Audi lanseaza noul S8: un stil mai subtil si un motor V8 biturbo!

Audi a lansat actuala versiune A8 acum aproximativ doi ani asa ca, atunci cand am vazut mai multe prototipuri S8 complet camuflate, anul trecut la Nurburgring, ne-am gandit ca nu mai e mult pana la prezentarea oficiala a celei mai mari masini din aceasta gama.

Ei bine, a venit momentul sa ne bucuram de aparitia pe piata a noului Audi S8 si a celor nu mai putin de 563 de cai putere ai sai. Cifra aceasta ar putea fi exact ce cauta cei interesati de un model sedan Audi performant.

Noul S8 apeleaza pentru propulsie la motorul bi-turbo V8 in sase cilindri, de 4,0 litri, de pe versiunea standard A8, lucru ce ni se pare destul de curajos. Pe langa putere, motorul ofera si un cuplu-forta generos, de 800 de Nm, de care o masina de aproape 2 tone si jumatate chiar are nevoie. Sa nu uitam nici de tehnologia hibrida cu un sistem de 48 de volti cu functionalitate start/stop, ceva care poate ajuta atat la capitolul eficienta, cat si la performante.

Toata aceasta putere inseamna si responsabilitatea de a o tine sub control, motiv pentru care Audi a echipat modelul, standard, cu suspensiile sale active predictive. Sistemul poate actiona fiecare roata in parte si se poate adapta multor situatii intalnite pe drumurile publice dar si pe teren mai dur, pentru care masina este echipata si cu camere video care pot atentiona sistemul.

Mai mult, daca setati sistemul drive Audi pe modul dinamic, limitele suspensiilor vor ajunge la cel mult 2,5 grade inclinare. In modul confort, suspensiile noului sedan ajung la 5 grade, in asa fel incat sa poata absorbi si fortele laterale.

In acelasi timp, sistemul de tractiune integrala Quattro, cuplat cu cel de virare pe toate cele patru roti si cu un diferential sport, imbunatateste manevrabilitatea noului S8 atat la viteze mici cat si la viteze mari, in timp ce franele optionale din fibra de carbon-ceramica (de 16,5 inch pe fata si 14,6 inch pe spate) pot opri aceasta adevarata bestie in timp record.

La exterior, noul S8 este destul de subtil stilistic. Pe langa jantele cu cinci spite si sigla S, numai un ochi experimentat poate descoperi ca partea din fata arata ceva mai agresiv, iar gurile de aer laterale au fost complet refacute. Modificarile sunt ceva mai evidente pe partea din spate, unde iesirile trapezoidale ale sistemului de esapament de pe A8 au fost inlocuite de un sistem mai simplu, format din patru iesiri rotunde.

Acelasi lucru se intampla si in cabina, noul S8 beneficiind de un plafon exclusiv acoperit cu Carbon Vector, care creeaza un efect special 3D. Finisajele din aluminiu mat si scaunele emboasate (cu acelasi logo S) diferentiaza acest supersedan de modelul A8, iar bordul abunda la capitolul tehnologie si de ecrane digitale.

Mai exact, o versiune complet echipata S8 beneficiaza de nu mai putin de cinci radare, sase camere video, 12 senzori cu ultrasunete si, binenteles, un scaner cu laser. Ceea ce vedeti in fotografiile atasate acestui articol este versiunea standard europeana a lui S8, dar Audi a declarat ca singura varianta care va putea fi cumparata pe piata americana va fi cea cu ampatament mare.

Sursa: Audi

Newsletter

Whatsapp