Ford prezinta noul Focus ST, model exclusiv pentru piata europeana!

2019 Ford Focus ST

Ford isi necajeste inca o data fanii din Statele Unite, mai ales pe cei in cautarea unui vehicul performant la un pret avantajos prezentand noul model break Focus ST.

Masina calca pe urmele altor modele care nu au ajuns pe piata americana, printre care Fiesta ST sau Focus ST hatchback, versiunea cu acoperis mai lung a celui din urma combinand motoare puternice cu simtul extra-practic pe care il asteptam de la un break.

In Europa, acolo unde noul break Focus ST va fi scos la vanzare in aceasta vara, Ford va vinde masina cu doua optiuni de motorizare: un propulsor pe benzina EcoBoost de 2,3 litri si unul diesel de 2,0 litri.

Ca si pe varianta hatchback, primul ajunge la 276 de cai (la 5.500 de rpm) si un cuplu-forta de 420 Nm (disponibil de la 3.000 de rpm), putere canalizata, prin intermediul unei cutii manuale in sase trepte (sau, optional, a uneia automate in sapte trepte), catre rotile frontale.

Nu avem inca nici o informatie despre performantele masinii, dar ne asteptam ca modelul break sa aiba nevoie de mai mult de sase secunde pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h, mai putin decat versiunea mai usoara a modelului.

In cazul in care va doriti o propulsie diesel, motorul EcoBlue ajunge pana la 187 de cai (la 3.500 rpm) si pana la un cuplu-forta de 400 de Nm (de la 2.000 de rpm).

Va trebui sa asteptam ca producatorul american sa ne ofere si informatiile legate de performante, dar nu avem nici o indoiala ca motorul diesel e mai lent decat cel EcoBoost. Pe de alta parte, daca nu va intereseaza viteza, acesta vine cu o mai buna eficienta la capitolul consum.

Indiferent de stilul de caroserie pe care vi-l doriti, noul Focus ST va fi echipat cu multa tehnologie noua, printre care un diferential electronic de cursa limitata, care debuteaza pe partea frontala a unei masini Ford, dar si cel mai rapid volan asistat electric produs vreodata de gigantul american.

Daca adaugam la pachet si cele doua scaune sport Recaro sau suspensiile independente dorsale cu amortizoare active, atunci concluzia logica este ca masina poate fi un adversar onorabil pentru SEAT Leon Cupra R ST sau Skoda Octavia RS Combi.

Sursa: Ford

Newsletter

Whatsapp