McLaren Senna: o masina de curse pentru strada, dedicata lui Ayrton Senna

McLaren Senna: o masina de curse pentru strada, dedicata lui Ayrton Senna

Dupa o scurta prezentare oficiala, se pare ca noul model McLaren Senna este pregatit pentru un debut cu surle si trambite. Gandit sa fie cel mai bun model de curse legal pentru strada, noul membru al Seriei Ultimate poarta numele legendarului pilot de Formula 1 brazilian Ayrton Senna da Silva.

Producatorul anunta ca vor fi construite doar 500 de unitati, toate vandute pentru beneficiile Fundatiei de caritate Senna. In mod deloc surprinzator, se pare ca toate cele 500 de exemplare si-au gasit deja proprietarii. Pretul? Doar 750.000 de lire sterline, in Marea Britanie.

Stim ca putem fi pacaliti de felul in care arata, dar nu putem nega faptul ca design-ul noului McLaren Senna este oarecum neobisnuit, asta si pentru ca producatorul a ales, gandindu-se la performante, o varianta de caroserie ceva mai aerodinamica.

Citeste si: Licitatie pentru un Bugatti Chiron inca neinmatriculat

Masina este reprezentarea ideala a principiului „functionalitatea este mai importanta decat felul in care arata”, asa ca producatorul a incercat sa micsoreze fortele de frecare si sa mareasca racirea motorului in acelasi timp. De la dublul difuzor din partea din spate pana la gura frontala de aer sau aripa gigantica de pe spate, aceasta hiper masina este rezultatul final al multelor ore petrecute de specialisti in tunelul de vant.

In mod ciudat, producatorul a echipat masina cu portiuni de geam in portiere, in timp ce franele ceramice din carbon din spatele jantelor imbracate in pneuri Pirelli P-Zero Trofeo R au nevoie de sapte luni pentru a fi finalizate.

Fabricata in special din fibra de carbon, cabina este una minimalista insa plina de elemente tehnologice de cea mai noua generatie, printre care un sistem de infotainment, camera video retrovizoare, un display pliabil pentru sofer (ca pe modelul 720S) dar si un sistem de sunet de foarte buna calitate. Si mai important este ca nici un exemplar nu va semana cu celalalt la capitolul scaune, fiecare unitate avand scaunele construite pe masurile soferului.

La capitolul motorizare, masina are acelasi propulsor V8 bi-turbo de 4,0 litri ca pe modelul 720S, insa acesta a fost modificat pentru a produce 789 de cai putere si un cuplu-forta de 800 Nm, cu 79 de cai putere mai mult decat versiunea de care vorbeam mai devreme. Pe langa mai multa putere, McLaren Senna este si mai usoara, ajungand, fara fluide la bord, la 1,198 de kilograme, mai putin cu 85 de kg decat 720S.

Inca nu avem informatii exacte despre performantele masinii insa, daca luam in calcul faptul ca este cea mai noua creatie McLaren, ne putem astepta ca, dupa toate specificatiile tehnice, modelul sa fie o adevarata racheta. Producatorul promite „performante salbatice” si, pentru cei interesati, trebuie sa va amintim ca nepotul lui Ayrton Senna, Bruno Senna, a fost implicat direct in procesul de dezvoltare.

Productia va incepe in al treilea trimestru al anului 2018, dupa debutul public din luna martie, la Geneva Motor Show. Oficialii companiei au anuntat si o versiune in trei locuri „BP23”, care va fi lansata in 2019 si va fi succesorul spiritual al iconicului McLaren F1.

Asemenea modelului Senna, aceasta versiune „Hyper-GT”, asa cum este descrisa de presa de specialitate, si-a gasit deja cumparatorii si va fi si ceva mai exclusivista, cu doar 106 exemplare pregatite pentru piata. Sa nu uitam, de asemenea, ca si acest bolid va face parte din Seria Ultimate, alaturi de P1, modelul de curse P1 GTR si Senna.

Te-ar mai putea interesa:

McLaren lucreaza la primul supercar 100% electric

Iata cum a fost facut acest McLaren 570S dauna totala! Soferul a fugit de la locului accidentului!

VIDEOCLIPUL ZILEI