Noua generatie Audi A7 Sportback si-a facut debutul! Iata tot ce trebuie sa stii!

2018 Audi A7 Sportback

Sportback sau coupe in patru usi, numiti-l asa cum va doriti: Audi A7 este pur si simplu frumos. Complet nou, 2018 Audi A7 Sportback, care debuteaza in Germania saptamana aceasta, iese cumva in evidenta mai mult decat prima sa versiune, lansata pe piata acum sapte ani. Lung de aproape 5 metri (cu peste un cm mai putin decat pe versiune anterioara) si cu o inaltime de doar 1,4 metri, aceasta masina pare ca imbratiseaza drumul pe care circula.

Caroseria si sasiul noului A7 au in componenta o cantitate destul de mare de aluminiu, in timp ce producatorul a dotat masina, pentru un stil sportiv accentuat, cu o gramada de suspensii si componente ale sistemului de virare. De exemplu, modelul este dotat cu virare cu ratie variabila, sistem completat de virare optionala pe rotile din spate, astfel ca ciclul de virare completa este scurtat cu peste 1 metru. In functie de optiuni, discurile franelor de pe rotile fata pot ajunge si la un diametru de 15,7 inch. Mai mult, sistemul de tractiune integrala standard Quattro poate fi dotat si cu un diferential spate pentru vectorizare a cuplului-forta.

Extrem de importante sunt si dispozitivele active de siguranta, toate controlate de un computer central zFAS, care-si aduna informatiile de la mai multi senzori, printre care 5 radare, cinci camere video, 12 senzori ultrasonici si chiar un scaner laser. Printre tehnologiile prezente pe acest model se afla unele absolut obisnuite, cum sunt controlul adaptiv al vitezei de deplasare sau asistenta pentru pastrarea benzii de mers, insa oficialii Audi promit ca vor dota acest model, pe viitor, si cu sistemul automat de parcare Audi AI.

Citeste si: Audi va renunta la motoarele mari! Afla ce planuiesc nemtii!

Sa mai amintim ca masina poate citi indicatoarele din trafic si poate comunica, prin intermediul sistemului V2V, cu alte modele Audi. Inca nu se stie daca producatorul va dota acest model cu sistemul Traffic Jam Pilot, planificat pentru montare pe A8, care promite o mai mare autonomie pentru masina, insa asta se va intampla, cel mai probabil, daca legile auto vor permite acest lucru.

Printre optionale se mai numara farurile HD Matrix LED cu laser, masaj pe scaunele din fata, un sistem automat de parfumare a interiorului, un sistem audio Bang & Olufsen, dar si un acoperis de sticla panoramic. In acelasi timp, masina are patru moduri de suspensii: standard pe arcuri, sport (mai joase cu 10 mm), o optiune care se adapteaza la conditiile de drum, dar si una operata pe aer.

Noul Audi A7 va fi lansat oficial in Germania in luna februarie 2018 are un pret de pornire de 67,800 euro pentru modelul 55 TFSI quattro S tronic.

Design Exterior

Grila fata este mai lata si mai joasa decat pe modelul A8 (cu care are destul de multe in comun), promovand, in acest fel, o imagine mai sportiva si mai agresiva. Mai mult, plenitudinea de linii care acopera capota, dar si aripile frontale mai late, accentueaza aceasta idee.

Ca si pe versiunea anterioara, acoperisul noului A7 este reprezentat de o linie curba continua, care se termina in spoiler-ul dorsal, unul care va fi actionat automat la viteze de peste 120 de km/h. In portbagaj, ne intalnim cu un spatiu pentru bagaje de aproape 535 de litri care, cu scaunele spate rabatate, poate ajunge si la aproape 1.400 de litri.

O cuta destul de solida in caroserie si o linie ca de umar, care se intersecteaza cu manerele portierelor, rup "linistea" acestui model si ajuta la crearea unui sentiment de ingustarea a spatiului spre spatele masinii.

De fapt, aceasta cuta este atat de usor de observat pe partea dorsala, incat capacul rezervorului este pozitionat aproape orizontal. Totul se incheie cu un set de lumini spate care impresioneaza, creat din 13 fasii LED separate, cu dimensiuni si adancimi variabile. Noul A7 poate fi echipat cu pneuri de dimensiuni de cel mult 21 de inch.

Design Interior

Si interiorul este unul extrem de stilat si plin de linii "indraznete". La prima vedere, impresioneaza faptul ca este luminos si foarte aerisit, cu o gramada linii orizontale si unghiuri care se termina in panoul de bord sau in portiere.

La o privire mai atenta, ne dam seama ca acesta seamana foarte mult cu cel de pe modelul A8, lucru care este mai degraba un compliment pentru aceasta noua versiune A7.

Mai mult, spatiul interior din zona scaunelor spate a crescut, asta desi masina a pierdut din lungime, oficialii marcii declarand ca la interior are cu 21 de mm mai mult. Modelul va veni echipat in doua versiuni: cu cinci locuri sau in varianta 2+2.

Putem spune doar lucruri bune si despre sistemul de infotainment al masinii, care continua buna traditie a modelelor sedan executive Audi, incepand cu un instrumentar de bord virtual de 12,3 inch, foarte intalnit pe multe dintre masinile noi lansate de fabrica din Ingolstadt.

Deasupra bordului ne intalnim cu un ecran touch de 10,1 inch, numit MMI Touch Response, care are rolul de a controla sistemul de infotainment. Plecand la un meniu clasic, aceasta este poarta de intrare intr-o multime de submeniuri pentru tot ceea ce inseamna acest model: de la navigatie pana la sistemul audio.

Sub acesta, ne intalnim cu ecran touch de 8,6 inch, al carui rol primordial este de a controla sistemul de climatizare, dar care poate fi transformat intr-o tastatura, in eventualitatea in care trebuie sa notezi un numar de telefon sau o adresa. Daca ne bazam pe experientele capatate pe acelasi sistem montat pe modelele A8, acesta se va dovedi foarte rapid, usor de folosit si foarte placut la vedere.

Sursa: Audi

Newsletter

Whatsapp