BMW prezinta oficial noul M5 (F90) Competition Package! 625 cp germani pregatiti de atac!

Articol scris de Marian P. , in data de 10 Mai 2018

Modelul BMW M5 (F90) Competition nu a fost niciodata un secret. Detalii despre aceasta masina exista pe internet de ceva vreme, chiar daca nu toate zvonurile s-au dovedit a fi corecte. Noul M5 Competition este o adevarata... bestie! Mai mult, masina defineste noua strategie a diviziei BMW M Performance.

Cei de la BMW au decis ca modelele din clasa Competition sa fie cele mai puternice ale marcii. Cauza? Popularitatea din ce in mai mare a ofertelor din gama. Aproape 40 de procente dintre generatiile anterioare M5 vandute in lumea intreaga au fost echipate cu pachetul M Competition. Ei bine, modelul M5 Competition se alatura familiei, din care mai fac parte BMW M4 Coupe, BMW M4 decapotabil, BMW M3 sedan sau BMW M2.

Masina va beneficia de acelasi motor bi-turbo V8 de 4,4 litri care propulseaza modelul standard M5, dar inginerii marcii l-au modificat pentru a ajunge la 625 cai putere, cu 25 mai multi decat pe versiunea standard. Desi cuplul-forta ramane la aceeasi valoare (750 Nm), acesata este disponibil intre 1.800 si 5.800 rpm, cu 200 rpm mai mult.

Noul M5 Competition accelereaza, conform oficialilor BMW, de la 0 la 100 de km/h in 3,3 secunde si ajunge la 200 km/h in 10,8 secunde, cu 0,3 secunde mai rapid decat modelul M5 standard. Viteza maxima a masinii, echipata cu pachetul M Driver, este de 304 km/h.

Modelul M5 Competition ramane in configuratia cu tractiune integrala, beneficiind de acelasi sistem M xDrive care a debutat pe versiunea M5 de anul trecut. O transmisie in opt trepte M Steptronic, gandita sa se descurce cu forta mai mare a motorului, transmite aceasta putere catre toate cele patru roti si permite soferului sa schimbe vitezele manual, prin intermediul padelelor amplasate in zona volanului. M5 (F90) Competition are trei moduri de condus, Efficient, Sport si Ultra-High Performance, care pot fi activate prin intermediul unui comutator amplasat pe schimbatorul de viteze.

Desi puterea este transmisa catre toate cele patru roti, masina este dotata cu un sistem variabil de transfer, care poate imparti distributia intre puntea fata si cea spate, in timp ce diferentialul activ BMW M poate face acelasi lucru intre rotile spate, pentru cea mai buna performanta posibila. Mai mult, pe acest model ne vom intalni si cu o versiune de setare care poate trimite toata puterea motorului spre puntea spate.

Totul este completat de posibilitatea ca soferul sa schimbe, prin intermediul unui buton M Sound Control, felul in care se aude motorul. Acesta poate schimba si modul in care se aude sistemul de esapament, dar si sunetul motorului pe de-a-ntregul. Si pentru ca vorbeam de esapament, iesirile sistemului, finisate in crom de culoare neagra, se potrivesc perfect cu tema masinii.

Mai exact, ne vom intalni cu accente negre lucioase peste tot: pe manerele portierelor, pe capacele oglinzilor laterale, pe anumite parti ale caroseriei, dar si pe bara si spoilerul spate sau pe logo-ul M5 de pe portbagaj.

La interior, scaunele de culoare neagra sunt "imbracate" in culorile foarte cunoascute ale gamei BMW M. Dealtfel, plecand de la cea mai "slab" echipata versiune, elementele grafice M5 Competition sunt prezente chiar si pe instrumentarul de bord, iar covorasele impodobite cu logo-ul M5 completeaza acest pachet interesant.

Masina este echipata cu jante forjate de 20 de inch, iar suspensiile, care includ si versiunea M a sistemului de control variabil BMW (cu trei setari: Comfort, Sport si Sport Plus), coboara garda la sol a modelului cu aproximativ 7 mm. Inginerii marcii germane au refacut modul in care se monteaza barele antiruliu, iar arcurile, atat cele frontale cat si cele dorsale, sunt cu 10 procente mai rigide. Franele sunt din clasa M si au etriere in sase pistoane, dar puteti opta si pentru frane ceramice.

Parerea noastra este ca aceasta versiune BMW M5 Competition nu putea fi prezentata intr-un moment mai bun, de vreme ce, in aceasta clasa, modelul Mercedes-AMG E63 S nu avea un competitor adevarat. Productia masinii incepe in luna iulie iar preturile, pentru piata de peste ocean, incep de la 110.995 de dolari, nu cu mult mai mult decat versiunea standard a masinii (103.595 dolari).

Sursa: BMW

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

E una dintre zilele alea pe care vrem sa le tinem minte: Ferrari a dezvaluit cel mai recent proiect din programul de personalizare pentru clientii sai importanti. Este voba despre...
de - 24 Mai 2018
La nivel de tehnologie noua si de constructii noi, unii dintre constructorii auto isi dau cu parerea sustinand diverse teorii. Daca mai toti se grabesc sa includa si variante electrice...
de - 24 Mai 2018
In Romania, nu doar Dacia este cea care construieste automobile. Daca Dacia este brandul romanesc in materie de automobile si mainile dibace construiesc la Mioveni masini ca Duster-ul pe care...
de - 24 Mai 2018
Am citit cu totii in nenumarate articole ca Volkswagen isi doreste sa lanseze celebra flota de masini electrice… cate una pe luna. Ambitios si curajos plan, insa clientii se intreaba...
de - 24 Mai 2018

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare