Oficial: Audi SQ8 isi face debutul cu un motor V8... diesel!

Dupa mai multe fotografii spion, Audi a lansat noul SQ8, versiunea mai sportiva a modelului de top coupe-SUV Q8. Ca pe fiecare dintre modelele "S" ale marcii germane, va puteti astepta si de la SQ8 la cifre de putere cel putin interesante, dar vorbim despre asta putin mai tarziu.

La exterior, noul Audi SQ8 beneficiaza de aceleasi elemente stilistice de pe Q8, chiar daca evidentiate putin de componente specifice "S", printre care sistemul de esapament quad, gurile de aer complet refacute sau jantele optionale de 22 de inch.

In plus, la interior, scaunele noului SQ8 sunt imbracate in piele cu finisaje din piele Alcantara si logo-uri S embosate. Designul cabinei este completat de pedalele din otel inoxidabil si finisajele din aluminiu ale portierelor.

Sa ne oprim si la lucrurile cu adevarat importante. Orientat spre performanta, noul SQ8 este propulsat de acelasi V8 bi-turbo de 4,0 litri, de pe Audi SQ7. Masina produce nu mai putin 435 de cai si un cuplu-forta de 900 de Nm (inca de la 1.000 rpm). Toata aceasta forta isi gaseste drumul, prin intermediul unei transmisii automate in opt trepte, catre toate cele patru roti.

Mai mult, sistemul mild hybrid al lui SQ8 a fost gandit sa duca modelul SUV pana la viteze de 23 de km/h si este alimentat de un pachet de baterii litiu-ion de 48 de V, baterii care actioneaza compresorul electric. Acesta, la randul lui, se ocupa de asistarea celor doua turbine, in special la turatii mici sau la acceleratie la viteze scazute.

Printre performante trebuie sa includem si faptul ca modelul accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 4,8 secunde si poate ajunge la o viteza maxima, limitata electronic, de 250 de km/h. De franare se ocupa un sistem standard cu discuri ceramice din fibra de carbon si etriere rosii.

Din echipamentul standard al modelului de top SQ8 mai face parte suspensia pe aer adaptiva dar si sistemul dinamic de manevrare Drive Select al celor de la Audi. Cei interesati mai pot adauga si un sistem de virare pe toate cele patru roti, fie singur fie parte a unui pachet de suspensii avansat, care include si un diferential sport si bare anti-ruliu electromecanice active.

Noua versiune diesel a lui Audi SQ8 va ajunge in reprezentantele europene spre finalul acestui an, in timp ce varianta pe benzina, care ar putea fi echipata cu un V6 turbo TFSI de 3,0 litri, e foarte posibil sa-si gaseasca drumul catre piata americana.

Nu exista inca un pret final pentru Audi SQ8, dar am aflat, din surse sigure, ca ar putea sa depaseasca 100.000 de euro.

Videoclipul zilei
Sursa: Audi

Newsletter

Whatsapp