Noul BMW 330e: plug-in hybrid si un sistem Xtraboost

2019 BMW 330e G20

O dinamica superioara la volan si o eficienta exemplara, acestea sunt caracteristicile principale ale noului sedan BMW din Seria 3 (G20). Odata cu extinderea portofoliului de motorizari, care include si un sistem hibrid plug-in, proprietatile esentiale ale acestui nou sedan sport se vad si mai bine, facand un fel de pionierat.

Pe acest nou model, ne intalnim cu cea mai recenta tehnologie eDrive de la BMW, combinata cu un propulsor termic in patru cilindri, ceea ce duce la un sentiment sport si mai pregnant si o experienta la volan cu adevarat senzationala. Producatorul german integreaza standard, in premiera, sistemul XtraBoost, care poate adauga, temporar, 41 de cai celor 252 deja existenti.

Pe langa raspunsul mai bun, asta inseamna si o mai buna autonomie electrica a noului sedan BMW 330e, cu 50 de procente mai mult decat modelul precedent, adica 60 de km fara nici un fel de emisii. La capitolul consum, masina este cu 10% mai buna decat versiunea precedenta, putand ajunge la 1,7 litri / 100 de km.

Mai mult, pe noul 330e, interactiunea controlata inteligent intre cele doua propulsoare ajunge la un nou nivel: o mai buna eficienta si o placere sporita la volan.

Gratie designului sau inteligent, noua transmisie hibrida este cu doar 15 mm mai lunga decat cea de pe modelele conventionale din Seria 3. Generarea de putere atinge un nivel maxim in momentul franarii, in acest fel motorul electric preluand functia unui generator, ceea ce inseamna ca nu mai e necesar un altul montat pe motorul termic.

Asa cum va spuneam mai devreme, cu un pachet de baterii litiu-ion de 12 kWh, masina poate ajunge la o autonomie de 60 de km, la un consum mai mic decat pe a doua generatie a masinilor hibrid plug-in sport ale marcii. Acest pachet de baterii este pozitionat sub scaunele din spate, in timp ce rezervorul poate fi gasit pe axul spate. Asta inseamna si ca volumul de bagaje este redus la 375 de litri, dar poate fi extins daca sunt pliate scaunele din spate.

In plus, toate echipamentele optionale de pe modelele sedan din Seria 3 vor fi disponibile si pe versiunea plug-in hybrid. Ca alternativa la varianta de baza, noul BMW 330e vine in mai multe versiuni: Advantage, Sport Line, Luxury Line si M Sport. Masina poate fi dotata si cu suspensiile adaptive M, cu directie variabila sport sau cu sistemul de franare M sport.

Trebuie sa vorbim putin si despre sistemele de asistenta ale modelului, care se ocupa de confort si siguranta si pleaca de la Driving Assistant Professional, cu ghidare la parasirea benzii de mers si la viraje, si ajunge la asistentul de parcare si cel la mersul cu spatele.

In versiunea standard, noul BMW 330e include si un sistem de pre-incalzire si pre-racire a cabinei. In acest caz, energia pachetului de baterii este folosita, de asemenea, si la incalzirea auxiliara a masinii. La temperaturi exterioare scazute, cabina poate fi incalzita inainte de plecare, si asta chiar daca bateriile sunt aproape descarcate.

In momentul lansarii oficiale pe piata, in vara anului 2019, producatorul va oferi noi servicii digitale, in special daca pachetul de baterii are nevoie de incarcare. Daca veti cauta o statie de incarcare, sistemul de navigatie al masinii va va oferi si o lista a hotelurilor, restaurantelor, cafenelelor, atractiilor turistice si institutiilor culturale apropiate. Mai mult, soferul primeste si informatii despre cat de aglomerata este statia de incarcare si poate face o rezervare pentru o perioada scurta de timp.

Sursa: BMW

Newsletter

Whatsapp