Suzuki a prezentat oficial noua generatie Jimny pentru Europa! Iata ce echipare ofera!

2018 Suzuki Jimny

Da, s-a intamplat, cei de la Suzuki s-au tinut de cuvant si au prezentat oficial, pe 5 iulie, noua versiune europeana Jimny, asa ca suntem mai mult decat fericiti sa va oferim cele mai importante detalii tehnice ale modelului. Stim ca asteptati cu nerabdare informatii despre sursa de putere a masinii, asa ca nu va mai tinem in suspans.

Special pentru piata europeana, simpaticul SUV va beneficia de un nou motor pe benzina de 1,5 litri, care va inlocui varianta mai veche de 1,3 litri. Producatorul japonez sustine ca acesta vine cu un cuplu-forta mai mare, valabil la aproape toate turatiile, dar mai ales la cele joase, imbunatatind performantele, mai ales in cazul traseelor off-road. In plus, in ciuda puterii mai mari, noul propulsor este mai usor si mult mai eficient.

Motorul in patru cilindri de 1.462 cc, dotat cu un sistem de injectie multipunct, genereaza 100 de cai putere la 6.000 rpm, in timp ce cuplul-forta de 130 Newtoni-metru este atins la 4.000 rpm.

Puterea este transmisa catre rotile motoare printr-o cutie de viteze manuala in cinci trepte, cu rapoarte de viteze optimizate pentru noul propulsor, astfel ca acesta va beneficia de o economie mai buna si un schimb al vitezelor mult mai bun.

Gratie noului schimbator de viteze si noii transmisii, vibratiile din cabina au fost mult reduse. Sa nu uitam ca producatorul promite si o cutie de viteze automata revolutionara in patru trepte, mult mai eficienta decat generatiile anterioare, in special datorita lipsei frictiunii.

Puterea este transmisa prin intermediul noului sistem Allgrip Pro AWD, despre care producatorul spune ca a fost "gandit de profesionisti", aceasta putere mergand catre toate cele patru roti. Este vorba despre un sistem de tractiune integrala cu "jumatate de norma", care beneficiaza de trei moduri de condus: 2H (tractiune pe doua roti), 4H (tractiune integrala la viteze mari) si 4L (tractiune integrala la viteze mici).

Acest sistem de tractiune integrala este completat de un mecanism de franare LSD cu controlul tractiunii care poate stopa o roata in deriva oricand este necesar.

Bineinteles ca Jimny este construit pe acelasi cadru in forma de scara dar, in acest caz, arhitectura vine cu componente aditionale ale suspensiilor, care ridica rigiditatea torsionala a modelului. Mai mult, suspensia dorsala, complet modificata, permite un unghi de apropiere de 37 de grade, unul in rampa de 28 de grade si unul de plecare de 49 de grade.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Sursa: Suzuki

Newsletter