Noul crossover Hyundai Nexo alimentat cu hidrogen! Iata care este autonomia acestui automobil!

2018 Hyundai Nexo

Hyundai se numara printre cei cativa producatori auto hotarati sa introduca pe piata un nou tip de vehicul, unul alimentat cu hidrogen, iar modelul pe care vi-l prezentam in acest articol, numit Nexo, este pasul urmator al companiei in prezentarea acestei tehnologii publicului larg.

In comparatie cu actualul model alimentat cu hidrogen Tucson, aceasta noua versiune va fi mai rapida, mai sigura, mai eficienta si mai spatioasa la interior. Desi nu stim, deocamdata, prea multe despre aceasta masina, oficialii de la Hyundai par a fi extrem de hotarati sa imparta cu iubitorii de masini noua lor tehnologie.

Chiar daca este vorba tot despre un crossover, asemeni lui Tucson, noul Nexo are la baza o platforma gandita special pentru el, ceea ce inseamna ca poate fi modificata pentru un model alimentat pe hidrogen. Asta ar putea insemna si faptul ca producatorul poate ascunde mult mai bine rezervoarele in care tine carburantul. Am spus rezervoarele pentru ca sunt trei si sunt amplasate sub podeaua dorsala a masinii, producatorul montand pachetul de baterii litiu-ion in portbagaj.

Citeste si: Hyundai i30 Fastback, unic in segmentul sau, lansat in Romania! Afla pretul pentru care poti cumpara un model!

Rezervoarele masinii adapostesc peste 6,3 litri de hidrogen, in comparatie cu doar 5,6 pe actuala versiune, carburant pastrat intr-un sistem de depozitare care cantareste cu 16 kg mai putin decat cel de pe Tucson. In acelasi timp, celulele care convertesc hidrogenul in electricitate sunt ceva mai mici pe noul model. Mai mult, datorita faptului ca toate piesele mobile ale masinii sunt amplasate sub capota (motorul si componentele de racire), Nexo este si ceva mai silentios.

Sa amintim, in acelasi timp, ca pachetul de celule convertoare ale masinii genereaza nu mai putin de 95 de kilowati de putere care, cuplata cu abilitatea pachetului de baterii de a scoate 40 de Kw, duce la un total de 135 de Kw, toti distribuiti motorului modelului.

Asta inseamna ca acest propulsor electric este mai puternic decat predecesorul sau, castigand 20 de Kw si un cuplu-forta de aproape 95 de Nm. Primul rezultat vizibil ar fi faptul ca Nexo accelereaza mult mai rapid decat modelul Tucson: doar 9,9 secunde pana la 100 de km/h, fata de 12,5 secunde pe versiunea anterioara.

Din punctul de vedere al durabilitatii, inginerii de la Hyundai sustin ca sistemul a fost gandit si testat pentru a rezista 10 ani sau 160.000 de km si ca ar fi necesari aproximativ 240.000 de km inainte ca bateriile sa-si incheie ciclul de viata. Cu alte cuvinte, aceasta masina ar trebui sa fie cel putin la fel de rezistenta in timp ca o masina care foloseste un motor cu combustie interna.

Testele de anduranta au inclus si un traseu la mare inaltime, pe Mount Evans, in Colorado (la peste 4.200 de metri), unul la temperaturi extrem de ridicate, celebrul Towne Pass din Death Valley (la peste 52 de grade Celsius), dar si unul la temperaturi scazute, in Alaska (la -30 de grade Celsius). Ultimul dintre teste este extrem de important, de vreme ce majoritatea masinilor alimentate cu hidrogen au probleme la temperaturi foarte scazute.

Jerome Gregeois, unul dintre managerii de proiect pentru trenurile de rulare eco la Hyundai America Technical Center, a declarat chiar ca noul Nexo este gata de plecare, in astfel de conditii, in doar 30 de secunde, in timp ce predecesorul sau avea nevoie de aproximativ 90 de secunde.

Asa cum era de asteptat, faptul ca inginerii marcii au venit cu toate aceste noi modificari au dus si la o imbunatatire serioasa a autonomiei care, conform celor mai recente teste EPA ajunge la peste 560 de km cu un plin de hidrogen. Asta inseamna ca poti face distanta dintre Los Angeles si Las Vegas cu un plin si ca Nexo este mult mai bun decat versiunea Tucson, care are o autonomie de doar 420 de km.

Binenteles ca alimentarea cu hidrogen ramane o problema, deocamdata. Nu exista foarte multe statii de alimentare in acest moment, iar oficialii de la Hyundai nu par interesati sa investeasca in asa ceva. Din acest motiv, ca si in cazul masinilor complet electrice, va mai trebui sa asteptam pana cand va fi pus la punct un sistem de statii oficiale de alimentare.

"Noi credem motorul cu combustie interna va ramane, chiar si dupa anul 2025, principalul propulsor auto", a declarat John Juriga, unul dintre directorii diviziei de motoare Hyundai America.

Inca nu stim cu exactitate unde si cand va incerca Hyundai sa comercializeze noul Nexo, de vreme ce versiunea pe hidrogen Tucson este valabila doar in rate si numai in anumite zone din sudul Californiei, insa ramanem cu ideea ca inginerii si oficialii marcii sud-coreene incearca in continuare sa promoveze acest tip de autovehicule.

Te-ar mai putea interesa:

Editie speciala Hyundai Elantra Sport BTR

Noul concept Hyundai N 2025 Vision GT: unde il poti vedea?

Videoclipul zilei
CUM DEZGHETAM RAPID MASINA IARNA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp