Noul concept electric Citroen 19_19: o autonomie de 800 de km si jante de 30 de inch!

Citroen 19_19 Concept

Cel mai nou concept Citroen poarte numele 19_19 Concept si a fost gandit sa exprime viziunea producatorului francez despre "ultra-comfort" si mobilitate extinsa.

Masina va fi prezentata, in premiera, la VivaTech, in Paris, pe 16 mai, si va incanta publicul cu o autonomie electrica de 800 de km, tehnologie "suspended cabin" (suspensie progresiva pe perna hidraulica cu control activ inteligent) si multe alte tehnologii autonome.

Citroen a mers chiar atat de departe ca a numit acest concept "un adevarat UFO in industria auto", lucru oarecum adevarat daca ne gandim ca multe dintre elementele de la interior sunt inspirate din industria aerospatiala, iar exteriorul nu ramane cu mult in urma.

Mai mult, producatorul francez pretinde ca forma masinii seamana cu fuselajul unui avion, iar partea superioara (numita si "capsula") seamana cu "bula transparenta a unui elicopter". Apoi, trebuie sa ne uitam si la tinuta de drum, care este foarte puternica, gratie jantelor "super-inalte si inguste" si ampatamentului de 3,1 m al conceptului.

Daca cumva aveti senzatia ca, dintr-un motiv sau altul, cabina pluteste pe rotile masive ale masinii, e aproape adevarat. Totul se datoreaza noului sistem de supensie propus de Citroen, care da senzatia pasagerilor ca se afla pe un "covor magic".

Lateralul masinii include si o componenta de culoare neagra care se imbina cu portiera frontala si serveste ca interfata pentru cei care se apropie de model, ca extensie a asistentului personal (poate chiar recunoaste soferul si deschide portiera pentru acesta!).

Pe noi ne entuziasmeaza jantele de 30 de inch, jante care au fost dezvoltate alaturi de Goodyear si "incaltate" cu pneuri R30 255/30. Provocarea pentru inginerii marcii a fost crearea unei continuitati intre janta si cauciuc, idee care da senzatia unui vehicul care se deplaseaza "pe sfere independente".

Printre elementele exterioare remarcabile se mai afla portbagajele transparente, noua partitionare a luminilor LED (care seamana cu un blazon), geamul spate concav, dar si sistemul LiDAR vizibil pe capota, pe care ne intalnim cu trei linii colorate ce formeaza drapelul francez.

Citroen a gandit cabina conceptului 19_19 ca pe o extensie a casei pasagerilor, fiecare scaun oferind o experienta diferita si comfortul unei alte posturi, in conformitate cu ce-si doresc cei aflati la bord.

Sa nu uitam ca accesul in cabina este unul exceptional, gratie celor doua portiere care se deschid in directii diferite, ambienta de la interior fiind intarita si de culorile primitoare, similare conceptului Ami One.

Pe bord ne intalnim cu un spatiu de proiectie si un volan, ambele retractabile, pentru momentul in care masina se afla in modul automat. Ultimul este cu adevarat interesant, pentru ca reprezinta o versiune Citroen a unui volan cu o singura "spita", iar ecranul din mijloc este monostabil, o parte din el miscandu-se atunci cand masina vireaza.

Asa cum v-ati dat seama deja, acest concept a fost construit cu gandul la comfort, iar faptul ca aceasta cabina ramane stabila si nu se misca nici atunci cand masina se afla pe drum este cea care ne convinge de acest lucru.

Binenteles ca ideea de comfort trece dincolo de aceste elemente, in special datorita sistemul de asistare personala al masinii, sistem echipat cu inteligenta artificiala. Aceasta poate propune chiar si rute alternative sau puncte de interese pe trasee. Pentru a-l activa, tot ce trebuie sa faceti este sa spuneti "Hello Citroen" si va porni cu o interfata colorata, in care ne vom intalni cu albastru, rosu si alb.

In cabina ne intalnim si cu un display head-up dar si cu tehnologie de realitate augmentata. Conceptul va afisa informatiile solicitate direct pe parbriz, in fata soferului, iar datele de navigare vor aparea direct pe drum, cu sageti care prezinta cat mai clar traseul, indiferent de modul in care se afla masina.

Si pentru ca vorbim despre asta, masina este capabila sa preia conducerea in anumite situatii, pe autostrazi sau in cazul unor blocari in trafic. Cu toate acestea, e posibil ca soferul sa fie nevoit sa reia controlul, lucru destul de facil, mai ales in zone ca centrele aglomerate ale oraselor.

Conceptul 19_19 este complet electric, poate accelera de la 0 la 100 de km/h in 5 secunde si poate atinge o viteza maxima de 200 de km/h. Producatorul pune la dispozitie si un pachet de baterii de 100 kWh, un sistem de tractiune integrala, iar puterea ajunge la 456 de cai si, respectiv, 800 de Nm.

Asa cum va spuneam mai devreme, autonomia modelului ajunge la 800 de km si, prin intermediul unui sistem de incarcare rapida, se pot recupera 600 de km in doar 20 de minute. Sa nu uitam ca 19_19 este echipat si cu un sistem de incarcare prin inductie, care permite masinii sa se incarce in timpul mersului sau acolo unde exista infrastructura pe drumurile publice.

Cu dimensiuni de 4,65 m (lungime), 2,24 m (latime), 1,6 m (inaltime) si un ampatament de 3,1 m, conceptul 19_19 poate fi descris ca un crossover, mai ales daca luam in calcul pozitia soferului. Ca lungime, masina este un SUV compact, iar ca latime un SUV normal, in timp ce ampatamentul este identic cu cel de pe un BMW X7.

Voua cum vi se pare?...

Sursa: Citroen

Newsletter

Whatsapp