Intr-un material anterior va relatam despre modul in care functioneaza tot acest ansamblu complex de propulsie hibrida pe noul CR-V. Acum e momentul sa intram cu atentie in universul econom si mai „curat” oferit de noul SUV hibrid japonez. Iata 10 lucruri pe care trebuie sa le stii!
Inainte de a trece la ceea ce trebuie sa stim despre Honda CR-V Hibrid, trebuie sa privim situatia acestei masini in tot ansamblul sau. La urma urmei, in momentul in care te decizi sa faci o astfel de achizitie trebuie sa ai mai multe lucruri in vedere. Pentru un viitor client al unei astfel de masini exista, din fericire, o veste foarte buna: constructorul japonez introduce pentru prima oara in Europa un model hibrid pe care il vinde (importa) direct.
Asta inseamna ca vor exista piese de schimb, service-uri in care mecanicii si personalul auxiliar vor sti ce probleme sa rezolve, iar termenele de eventuale reparatii nu vor dura la nesfarsit si, poate cel mai important, operatiunile de acest gen vor fi acoperite de garantie! Avand in vedere ca vorbim de o masina care foloseste o tehnologie relativ noua in tara noastra, e important sa ai o astfel de incredere, de siguranta, de certitudine ca nu ti-ai luat soarta in propriile maine cand ai cheltuit peste 30.000 de euro pentru mobilitatea ta si a familiei tale. Spre exemplu, pana acum am mai putut zari prin trafic Honda Insight – o alta masina care foloseste tehnologia hibrida. Din pacate, masina antementionata n-a fost niciodata importata oficial in tara noastra cu o astfel de motorizare. Asadar, proprietarii isi asumau un risc clar de la bun inceput. Cu noul Honda CR-V hibrid nu va fi cazul de asa ceva.
Bun, acum c-am stabilit si acest lucru sa vedem care sunt cele 10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre noul SUV japonez cu o motorizare menita sa iti ofere un consum mult mai mic de benzina si un confort sporit in drumurile tale de zi cu zi.
Stiu ca suna rupt de realitate sa pui SUV si aerodinamica intr-aceeasi fraza, insa credeti-ma ca este important acest aspect. Noul CR-V vine, in primul rand, cu Active Shutter Grille. Suna pompos, insa face un lucru extrem de simplu: cand motorul nu are nevoie de o cantitate mare de aer pentru pastrarea temperaturii optime, grila fata se inchide.
Astfel se creaza premisele unei strapungeri mai de efect a aerului care se traduce printr-un consum mai mic. Stalpii A ai masinii sunt creionati in asa fel incat sa existe o nota de armonie in dinamicitatea acestei masini. In plus, bara fata este sculptata in asa fel incat sa fie cat mai permisiva cu aerul la viteze de rulare mari.
Faptul ca parbrizul este asezat in asa fel incat sa nu existe turbulente, iar curentii se impart uniform pe intreaga caroserie ajuta si la pastrarea unui nivel scazut de zgomot in habitaclu, pe langa avantajul de consum mai mic mentionat anterior. Mai adaugam si faptul ca liniile laterale ale masinii impreuna cu panourile plane de sub masina ajuta la detasarea cu usurinta a curentilor de aer de pe masina prin proeminentele care se imbina inteligent cu spoilerul functional si antena sub forma de aripioara de rechin.
Stim deja din testul pe care l-am facut cu Honda CR-V cu motorizare simpla de 1,5 litri turbo ca noul SUV introduce o serie de materiale premium pe care nu ai cum sa le ignori. Noul design de interior emana putere si pare solid. Din experienta pe care am avut-o eu ca sofer al noului CR-V, pot spune fara nicio retinere ca materialele folosite pe aceasta masina sunt de calitate, sunt asezate cu bun gust in habitaclu si ti se ofera un mediu placut in care vei sta fara niciun stres.
Merita mentionat aici si faptul ca adaugarea unui finisaj care imita impecabil lemnul confera noului CR-V un aspect aproape luxos, primitor si calduros.
Poate ar fi trebuit sa fie primul lucru in aceasta lista, insa l-am abordat pe larg aici: Cum functioneaza Honda CR-V hibrid. Pe langa informatiile pe care le puteti afla din materialul linkuit anterior, va mai spun inca un lucru: impozitul anual este 9 lei*, fara reducerea de 10%, daca se achita birul pana pe 31 martie 2019. Consumul de bezina e mai mic, impozitul e mult mai mic. Ce-ti poti dori in plus la acest capitol?
*calculat la nivelul judetului Suceava pentru ca taxele au fost deja actualizate, iar nivelul impozitului este cunoscut.
