Audi Q5 55 TFSI E Quattro: un nou debut cu propulsie plug-in hybrid

2019 Audi Q5 55 TFSI E Quattro Plug-in Hybrid

Dupa lansarea lui E-Tron Quattro si a modelului pentru China Q2 L E-Tron, Audi lanseaza o noua motorizare electrica. Spre deosebire de cele doua, noul Q5 TFSI E Quattro (nu e chiar cel mai bun nume!) pastreaza si motorul pe combustie interna, pentru o propulsie plug-in hybrid.

Aceasta combina un motor pe benzina turbo de 2,0 litri, care produce 248 de cai si un cuplu-forta de 370 Newtoni-metru, cu un motor electric care ajunge la 141 de cai si la un cuplu-forta de 350 de Nm.

Audi sustine ca acest aranjament ofera modelului SUV de lux de clasa medie o putere combinata de 362 de cai si un cuplu-forta de 500 de Nm, suficient pentru ca masina sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in doar 5,3 secunde si sa atinga o viteza maxima de 239 de km/h, deloc rau daca luam in calcul marimea masinii si capacitatea motorului, unul de patru cilindri.

Cei interesati de propulsia hibrida se gandesc, printre altele, la economia de carburant, asa ca Audi promite ca noul Q5 55 TFSI E Quattro poate ajunge, intr-un ciclu combinat, la 2,1 litri / 100 km.

Asta inseamna si ca masina va avea emisii de CO2 extrem de scazute, dar si ca, in modul electric, modelul are o autonomie de 40 de km. Fara motorul cu combustie interna, noul SUV poate ajunge la o viteza maxima de 135 de km/h.

Aceasta autonomie este garantata si de pachetul de baterii litiu-ion de 14,1 kWh, amplasat sub podeaua masinii. Acest pachet are nevoie de doar doua ore si jumatate pentru a se incarca complet, la o priza de 400 de V, si de aproximativ sase ore la una normala.

Nu avem prea multe de spus despre stilul masinii, deoarece arata aproximativ la fel ca un model conventional, singurele diferente fiind portul de incarcare si sigla "55 TFSIe" de pe partea din spate.

Pe de alta parte, logo-ul "Quattro" ne dovedeste ca avem de-a face cu o masina echipata cu tractiune integrala, sistem care, cel putin pe timp de zi, lucreaza cu un pachet de senzori pentru a configura totul la cele mai bune performante.

In anumite conditii, mai exact atunci cand masina e aproape goala sau cand beneficiaza de cea mai buna tractiune, cutia de viteze S tronic trimite puterea catre axul spate sau poate transforma modelul, pentru o mai buna eficienta, intr-un SUV cu tractiune pe fata.

Audi preia deja comenzi in Europa pentru Q5 55 TFSI E Quattro, pretul de plecare, in Germania, fiind 60.450 de euro. Lansarea oficiala este planificata pentru al treilea trimestru al acestui an.

Sursa: Audi

Newsletter

Whatsapp