2018 Audi A8 (D5) si-a facut debutul oficial

Oficialii de la Audi sustin ca noul model A8 (D5) reprezinta viitorul in ceea ce priveste automobilele din clasa de lux.

Dupa numeroase zvonuri si ceva fotografii piratate, viitorul despre care vorbesc cei de la Audi si-a facut aparitia si, daca suntem cinstiti, nu arata chiar atat de diferit fata de trecut.

Poate ca acest model este putin mai mare si vine in 12 culori diferite (printre care trei foarte noi), dar pastreaza ideile conservatoare ale producatorului, idei pe care fanii marcii le apreciaza in continuare.

Asta nu inseamna, bineinteles, ca masina nu este dotata cu tot felul de inventii si tehnologii ale viitorului.

Design Exterior

La exterior, cea mai mare diferenta consta in noua grila fata a marcii, accentuata si de modificarile caroseriei, atat pe partea fontala cat si pe cea din spate.

Printre "interventiile" viitorului la acest capitol se numara si noile lasere (ati citit bine, lasere) montate in pachetul LED HD Matrix al farurilor.

Nu, nu vei putea distruge masinile care iti stau in cale, dar sistemul laser dubleaza efectiv distanta la care bat aceste faruri, la viteza la care se activeaza, peste 70 de km/h.

Design Interior

Ideea ne place, insa interiorul cabinei este cel care ne convinge definitiv ca declaratiile producatorului sunt bazate pe realitate. Versiunea de top a modelului este dotata cu un nou bord virtual, cu instrumente digitale care prezinta informatiile importante despre masina pe un ecran full HD, cu o rezolutie de 1.920 x 720 de pixeli. Acesta, cu o dimensiune de 26 de cm, este perfect integrat in bord, dar cea mai mare supriza la interior este lipsa butoanelor care apar pe actuala varianta de A8.

In plus, noua interfata multimedia Audi se bazeaza mai mult pe atingere si pe control vocal pentru accesarea multelor sale functii, cele mai importante dintre ele putand fi actionate si din tastele de pe volan. Pentru a-ti da seama cand ai introdus corect o comanda, acelasi sistem te anunta pe cale auditiva si tactila.

Si sunt multe de comandat. Aceiasi oficiali Audi sustin ca A8 are 41 de sisteme diferite de asistare a soferului, iar computerul de bord, cu toate cele peste 400 de functii ale sale, poate fi configurat pentru sase profile diferite. Printre functii trebuie sa amintim de cele de navigare inteligenta (care contine si functia de invatare), ajustarea display-ului optional head-up, conectarea telefoanelor inteligente, configurarea tuturor senzorilor si camerelor instalate pe masina, ajustarea sistemului audio (pentru prima data in varianta 3D si pe partea din spate) si multe multe altele.

Nu lipseste scaunul dotat cu sistem de relaxare, dar acesta este valabil doar pe varianta mai lunga A8 L. Montat in spatele scaunului pasagerului, acest sistem se ocupa de racirea sau incalzirea scaunului, de masaj si include si un spatiu de relaxare al picioarelor, dotat, la randul sau, cu functii de masaj. Asa arata luxul adevarat.

Printre setarile despre care s-a vorbit mult in ultima vreme este cea de autopilot. Audi este primul producator auto care se foloseste de scanere laser (alte lasere, binenteles) care, impreuna cu senzorii si cu cu radarul masinii, scaneaza si memoreaza elementele din traficul inconjurator. Acest sistem este atat de evoluat incat producatorul german a anuntat ca acesta poate conduce singur masina in situatii de trafic aglomerat sau pe autostrazi cu benzi bine delimitate. Conditia esentiala este ca vehiculul sa nu depaseasca 60 de km/h.

In cazul parcarilor, sistemul autonom al lui A8 poate manevra si parca masina, indiferent daca e vorba despre un garaj sau despre un spatiu exterior, fara ca soferul sa fie prezent. Sistemul poate fi activat printr-o aplicatie de telefon si poate fi monitorizat de sofer din zona in care se gaseste in acel moment.

Pret

Noul model 2018 Audi A8 (D5) va fi lansat in aceasta toamna in Germania, dar viitorul nu pare sa fie deloc ieftin. Modelul V6 pleaca de la 90.600 de euro, in timp ce versiunea A8 L are pretul de pornire undeva pe la 94.100 de euro, ambele la o distanta respectabila fata de pretul de plecare al modelului actual, sub 80.000 de euro. Numai timpul ne va convinge ca laserele sau conducerea autonoma isi merita acest pret de plecare.

Videoclipul zilei
INTRETINERE MASINA: CE SCHIMBAM SI LA CATI KM?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!
Sursa: Audi

Newsletter