Noile modele BMW Seria 3 Touring (G21) se pregatesc de debutul pe piata europeana!

2019 BMW Seria 3 Touring G21

Prima versiune BMW Seria 3 Touring a patruns pe piata acum 32 de ani, masina ajungand acum la cea de-a sasea generatie. Cifrele urmatoare ar trebui sa dovedeasca cat de important este acest model: mai mult de 1,7 milioane de vehicule au fost produse, 500.000 dintre ele doar in anterioara generatie.

Masina este produsa in fabrica BMW din Munchen, pentru piata auto din Europa, Japonia, Coreea de sud, Taiwan, Hong Kong, Australia sau Noua Noua Zeelanda, in timp ce noua versiune, care va fi lansata oficial pe 28 septembrie, nu va exista si pe piata americana.

Dimensiunile modelului G21 (numele de cod intern al masinii) au crescut cu 8 cm fata de versiunea anterioara, ajungand la 4,71 m in lungime. Mai mult, masina este cu 2 cm mai lata si ceva mai inalta. A crescut si ampatamentul, diferenta fata de versiunea actuala fiind de nu mai putin de 4 cm.

Deloc surprinzator, imaginea noului model este impresionanta si datorita modificarilor facute de producator la varianta sedan in 2017. Pe partea frontala, grila este accentuata si flancata, standard, de faruri LED. Specialistii de la BMW ofera, optional, si faza lunga adaptiva, cu lumini laser dar si lampile de ceata LED.

Tot standard, producatorul ofera si barele de pe acoperis dar si accentele de aluminiu de pe stalpii masinii sau garniturile geamurilor laterale. Pe partea din spate, modelul este dotat cu stopuri LED intunecate, de noua generatie, dar si cu iesiri duble pentru sistemul de esapament, echipamente care accentueaza designul masinii.

Noul Touring se inspira din sedanul Seria 3 si la capitolul design interior. Scaunele au fost complet refacute pentru confortul la drum lung, a crescut si spatiul, atat pentru sofer si pasagerul sau din fata, cat si pentru cei din spate, spatiul pentru picioare de aici facand parca parte dintr-un nou experiment. Pe canapeaua din spate exista spatiu pentru trei scaune de copii, doua dintre ele putand fi blocate prin conexiuni ISOFIX.

Portbagajul noului BMW Seria 3 Touring este echipat, standard, cu haion automat, care permite accesul facil la compartimentul de bagaje, chiar fara atingere. Luneta e mai mare decat pe generatia actuala si poate fi deschisa separat pentru un acces mai rapid la zona din spate.

Mai mult, depozitarea unor bagaje mai voluminoase a devenit mai usoara, compartimentul fiind mai larg cu peste 11 cm si ceva mai adanc. De aceea, capacitatea de depozitare ajunge, cu scaunele din spate rabatate, la 1.510 de litri. Daca nu vi se pare de ajuns, BMW ofera un carlig care se extinde electric, special pentru agatarea unei remorci.

Producatorul ofera trei motoare pe benzina si trei diesel, toate pregatite pentru momentul lansarii sau imediat dupa. Optiunile pleaca de la un propulsor in patru cilindri de 2,0 litri si ajung la unul in sase cilindri de 3,0 litri, toate in conformitate cu standardele de mediu actuale. In plus, in 2020, va fi lansata, in premiera, pe piata si o versiune cu propulsie plug-in hybrid.

La capitolul manevrabilitate, rigiditatea caroseriei noului BMW Seria 3 Touring a crescut cu aproximativ 25 de procente. Si conexiunile cu sasiul sunt mai rigide decat pe versiunea actuala, asa ca masina are un centru de greutate mai jos si o distributie a greutatii perfecta, de 50:50. In ciuda cresterii dimensiunilor si a confortului masinii, modelul este, in functie de varianta aleasa, cu cel putin 10 kg mai usor.

Pentru cei care-si doresc mai mult, noile suspensii optionale M Sport coboara garda la sol, dar producatorul propune si un sistem de suspensii adaptive M, cu amortizoare controlate electronic. Ambele optiuni includ si directia sport variabila si sistemul de franare M Sport, cu etriere fixe in patru pistoane pe partea frontala.

Mai mult, pe versiunea de top M340i xDrive Touring ne intalnim si cu un diferential M Sport, disponibil ca optiune si alaturi de suspensii M Sport sau cu o suspensie adaptiva M pe modelele 330i Touring, 330i xDrive Touring sau 330d Touring. 

Modelul 318 d Touring vine echipact cu un motor de 2.0 litri, in 4 cilindri, ce dezvolta 147 cp, in timp ce versiunea 320d foloseste acelasi motor, dezvoltand 188 cp. 330xd Touring foloseste un motor de 3.0 litri, diesel, ce dezvolta 261 cp. Modelele pe benzina includ versiunile 320i (2.0 litri, 4 cilindri) si ofera 181 cp, in timp ce versiunile 330i Touring folosesc acelasi motor si ofera 255 cp. Modelul M340i xDrive Touring ofera un motor de 3.0 litri, ce dezvolta 369 cp.

Preturile pentru noile modele Touring din Seria 3 vor fi anuntate aproape de momentul lansarii pe piata a masinii, adica in luna septembrie.

Sursa: BMW

Newsletter

Whatsapp