Sasiul folosit pe noul CR-V hibrid este mai usor si mai rigid. Acest aspect este esential pentru o dinamicitate crescuta si ajuta la oferirea unei sportivitati caracteristici unui SUV incununata de stabilitate in medii de rulat mai provocatoare.
Conectat la un sistem de suspensie sofisticat si cu un centru de greutate mult mai coborat corelat unui sistem de tractiune integral clasic, CR-V hibrid vine sa multumeasca chiar si pe cei mai exigenti dintre soferi.
Pentru prima data in Europa, Honda introduce sistemul AHA special adaptat conditiilor de drum de la noi. Practic, ai un mic asistent la indemana care iti ofera o asistenta pe care rareori o vei remarca.
In plus, masina pastreaza traditia si, la fel ca modelul precedent, a obtinut 5 stele din 5 la testul de siguranta EuroNCAP.
Una dintre cele mai importante schimbari pe care noua generatie de CR-V este reprezentata de marirea ampatamentului cu 30 de mm. Desi nu pare mult, o astfel decizie a contribuit la oferirea unui spatiu mai generos la interior. SUV-ul se prezinta acum mult mai impunator fata de generatia precedenta datorita modificarilor realizate pentru exteriorul lateral al masinii.
Pe langa faptul ca poti sa iti integrezi practic smartphone-ul in noul CR-V, mai beneficiezi si de servicii precum Apple CarPlay sau Android Auto cu asistentii de voce disponibili pe ambele platforme. Si, asa cum ne-am astepta cu totii, pentru a naviga in siguranta cu masina ta in aproape orice conditii de drum in echiparea standard a masinii intra tot Honda Sensing.
Un astfel de pachet este important pentru a-ti asigura confortul necesar la drum lung, pentru a te simti mult mai linistit in spatele volanului si pentru a fi mai increzator in abordarea unor trasee mai dificile sau, de ce nu, chiar si in incercarea de a parca masina intr-un loc mai stramt.
Honda Sensing include:
Pe langa cele enumerate mai sus, e important sa mentionez ca: Blind Spot Information (un radar detecteza automat masinile care se afla in unghiul mort si afiseaza o avertizare luminoasa in oglinda soferului sau, dupa caz, a pasagerului), Cross Traffic Monitor (in retur, vei fi alertat daca vin masini din stanga sau din dreapta pe care nu le poti vedea cu usurinta) si Multi-angle rear view camera (camera poate oferi unghiuri de 130 de grade, 180 de grade, sau o intreaga vedere panoramica) sunt incluse impreuna cu Vehicle Stability Assist (un control al tractiunii putin mai avansat si personalizat pentru CR-V) in pachetul de baza.
Noul CR-V are o garda la sol mai mare cu 27 de mm fata de modelul precedent, iar impreuna cu sistemul inteligent de control al tractiunii integrale masina va fi calibrata in asa fel incat consumul sa fie cat mai eficient. Pe langa asta, s-a pus accentul pe o experienta de condus cat mai placuta.
Practic, sistemul de tractiune integrala se foloseste de o tehnologie noua care nu adauga niciun pic de greutate in spatele sistemului hibrid. In plus, cand masina remarca ca nu este nevoie de actionarea rotilor din spate arborele port elice este deconectat pentru a reduce din rezistenta la curentii de aer.
Noul SUV al celor de la Honda nu foloseste o transmisie conventionala. CR-V hibrid face transferul de putere mult mai usor si mult mai silentios printr-o singura viteza care creeaza o conexiune intre componentele mobile ceea ce se traduce printr-o „schimbare de viteza” mult mai rafinata.
In plus, inginerii Honda au incercat sa potriveasca acest sistem cat mai bine pentru pretentiile clientilor europeni.
Impresionantul display digital al noului CR-V hibrid care poate fi customizat dupa dorinta soferului include, printre altele, si un ECO Guide. Aici se va afisa si un grafic animat realizat exact dupa modul in care soferul foloseste cele trei (termic + doua electrice) motoare ale masinii. ECO Guide intervine cu sfaturi utile pentru a ajuta proprietarul sa ia decizii mai istete cu privire la condusul eficient. In functie de cum sunt respectate aceste indicatii, noul CR-V hibrid iti va evalua activitatea si iti va acorda de la 1 pana la 5 frunze!
Ce masina ar putea indeplini rolul de masina de familie, de alegerea pentru aventuri pe drumuri neasfaltate si de partener in cotidian fara sa fie gandita inteligent la interior? Unde iti pui telefonul, cafeaua, sticla de apa, snack-uri/provizii si alte lucruri care conteaza pentru tine? Din fericire, noul CR-V vine compartimentat in mod inteligent si eficient. Asta insa, pe langa altele, vom vedea in momentul care voi pune mana pe noul CR-V hibrid!