CR-V foloseste cat mai inteligent si eficient posibil energia pe care o are disponibila atat in baterii, cat si in rezervorul de benzina:

  • Electric Drive - nu se foloseste niciun strop de benzina pentru a muta SUV-ul din loc in loc pana la viteza de 30 de km/h (tractiunea ramane in continuare integrala, beneficiind de 4x4)
  • Hybrid Drive - cele doua motoare electrice sunt folosite pentru oferi puterea necesara rotilor, iar motorul termic actioneaza ca un generator pentru baterie pana la viteza de 80 de km/h (tractiunea ramane in continuare integrala, beneficiind de 4x4)
  • Engine Drive - la viteze de peste 80 de km/h noul Honda CR-V foloseste integral puterea motorului termic pentru a asigura miscarea corespunzatoare a autovehiculului si incarca bateria intr-acelasi timp (tractiune integrala care se adapteaza inteligent conditiilor de traseu)

In al treilea rand, un alt lucru important pe care trebuie sa il stim este ca Electric Servo Brake System capteaza toata energia franarii si o transfera in baterie, astfel ca nu esti nevoit sa apesi pedala de frana tot timpul. Anticipand corect o situatie din trafic, te poti folosi cu usurinta de modul in care cele doua motoare electrice te ajuta sa reduci din viteza de rulare. 

In cazul in care iti doresti mai multa putere pentru a depasi, odata ce te afli in modul Drive (adica principala sursa de putere este motorul de 2 litri benzina) si in timp ce ai condus masina a putut recupera si stoca niste energie in baterii, vei putea obtine si un boost de la cele doua motoare electrice. Asta inseamna ca te vei inscrie cu mai multa incredere intr-o depasire, fiind sigur de faptul ca ai suficienta putere la dispozitie pentru a face manevra corespunzator si corect. 

Modurile mentionate anterior nu functioneaza tot timpul independent. Soferul are puterea de a controla, totusi, cum vrea sa fie folosita energia masinii. Asadar pe noua Honda CR-V hibrid vei avea de ales intre:

  • Sport - foloseste toate resursele disponibile pentru un mod cat mai dinamic de condus
  • ECON - alterneaza intre benzina si electricitate pentru a oferi un consum optim de energie si carburant(cat mai mic posibil)
  • EV - foloseste exclusiv energia din baterie pana la epuizare

In al patrulea rand, e important sa intelegem ca pentru o masina de astfel de dimensiuni conteaza si alte aspecte pentru a reduce consumul de carburant, respectiv valoare emisiilor. Asadar, noul CR-V hibrid este cea mai aerodinamica masina din clasa sa (conform testelor Honda) fiind testata in numeroase randuri in tuneluri cu vant. Faptul ca stalpurile A ale masinii sunt un pic mai inguste, parbrizul este montat in asa fel incat aerul sa fie strapuns de caroserie in cel mai usor mod posibil, stergatoarele sunt cat mai bine ascunse cand nu sunt folosite, iar bara fata este realizata cu gandul o distribuire egala si inteligenta a curentilor fac ca turbulentele de aer sa fie extrem de reduse.

Totodata, sistemul de tractiune integrala prezent pe noul Honda CR-V hibrid este AWDI, adica All Wheel Drive Intelligent. Practic, acest lucru inseamna ca masina va determina in fiecare secunda de cata putere este nevoie si, mai important, unde este nevoie de ea. In anumite situatii va putea transmite pana la 60% din puterea totala (electric+termic) catre puntea spate (cand urcam o panta, spre exemplu). Dupa ce revenim pe drum drept, va fi favorizata puntea fata pentru tractiune. Aici mai trebuie adus in prim-plan un aspect destul de important: tractiunea integrala este construita dupa un model clasic, adica avem un cardan si un diferential care mentin 4x4 activ in permanenta. Alti constructori aleg sa ofere pe modelele lor hibrid tractiunea integrala prin intermediul motoarelor electrice. Daca acest motoare electrice nu au suficienta energie in baterii, atunci in unele situatii vei ramane doar 2x4 si, mai important, nu vei primi puterea necesara pentru a face manevrele dorite. Nu este cazul pentru noul CR-V hibrid. Aceasta masina iti va oferi in orice situatie putere in toate cele 4 roti, fie ca este vorba de arderea benzinei sau consumarea energiei electrice. 

In al cincilea rand, un client de masina noua va fi tot timpul interesat de ce perioada va petrece linistit cu masina sa. Ei bine, garantia pentru noul CR-V hibrid este, dupa cum urmeaza:

  • standard 3 ani (sau 100.000 de km) care poate fi extinsa la 5 ani
  • standard 5 ani pentru sistemul de evacuare
  • standard 12 ani pentru coroziune structurala
  • standard 10 ani pentru componente specifice (bara de directie, arbori de transmisie, conducte de frana, conducte de combustibil, suspensie si rezervor de combustibil)
  • standard 5 ani (sau 100.000 de km) pentru sistemul hibrid i-MMD in care sunt incluse: bateriile, motorul electric si calculatorul sau, convertorul de tensiune, generatorul, invertorul si cablajul de inalta tensiune.

Pe scurt, avem o masina cu un motor pe benzina de doi litri (care in timp poate fi mult mai fiabil ca unul de 1,5 litri turbo) care ofera o putere optima si o baterie care alimenteaza doua motoare electrice. Asta inseamna urmatoarele lucruri:

  • daca vei fi atent cu cantitatea de energie pe care o ai in baterie, atunci drumul tau inspre munca si inapoi acasa va fi facut fara niciun pic de consum de benzina
  • daca vei avea drumuri mai lungi de facut, atunci masina va incerca sa iti ofere o autonomie totala mai buna ca modelul CR-V pe care l-am testat eu AICI
  • daca vrei mai multa putere, atunci o poti obtine din combinarea motoarelor electrice si a celui termic
  • daca vei alege aceasta masina, atunci vei plati un impozit mai mic si vei primi si un ecotichet in plus de la stat prin programul Rabla Plus

Practic, alegerea unei masini hibrid te va rasplati intr-un fel sau altul. Este, insa, foarte important sa iti adaptezi stilul de condus pentru a putea maximiza ceea ce ofera aceasta masina. Cu cat te vei intelege mai bine cu ea si cu ceea ce stie ea sa ofere, cu atat vei fi un om care cheltuie mult mai putin pe benzina.

Finalmente, cum mie nu imi place doar sa zic lucruri si sa le las spuse, iti promit ca voi lua cat mai curand noul CR-V hibrid la test si iti voi confirma (sau infirma) cele pe care ti le-am relatat mai sus.

Newsletter

Whatsapp